Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. EskoS

    EskoS Gearhead

    Terve,

    F250, Ramin jälkeen nyt haave toteutui ja pihalla ollut pari viikkoa Suburban K2500 454, 1995.

    Alla komiat pellivanteet 265/75R16 kummeilla. Nyt ostin talvikummeja varten ihan originaalit peltivanteet 16x7? " . Puhallettu ja maalattu tällä viikolla. Alunperin mietin ostaa näille vanteille saman kokoiset talvikummit, mutta riittääkö vanteen leveys. Kahlasin tätä ketjua ja vannejutustelua läpi mutta en suoraan vastausta löydä.

    Jossain jenkkifoorumilla mainitaan myös tuon koon olleen vaihtoehtokoko jo uutena 245/75R16 lisäksi. Liekkö vanne silloin tuo sama 7" leveä (himppa alle 20cm ulkolaidasta ulkolaitaan mitattuna)

    ....vai pitääkö alkaa miettiä näille vanteille niitä 245 leveitä renkaita?

    Ps mukavin ja hiljaisin auto koskaan millä ajanut! Hiipii kuin kissa villasukat jalassa äänettömästi:)
     
  2. tsipi

    tsipi Gearhead

    Mulla on 285/75R16 orkkisvanteilla. Eli eiköhän nuo 7" leveät ole. Meinasin kyllä nyt hankkiutua eroon noista ja laittaa 265/75 kitkat alle. Saavat sitten olla oli kesä tai talvi.

    Minun mielestä 75 on niin korkea profiili, että antaa paljon anteeksi vanteelle. Varmasti on täysin väärä vanne jos katsotaan kirjasta, mutta hyvin olen yöni nukkunut.
     
  3. Concarne

    Concarne Gearhead

    Onko joku vaihtanut K1500 etuperän vasemman puolen stefaa ja minkä verran joutuu purkamaan? Clamshell 8.25" -perä siis kysessä. Silmämääräisesti näyttää, että akselitumppi ei mahdu tulemaan suoraan vetämällä ulos vaan ottaa runkoon kiinni. Harmaa muistikuva on, että korjausmanuaalissa olisi sanottu että perämurikkaa pystyy jotenkin vääntämään vinoon mutta mitenköhän tapahtuu käytännössä?
     
  4. tsipi

    tsipi Gearhead

    Eikös se koko etuperä tuu sieltä alas aika kivuttomasti? Ei se ainakaan isosti kiinni oo ja vetarit sekä kardaani pulteilla kii.

    Voi olla, että puhun nyt ihan skeidaa ja se ei todellakaan tule sieltä itsekseen. Oli just kaikki irti niin muistelen vaan tilannetta etuperän kannalta.
     
  5. Concarne

    Concarne Gearhead

    Nyt ilmeisesti on pakko irrottaa. Löysin korjausmanuaalin tekstin ja siellä neuvottiin irrottamaan alempi kiinnityspultti minkä jälkeen perää voi vääntää sen verran, että akselitumppi tulee ulos. Muistin siis oikein mutta ei se aivan itsestään selvää ollut että sitä perää pystyy jotenkin vääntämään. Sain kuitenkin akselitumpin ulos. Kävi vaan niin, että lukkorengas ei tullut mukana. Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin pudottaa pois ja purkaa koko perä. Kiinnityspultit on mukavan vaikeassa paikassa joten kyllä siinä varmaan jonkun tunnin saa ruuvata. Saakohan noita lukkorinkuloita Suomesta jostain? Ovat siis tavallisia pyöreitä akselin lukkorinkuloita ilman silmukoita pihtejä varten.
     
  6. Concarne

    Concarne Gearhead

    Onpas yllättävän vaikeasti löytyvä osa tai sitten en osaa hakea. Missähän tuollaisia ylipäätään myydään? Laakeriliikkeissä ehkä? Luulisi että tuollaiset lukkorenkaat olisi perustavaraa ja myydään kaikissa varaosakaupoissa.
     
  7. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    Concarne tykkää tästä.
  8. Concarne

    Concarne Gearhead

    Maksaa luonnollisesti enemmän kuin painonsa kultaa mutta näin se menee.

    Tuossa perän kuoressa on joku tarkastusluukku ja sen kautta voisi vielä yrittää pilkkiä magneetilla lukkorengasta ulos. Tai poistamalla oikealta puolelta akseliputken voisi onnistua myös. Edellyttäen tietysti, että saa sen lukon putoamaan öljytilan pohjalle. Voi tietysti olla että on mennyt poikki eikä sillä enää mitään tee.

    Tuli mieleen että onkohan varmasti niin, että sen lukkorenkaan on tarkoitus tulla akselin mukana ulos? Ettei se ole siellä sisällä urassa ja kuuluu jäädä sinne. Selviäähän tuo tietysti kun kokeilee työntää akselin takaisin.
     
  9. Concarne

    Concarne Gearhead

    Kokeilin ja eihän se tulekaan akselin mukana ulos. Työnsin akselin takaisin ja sinne se lukittui paikoilleen. Hämäsi kun löysin netistä kuvan missä lukkorengas oli selvästi akselin urassa. Ainakin tuossa omassa se on siis perän sisällä jossain.
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Tuolla LT:n videolla se lukitusrengas näkyy hyvin...auto seuraavaa koppaa ja tekee autoon AWD päivityksen Denalin osilla, mutta silti vastaava jousirengas kun sulla.
     
    Concarne tykkää tästä.
  11. Concarne

    Concarne Gearhead

    Siellähän se on pienen vetopyörän sisällä urassaan. Löytyi myös Rockauton varaosakuvasta mutta sielläkin oli kuvia missä tuota ei ole eli kaikki kuvat eivät vastaa todellisuutta.
     
  12. Concarne

    Concarne Gearhead

    Mitä raati on mieltä, vaihtuuko K1500 pickupin bensapumppu helpommin ylä- vai alakautta? Eli pudotanko tankin vai nostanko lavan päältä pois? Koria on korotettu rungolta 3" joten allakin on tilaa mutta lattialla joudun tekemään. Tallin katossa on talja millä sen lavan saisi nostettua.
     

Kerro tästä muillekin!