Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    Tuttu vika, se ohjainyksikkö siinä nappien takana vetelee viimesiään
     
  2. Maketus

    Maketus 3rd gear

    lämppärin säädin

    Joo, sitä itsekkin jo arvelin, kolvailin juotokset uusiks, jos ois ollu kylmäjuotos, mut ei autanu. siinä on pari transistoria, onko kukaan kokeillu vaihtaa niitä...tai muuten kokeillu ehjätä?
     
  3. rkr

    rkr Gearhead

    Oli sitten vajaan viikon seisomisen jälkeen virta vähissä aamusella. Akku oli aiemmin mennyt tyhjiin laivamatkalla rapakon takaa joten saattaapi olla heikossa hapessa tätä nykyä. Mistähän kannattaa Tampereen seutuvilla kysellä noita sivunapa akkuja?
     
  4. kojo

    kojo Gearhead

    Eiköhön sinne kannattas laittaa tavallisilla navoilla olevat niin valikoima moninkertastuu
     
  5. rkr

    rkr Gearhead

    Ei jaksais alkaan vaihtaa napoja, pidentelemään kaapeleita ja sovittelemaan ja mittailemaan että löytäisi sopivan kokoisen akun. Tuosta vanhemmasta harrastepelistä on ihan tarpeeksi huonoja kokemuksia suomalaisista pellepeloton virityksistä aihepiirin tiimoilta (mm sisä loksuun kiinnihitsaantunut lenkkiavain).

    Jos suoraan paikalleen menevä akku maksaa muutaman kympin enemmän (toivottavasti) niin ei tuo säätö oikein ole vaivan arvoista.
     
  6. tarsu

    tarsu Gearhead

    Ei jaksais alkaan vaihtaa napoja, pidentelemään kaapeleita ja sovittelemaan ja mittailemaan että löytäisi sopivan kokoisen akun. Tuosta vanhemmasta harrastepelistä on ihan tarpeeksi huonoja kokemuksia suomalaisista pellepeloton virityksistä aihepiirin tiimoilta (mm sisä loksuun kiinnihitsaantunut lenkkiavain).

    Justiinsa tänään katsekin autotarvikeliikkeessä Nokialla semmosia akun kenkiä jotka on tarkoitettu ko hommaan. Eli sivunapa akun tilalle normiakku.
     
  7. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    Akkuja...

    Eiköhän noita myyntipisteitä löydy kun laitat kuukkeliin esim. hakusana Exide akut (Tampere) Tuo ei kaiken kaikkiaan mikään huono merkki ( ainakaan omien kokemusteni myötä ) ja varmasti löytyy sivunapamallisena. :poff:
     
  8. mackthehat

    mackthehat 1st gear

    öljypumpun akseli

    pystyykö öljypumpun käyttöakselin vaihtamaan yläkautta 6.5 suburbanissa?onko kenelläkään tietoa tai kokemusta?
     
  9. Panze

    Panze 3rd gear

    Optiman akuissa olis kummatkin navat samassa akussa :) Ainakin mulla on sellaset.
     
  10. EL5

    EL5 1st gear

    Itse kun kattelin aikanaan niin oli sivunapa akut sen verta ryöstöhintaisia (pieni menekki) että ostin suosiolla tavalliset ja napa-adapterit niihin.

    Myöhemmin ois sitten tarkoitus vaihtaa johdot kokonaan paksumpiin ja samalla hankkiutua noista adaptereista eroon. (ja josko sais sen verta poiuhoihin pituutta lisää ettei akun kätisyydellä ois enään väliä)

    Adaptereissa on tosin yksi hyvä puoli tullut esiin. Niihin saa kivasti starttikaapelit kunnon kontaktilla annettaessa virtaa hyytyneille autoille :poff:
     
  11. mikke20

    mikke20 Gearhead

    paikallinen ad liike toimitti sivunapa akut merellä hyytyneiden tilalle hintaa 250€ pari tiedä sit hyvä vai huono mut ainaki on tähän asti käymään lähteny :-?
     
  12. kane

    kane 1st gear

    Re: öljypumpun akseli

    Joku muukin vasta kyseli moista? Oliko se Jone70 vai kuka? Saikohan vaihdettua... onko se semmonen kilke että pitäisi/kannattaisi vaihtaa niinkuin PM huoltona?
     
  13. kane

    kane 1st gear

    Niiiiinmullakiiii......!!!! :D
     
  14. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Re: öljypumpun akseli

    Joo, minähän siitä kyselin. Naftasuodatin ensin pois edestä ja sen alta löytyy " virranjakajan" paikka. Kansi irti ja akselin pää näkyy about 10 cm syvyydessä. Pitää olla pitkät tonget, että sen saa ongittua ylös. Itse operaatio vielä suorittamatta, mutta hyvin suunniteltuhan on jo puoliksi tehty. :lol: Remontti ei ole hinnalla pilattu, akseli maksaa 7 eeroo. Niin ja onnistuu yläpuolelta, saa jopa makoilla rakkaansa päällä. :odroll: Akselihan on kuusiotankoa ja kantit kuulemma saattaa kulua, niin että lopulta öljypumppu ei enää pyöri.
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kannata päästää sitä tappia tohon kuntoon :rotfl: .
    [​IMG]
     
  16. Zlade

    Zlade 1st gear

    Kannattaa sit varmistaa että startti on myös sieltä "perästä" kii..
    Omastani oli se kannatin irti ja katkeshan ne startin pultit sit yx
    kaunis päivä... Haasteellinen oli pultti sinne saada mut kannattaa
    se sinne pistää nimim kokemusta omaava :rotfl: :rotfl:[/quote]

    Joo olihan se irronnut takapäästä ja toinen kiinnityspultti mennyt poikki :poff: mukava touhuta sitä natsaa pois sieltä :mad: :mad: pihallakin tuulee niin ettei hattu pysy päässä :rotfl:
     
  17. kane

    kane 1st gear

    Re: öljypumpun akseli

    Jaha jaha, täytynee tutustua asiaan enemmän 8)
     
  18. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Mitäs osia tohon turbomasterin tekemiseen tarvii? Yritin ettiä haulla kun siitä oli joskus juttua mut enhän mä mitn löytäny.. Aattelin luopua tosta alipainepumpusta, olis taas yx mahdollinen tuleva vika poistettu. Pick-upista aikanaan toi pumppu leikkas kiinni, eikä ollu halpaa.. Nykyään joka jätkällä on noita varastossa, ja hinta kohtuullinen :rotfl:..
     
  19. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Omaani tein jousesta ja kierretangon pätkästä ja pari mutteria ja prikkaa ja lukitusrengas, jolla kierretangon pätkän sai kiinni hukkaportin heputtimeen. Pitäisi vaihtaa jämäkämpi jousi vaan.

    Siitä alipainekellosta, joka on siinä turbossa kiinni leikkasin sen kello-osan irti ja jätin rungon ehjäksi, jonka hyödynsin sitten kiinnikkeenä jousitankoviilaukselle.

    Idea on korvata vaan se alipaineen imu jousivoimalla mahdollisimman vähillä ranneliikkeillä.
     
  20. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Joo olihan se irronnut takapäästä ja toinen kiinnityspultti mennyt poikki mukava touhuta sitä natsaa pois sieltä pihallakin tuulee niin ettei hattu pysy päässä

    Juu se remppa oli autonosturillakin suht haasteellinen kun molemmat pultit oli poikki ja syvällä :mad:
    Voin kyllä kuvitella minkälainen sanasto sielä ulkona on ollu käytös :mad: :mad: Mut hyvä siitä vielä tulee :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!