Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Näissäkin sit pätee hyvää ja halpaa ei o :poff: Ostin halpiaisen ja se kesti tasan 6kk :mad: :mad: :mad:
    Made in HUNGARY ellen ihan väärin muista... Siitä paremmasta pumputtimesta tulee yllättävän kallis yht äkkiä :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    Nyt sielä pyöriskelee AC Delgon logoilla oleva sytkytin :rotfl: :rotfl:
     
  2. mikke20

    mikke20 Gearhead

    turbomasteri syntu ku leikka kellon auki ja viilas kalvon kiinnitys niittauksen pois, teki 5mm pakalla vanhaan tankoon kierteet ja pisti jousen,prikan ja mutterin perään. painesäädössä on hienosäädön tarvetta kuhan sais taas mittarin kiinni.
     
  3. kane

    kane 1st gear

    Jees, Mikke oot tehnyt hienosti. Omaa kelloa en ole raaskinut rikkoa niin tein lattaraudasta turboon kiinni tukevan läpimenoraudan ja just sopivat jousi/jouset ja prikat ja vaikka siipimutterilla + lukkomutteri...
    6mm kierretangosta väänsin 90 asteen pikkunysän joka menee hukkaporttiläpän reiästä läpi kuten orkkiskin meni, siihen lukkoprikka (pysyy jyvin kierteisessä tangossa). Tanko tukiraudan läpi ja sopivia jousia / kiristystä hakemaan että ahdot max 1 bar (ainakin itse pidän sitä rajana).

    Tuossa ihan pro tehty tuote josta näkee idean...
    http://www.henrynautopaja.fi/images/blazer608.jpg
     
  4. Rick

    Rick Gearhead

    Kuljetusapua

    Onko kenelläkään ajoa tuonne Sastamalan suuntaan? Olisin vailla renkaita ja vanteita sieltä, ne pitäisi roijata tänne kaakonkulman suuntaan. Tottakai vaivaa palkitaan kohtuulliseksi sovittavalla kerholaistaksalla.

    Rick

    Tarve meni jo ohi.....
     
  5. kane

    kane 1st gear

  6. JTR

    JTR Gearhead

  7. dallas

    dallas Gearhead


    ja minkä ihmeen takia valikossa on joku MAZDA????
    johan siitä menee runkoaisat (onkohan noissa edes sellaisia) kippuraan ensimmäiseen lumipalloon osuessa :poff:
     
  8. rkr

    rkr 3rd gear

  9. EL5

    EL5 1st gear

    Niilla ei ole siihen etupaan vetokoukkua.
    Mites kun mulla on 1500 8-lug? :lol:

    Simppeli tehdä/teettää itsekkin tuo, vetokoukku eteen, siihen puskutuet ja sitten levy siitä roikkumaan. Automaatiota lisää kun nostaa vinssillä ylös.

    Haittapuolena että tuo systeemi voi vetää keulan solmuun, siksi aiemmin suosittelin takakiinnitystä tuollaiselle.
    (idea on vähän niin kuin hevosen länget takaperin, eli kun hepalle laitetaan länget etta se vois vetää työntämällä niin tuolla takakiinnityksellä työnnetään vetämällä..)

    Keulan vetokoukulle ja vinssille löytyy käyttöä ympari vuoden vaikkei lunta puskiskaan.
     
  10. 6.5 dieselin lohkolämmittimen asennuksesta vielä olisi asiaa.
    Asennus tila on kyllä aika ahdas, moottorin öljynsuodattimen varmaan joutuu ottamaan pois tieltä, sitten pikku kätöset sinne varmaan mahtuukin.

    Moottorin kyljessä on kiinni jenkkiläinen lohkolämmitin. Miten sen poistaminen onnistuu?Kammetaanko se vaan ronskisti irti vai... ?
     
  11. kane

    kane 1st gear

    On löytynyt jo koko paketti, sinänsä en tiedä missä nuo parillisen taajuuden haku asuu? Säätöpaneelissa vai itse siinä alupurkissa?
     
  12. kane

    kane 1st gear

    Totta, tarvisi edestä vaan jonkin ohjurisysteemin että pysyy kohdallaan. Pitkät aisat takaa auton alta eteen... millastahan putkea (neliö) tuo tarvisi olla että tukeva?
     
  13. Durapex

    Durapex 3rd gear

    tuota tietoa olen minäkin vailla, meinaan säilyttää originaalin rammarin kiinni, se kun on niin cool... :rotfl:

    durapex
     
  14. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Mulla tuli siitä jenkkilohkarista pultti läpi... Mutteri vaan auki ni se lähti todella helposti irti.. Oli mielestäni ihan "lapsellinen" peltiprikka missä ite lämpövastus oli kii :poff:
     
  15. voittol

    voittol 2nd gear

    Mistäs olette tuulilaseja hommaillut ( tampereen suunnasta) tarttis ittelle 89-gmc:n lasin ja aattelin että eikö täällä isojenpoikien vehkeissä käytetä samanlaisia laseja? Puhelimellahan se toki selviää , mutta jos jollakulla olis jotain salaista tietoo... :eek:
     
  16. tarsu

    tarsu Gearhead

    Eikös se menny niin että kuskinpuolen pyöräkotelosta tarpeeksi pitkällä puikolla terävä/tukeva napautus ja siinä se. Siis jos on ns. tuurnalla lyötävä malli. Ensi tiätysti pyörä pois,jotta näkee linjaa zuumata...
     
  17. mackthehat

    mackthehat 1st gear

    Re: öljypumpun akseli

    joo vaihtohomma ei ollu kovinkaan kummoinen,ei vaan ollu akselis mitään vikaa niin laitoin vanhan takas.
    ron thompson merkkiset koukunirroituspihdit joiden kokonaispituus oli n.28 cm kävin paikallisesta kalastustarvike liikkeestä kympillä ja niillä sai akselin hyvin ongittua montustaan.polttoaineen suodatin piti poistaa kokonaan edestä ensin.
    paikalleen akselin sai lämmittämällä 30cm pitkän kutistesukan akselinjatkeeksi n.3cm matkalta.joutui vaan tarjoilemaan jokusen kerran että upposi paikalleen.sitten lyhensin sukkaa jotta sain 6mm akselitapin painamaan pumpum akseli pohjaa vasten kutistesukan sisältä ja vedin sukan tongeilla ylös paikoakselin mukana.
    pumpunakselia painavaksi akselitapiksi sattui hyvin likan pv suizan peilinvarsi.
    nyt sit vaan jakopäätä aukaisemaan yötävasten kun on luvannut 15 pakkasta huomiseksi.
     
  18. mackthehat

    mackthehat 1st gear

    no nyt olis jakopää purettu ja molemmat roput oli tiiviisti paikoillaan nostajien kanavien päissä.viiden tunnin savotta oli purkaa koko koneen etuosa tyhjäksi.ottaa turha työ nimittäin jonniiverran pattiin.....
    seuraavaksi tarttee alkaa öljypohjan irroitukseen ja öljypumpun vaihtoon.
    melkoisesti teettää hommia kadonneen öljynpaineen metsästys... :cry:
     
  19. kane

    kane 1st gear

    Tyhmä kysymys mutta onhan öp anturi testattu jotta paineet oikeasti kadoksissa?
    Vai naputtaako nostajat tms?

    Eilen tuli pyyhkäistyä tänne Iihin, oli hiljainen liikenne 4-tiellä. Jäiset on tiet, ihan ok takavedolla tultiin General grabberit alla.

    Hyvää Juh... Eiku Uutta Vuotta!!
     
  20. mackthehat

    mackthehat 1st gear

    kaksi uutta gm anturia vaihdoin,sitten varmistin mekaanisella mittarilla.
    nostajat ei naputa ja kone käy täysin normaalisti.tosin nyt on jakopää auki ja odottelen lämpimämpää keliä et viittii mennä pihalle kasaamaan.
    sen jälkeeen öljypohjaa raottelemaan ja pumpun kimppuun
    12 astetta nyt joten otetaan tänään glögiä ja juhlitaan uuttavuotta jota samalla tässä toivottelen kaikille tasapuolisesti
     

Kerro tästä muillekin!