Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. sincere 51

    sincere 51 1st gear

    tuplapyörät...

    He ... he...

    Eipähän ainakaan ole tai näytä takapää enää kapeammalta kuin etupää noissa tupläpyöräisissä Subbareissa :rotfl: :rotfl:

    .... vaan millaisi sitten lienevät ajo-ominaisuuksiltaan :poff:
     
  2. lt50

    lt50 2nd gear

    No niin, ensimmäinen pidempi reisu tehty lastu paikallaan ja edelleen voin sanoa olevani tyytyväinen. Tuhannen kilometrin reisu, maantiellä, talvirajoituksilla, täysi lomavarustus kyydissä, tankattiin lähtiessä, ja samalla tankilla, samassa paikassa tankattiin tullessa. 12,6l/100km. Ihan käsittämättöän vähän, mutta hyvä niin. Ilmeisesti osansa tekee, pelkästään paremmin ja alempaa ottava turbiinilukko, aiemmin se pudotti lukkoa, jokaisessa työssyssä, nyt saa olla melkoinen mäki ennenkuin alkaa tarjoilla pienempää.
     
  3. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Joo sama testi täälläkin. 1000 km kesäkuviorenkailla, lastulla, nopeus pyritty pitämään vakkarilla 90kmh ja kierrokset oli siinä 1650. Meno reissu 11.7 ja tulo reissu 12.5. Tankkaukset suoritettu piripintaan menetelmällä, mutta ei sekään viimesen tarkka ole. Ja kaikki ohituset ja alinopeudet heittelee kulutuksen keskiarvoa mutta ennen lastua lukemat oli päälle 13 samoilla renkailla ja nopeuksilla....
     
  4. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Kertokaahan pikaisesti että voiko 4l80e laatikossa käyttää dexron 2sta? Tarkoitettuhan on dexron3 öljylle. Olisi vaan tuota 2sta tuossa runsaasti tarjolla ja laatikkoöljyt pitäisi vaihtaa.. Kyseessä mobilin öljy
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    Muistaakseni se olennaisin ero noissa oli sä'hkönjohtavuus ja kun 4l80e on sähköohjattu loota niin ite en uskaltas laittaa sitä 2:sta.
     
  6. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Täällä ainakin tiedetään.

    Eli onko saatavilla vuoden 89 Sportsiden 350 TBi koneeseen joku lukija? Saahan koodit ulos valonkauttakin, mutta pystyykö tälläisellä lukijalla tekemään jotain muutakin?
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    toi win aldl http://winaldl.joby.se/ ainakin pelittänee siinä..
    Anturiarvoja tms niiden vikakoodien lisäks voi katella.
     
  8. kane

    kane 1st gear

    Jos Dexron 2E niin voi käyttää mutta taisi olla Dexron 3 joka Suomeen rantautui... pelkkä Dexron 2 ei suositella...
     
  9. GS RIVIERA 68

    GS RIVIERA 68 3rd gear

    Jarruvalot

    Mikäs se olikaan vikana kun jarruvalot ei syty, vilkut+lisäjarruvalo toimii ja muut valot moitteettomasti.Ja sitten Nettivaraosassa on myynnissä valosatsi Suburbaniin ,enkelinsilmiä sun muuta (tekeekö mitään) :odroll:
     
  10. kojo

    kojo Gearhead

    Kokeile nyt enste alkuun rämpätä vähän hätävilkkujen katkasijaa
     
  11. ka.va

    ka.va 1st gear

    Jep.

    Kuinkas se jakiksen öljymäärä tarkistus menikään? siitähän tais jossain kohtaa ollakin juttua,mut on jo deletoitunu.
    Minkä propun alta täyttö ja mistä määrän tarkastus? Vai täytetäänkö huohotin letkusta?
    Eikös koko kokonais täyttömäärä oo jotain 2,6l kun kyseessä o tyhjä toosa?
     
  12. kane

    kane 1st gear

    juu, aabauttiarallaa 2.6 litraa...
     
  13. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Eikös sielä jakotoosan "takapuolella" ole kaks proppuu noin 30mm mistä alimmaisesta tyhjennetään ja kartaanin lähdön alapinnan tasalla mistä lisätään ja toimii samalla yläpinnan rajana????
     
  14. ka.va

    ka.va 1st gear



    Joo kyl mä hiffasin ne proput siel kyl.
    Ei äkkisilteen uskois et sen yläpropun alapuolella mahtuis 2,6l ölppää, mut en lähe kiistelee, kokeillaan.
     
  15. Hei, mistä löydän autostani maalikoodin. Täytyisi ostaa purkki paikka maalia. Chevy Silverado -96

    Onko Vantaalla tai lähistöllä asiallisia automaali kauppiaita tai maalaamoja mistä maalia sitten voisi koodilla kysellä?
     
  16. KOP KOP

    KOP KOP 1st gear

    Ongelmia

    No aina palataan samalle sivustolle kun ongelmat rakkaan subben kanssa alkavat.
    No nyt jätti subbe tien varteen eli sammui mutta lähti hetken kuluttua käyntiin ja sain nilkutettua sen koti pihaan ja taas sammui.
    Hetken odotus ja taas lähti käymään mutta kun painoin kaasua auto sammui.
    Tämän koitin vielä toistamiseen siten että emäntä starttasi ja itse makasin auton alla käsi siirtopumpulla.
    Mielestäni se ei lähtenyt nakuttamaan, mutta kun muistelin että juttua olisi ollut näiden käyvän vaikka siirtopumppu olisikin hajalla!?!?
    Miten on kommentteja ja vinkkejä huomiselle varaosa ostoksille!
     
  17. ka.va

    ka.va 1st gear

    Kuulostaa tutulta, mulla vikana oli paskana oleva fsd/pmd.
    Kannattaa testata sen siirtopumpun toiminta kuitenkin, tyhjäkäynnillä se termarinkotelon vieressä oleva T-hana auki ja jos auto pysyy käynnissä niin siirtopumppu toimii.
     
  18. ka.va

    ka.va 1st gear


    Hanskalokeron numeron helvetistä?
    Itellä ainakin se kolmannex viimeinen numeron/kirjaimen yhdistelmä kertoo värin esim,50U=olympia valkoinen tai siis valkoinen.
    Eka sivulla on linkkejä koodien purkuun.
     
  19. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Nyt on sitte osat ameriikasta tullu. Pari viikkoa meni tilauksesta (pyhät välissä) ja kaikki meni niinku pitää. Ilmastoinnin kompura, taakse pissapojan moottori ja puhaltimen voimakkuuden säätönutikka oli kaikkien verojen ja maksujen jälkeen alle 340€. :rotfl: Melko halpaa ku pelkkä kompura suomessa oli melkein 800€. :eek: Nyt vielä kompura ja kuivain paikoilleen ja uudet liemet sisään ni sit pitäis pysyä tupa taas viileenä.. 8)
     
  20. Rick

    Rick Gearhead

    No nyt on laatikko taas kasassa ja auto ajossa. Eli tämän suburbanin 4/80 laatikossa on ilmeisesti perustavaa laatua oleva tyyppivika joka iän myötä poikii laatikkoon remontin ellei tee huoltoa ajoissa. Omalla oli ajettu n ½ milj km kun sattui ja osui. Paineita säätelevä venttiili kuluu väljäksi ja laskee paineet nousemaan liian suuriksi jonka seurauksena kytkinpakan kuori pullahtaa kuin säilykepurkin kansi, vaikka on lähes 5mm paksua tavaraa. Sama ilmiö tapahtuu pitkään peruutettaessa jonka seurauksena paineet pääsee nousemaan, eli kannattaa välillä käyttää vapaalla vaihdetta.
    Samalla tuli sitten turbiini huollettua ja jakolaatikkoon uudet stefat. Nyt pitäisi taas kestää kovaa ajoa. Suosittelen huoltamaan ajoissa niin pääsee hieman halvemmalla.
    Laatikon korjasi eräs LPR:n seudulla oleva vanhempi pitkän kokemuksen omaava mies (FHRA:n piireissä tuttu kaveri). Kyselin muitakin korjaajia, näilläkin sivuilla kirjoittelevia, mutta auton siirto meiltä sinne asti alkoi olla jo oma savottansa niin päädyin etsiskelemään lähempää alan osaajaa.
     

Kerro tästä muillekin!