Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. the kuningas

    the kuningas 3rd gear


    Minunki psykiatri käski tehdä noin. :rotfl: :rotfl:
     
  2. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Nonniin, nyt olis ahtopaineet kohdallaan. Ses valokin lopetti palamasta, kun sai ahtoja koneeseen, mahtoi ahtopaine-anturi sitä poltella, syttyi aina kun kierrokset nousi parin tonnin kieppeille. Sopiva jousi hukkaporttiin oli vaan vähän hakusessa, pirun huono tarjonta oli täällä meilläpäin.
     
  3. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    No niin, hyvin menny pitkän aikaa Suburbanin kanssa. Töihin kulkeminen on ollut välillä ihan hauskaakin täältä Herralan takametsistä, pääsee harrastamaan kevyttä off-roadia heti aamusta. Sopivasti kun tuulee niin tiellä ollut paikoitellen lähes metri lunta. Joutuu jo hieman pitämään vauhtia päällä että menee kinoksista läpi...

    Yx (uusi) vika ilmeni eilen, näköjään tankin löpöliitännät vuotaa. Tankki ollu jo hieman kostea vuoden päivät, mutta nyt vuoto on sitä luokkaa että rupeaa lätäkkö jäämään alle. Veikkaisin että imulinja vuotaa, passais hyvin yhteen ton nihkeän käynnistymisen kanssa pidemmän seisomisen jälkeen. Kumiletkut näyttäis olevan aika rapeita, eikä toi tankkikaan enää uus ole. Onkohan kaikissa diesel-Subbareissa samanlainen tankki? Polttoainemittari ei oo kanssa toiminu pitkään aikaan, puolen tankin jälkeen näyttää mitä sattuu. Koskiselta tai Laviolta Heinolasta varmaan löytyis tankki. Letkut saa varmaan tilaamalla uudet? Täytyy tollanen remontti tehdä ens viikolla, ei köyhällä oo varaa tollasiin vuotoihin..
     
  4. kane

    kane 1st gear

    Juu, eiköhän se kaikissa D Subbe ole tuo 160 litrainen.
    Anturapaketiltahan on jonninmittaiset kumiletkut => runkoaisoja myöten metalliputkena.
     
  5. EL5

    EL5 1st gear

    Multa toi runkonumero löytyy just siitä kohtaa mihin sen itte naputtelin.
    Eli nykyisen ohjeistuksen mukaisesti hantin puolelta etuoven kohdilta runkopalkista.
    Ja jos joku vuosi ei enään löydy niin sitten naputtelen uudestaan.
    (toi on kylla siittä paskamainen paikka ettei siinä oikein ole tilaa heilutella lekaa)
     
  6. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Eiköhän ne ite tankit samoja ole, toi anturipaketti lähinnä arvelluttaa jos on uudemmasta... Kokeilemalla siitäkin tietysti selviää. Tänään aamulla kun lämpöisestä tallista lähin niin muutama tippa oli lattialla, vuoto todella vähäistä. Täytyy tänään vielä pestä tota tankkia niin näkee mistä vuotaa..
     
  7. kuutio

    kuutio Gearhead

    :mad: :mad: terävä sepelin pr...le uudenkarheesta talvirenkaasta läpi..
    tää on just tätä mun "negatiivisen lottovoittajan" tuuria... jos aatellaan todennäkösyyksiä että minkälaisessa kulmassa sepelinpalan tarvii olla että menee pyörivään renkaaseen, ja just sillä kohtaa kova tienkohta ettei luminen ja joustava... kun laitan uuen tuulilasin nii sitte siihen tulee kumminkin heti kivi :mad:
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    Sä oot kuitenki käyttäny jotain eurorenkaita etkä amerikkalaisia laatukiekkoja :poff:
     
  9. lt50

    lt50 2nd gear

    Juu, ja jos ei saa sepeliä, niin tuommoinen M15x50 pultti ajaa kanssa saman asian...
     
  10. moonchild

    moonchild 1st gear

    nyt subbe alkaa nykimään.

    Terens, joko alkaa pakkanen tekemään temppujaan kun hieman nykii/nypyttää 80-90 km/h vauhdissa. Nykiminen kyllä loppuu kun antaa kenkää.

    Kun vakionop.säädin vähentää vauhtia niin katkoo silloin syöttöä vai jarruttaako absjarrujen kautta? aikamoista nytkettä on isommassa alamäessä.
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    Vakionopeussäädin ei vaikuta jarruihin mitenkään.

    Toi oireenkuva äkkiseltään sanois et pumppuun päin kohdistuu vika..
     
  12. kane

    kane 1st gear

    Riippuu alamäestä mutta kun sopivasti vauhti huulilla alamäessä jotta vetääkö (cruise päällä) vai ei niin nytkyttää ku... :rotfl: juurikin p-aine syötön / ei syötön takia...

    Ja pikku nypytys saattaa olla lukko päällä kun tcc solenoidi on pulssiohjattu, ja softa sitä pikkaisen hetkuttaa ettei se tcc valvetappi kaivais isoa poteroa... ehkä...

    Ja tosiaan näissä jarrut/absit ei tee yhtään mitään ilman että painetaan jarrupedaalia :wink:
    Ne on muut autot jotka ittekseen jarruttelee :poff:
     
  13. Jza

    Jza Double Gearhead

    Kenelläkään bensakoneen omistajalla tuttua, että auto kertoo jotta "check gauges" ja sammuu? No kattele niitä hiton mittareita nyt autosta, joka ei käy :lol: Eikä jaksanut koodiakaan jättää tietsikalle :odroll:

    Nooh, tarttee selvittää joskus kun jaksaa. Lienee jotain sähkövikaa, kun se prkl purkaa akunkin jos auto seisoo pidempään.
     
  14. tst

    tst Gearhead

    Pänniis se muakin löytää pultti renkaasta varsinkin jos en tietäisi sen kokoista olevan olemassakaan :odroll:
    Onkos joku tutustunut näihin uusiin käyttövoimamaksuihin,muistaako AKE tällaisten minikuorkkien omistajia mitenkään?
     
  15. tst

    tst Gearhead

    Kiitos vinkistä sehän se oli sulanut vaikkei siltä päällepäin näyttänytkään,aika hentoiset oli liittimet noinkin vahvassa piuhassa mutta sokerinpalalla taas pelittää.
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    ja jenkit väittää että kun ko liitin korkkaa se on ensioire eläkeikää lähestyvästä puhaltimenmoottorista. Itellä korkkas se liitin viime talvena, pistin paremmat liittimet ja tänä talvena vaihoin motin kun ei enää muistanu lähteä ykkösellä pyöriin niin uus ainakim åyöri selvästi lujempaa.

    Luultavasti logiikka = jumiva moottori, liikaa virrankulutusta.
     
  17. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Vuoden ekoteko tehty. Etuperän kolme vuotavaa stefaa uusittu! :lol:
     
  18. kane

    kane 1st gear

    Ei kait koske... vaan h-auto ja paku ja matkavehkeet...
     
  19. lt50

    lt50 2nd gear

    Juu, M10x50:hän se pultti oli, näin käy kun vattataudisssa kirjottelee, 15:nen avain sopi kantaan.
    Itellä on kanssa hiukan tuota hypyytystä, mutta vain ihan lukon rajoilla, 70:n nopeuksissa huomaa pientä nykimistä, häviää kyllä heti kun nopeutta nostaa piikkiriikkisen lähemmäksi 80.
     
  20. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Tuossa töistä tullessa tuli otettua pikkasen pidempi ja rivakampi ohitus. Lähdin 80:stä painaa lämiskää lattiaan, hyvin nousi ahtopaineet ja todella mukavasti vastas kaasuun, mutta kun vauhti tuli 130-140, niin rupes kiihtyminen hyytyyn ja sytytti ses valon. Loppukohan ruoka vai eikö päässyt pakokaasut ulos??????? Mulla vielä tuo katti paikollaan, pitää ottaa pois kun ilmat sallii, joutuu jättään perän tallista ulos, että pääsee alle monttuun. Auto toimi sen jälkeen normaalisti ja ses valokin sammui kun sammutti auton ja käynnisti uudelleen.
     

Kerro tästä muillekin!