Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos se vuotaa siitä keskellä olevasta saumasta niin siellä on neliskanttinen rengas jonka voi korvata O-renkaalla. Jos taas juuresta niin menee pikkasen vaikeemmaksi saada sinne oikeaa kumia. Sitä on saanu joskus GM orkkistuotteena!!
     
  2. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Aukaisin oman hydro boosterin ja vaihdoin käyttömännän stefan, luultavasti se vuotaa sullakin. Löytyi oikean kokoinen hydrauliliikkeestä, taisi olla pneumatiikkapuolen stefa ja maksoi n. 10 -15,- kpl.
     
  3. Redneck61

    Redneck61 Gearhead

    Taisi olla muuten huulitiiviste nimeltään ja koko: ulkohalk.50,5 mm ja sisähalk. 40,0 mm ja paksuus n.6,5mm
     
  4. JPA

    JPA 3rd gear

    Tähän ketjuun yksi kysymys. Onko vanhaa -80 luvun subbea kuorma-autoksi rekisteröityjä olemassa? vai onko kaikki pakuja?

    Itsellä ois huonokuntoinen vani, missä hyvä tekniikka ja ois mahdollisesti tarkoitus etsiä kuorkki subbe konevikaisena tai muuten edullinen mieluiten 4x4.
     
  5. lt50

    lt50 2nd gear

    Ite ostin siihen rockautosta jonkin tiivistekitin, vielä kun saisi aikaiseksi. Mulla tosin katsuri merkkas vuodon olevan automaattivaihteistosta, "vaihdelaatikon öljyvuoto korjattava". Samalla ajattelin vaihtaa tehostimen letkut, vuotaa nimittäin sieltä lauhduttajan juurestakin.
     
  6. kane

    kane 1st gear

    En muista onko täällä ollut mutta eiköhän samantapaisella R2500 alustalla
    mene kok.paino yli 3.5tkg...
     
  7. kane

    kane 1st gear

    p-aine päivitys melkein valmis, siirtopumpulle kulmamuovinippa jossa suurempi sis.halk kuin messinkisessä (walpro frb5) ettei ahista...
    Suodatin kotelolle uusi nippa 10mm letkulle (olikohan 1/8 kierre) ja pumpulle jic liitin johon mutkaliitin 10mm letkulle.
    Nuo kierteet sitten on kiemuroita pääkopalle :poff:
    Jic pumpun pää on 7/16 unf (30 kierr. tuumalla) ja toinen pää (jic pallo) on 9/16 unf (19 kierr. tuumalla). Ensin mainitun nimelliskoko 4 ja jälkimmäisen 6 (sanoi myyjä).
    Jicissä sisähalk. 7.1mm luokkaa jonka toinen pää pienellä reiällä ja se pitää vaan porata auki.

    Muutama kuvatus nippeleistä http://kuvablogi.com/nayta/2552372/
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    On Subbea että pikuppia kuormurina. Syksyllä kävin yhtä pitkähyttistä isolohkopikuppia kattelemassa mutta kun se oli takavetoinen niin ei tullut kauppoja. Noi vanhemmat on helppo dieselöidä ja ja vaikka turboloida ja niitä saa sopuhintaan amerikkalasta :rotfl: .
     
  9. JPA

    JPA 3rd gear

    Heti alko mielikuvitus lentään. jos americalandiasta hommais 454tbi subben ja siihen toi dieseli ..454 sit löytäs paikan -81 scottarista :D
     
  10. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Ei kellään ois tässä Tampereen nurkilla alipainepumppua jouten...?


    tarvis..... kunin6as@hotmail.com
     
  11. simhas

    simhas 3rd gear

    No niin, nyt alkoi käynnistys ongelma. Virran kun kytkee päälle niin syttyy vähäksi aikaa "servise" valo, hehkun sammuttua starttaa hyvin mutta ei käynnisty. virta pois ja uusi hehkutus ja "servise" ei syty ja lähtee käyntiin kuin palmun alta. Välillä käynti on epätasaista, uudelleenkäynnistys ja sitten käy hyvin. Voisiko sammutinsolenoidi jumia välillä vai mikä lie? Ei anna mitään vikakoodia. Tänään vaihdetaan myös uusi starttimoottori kun solenoidi ei lyö aina starttia päälle.
     
  12. ford351

    ford351 Gearhead

    Mulla olisi helsingissä...
     
  13. kane

    kane 1st gear

    mikset tee mekaanista? sullahan on lastusta 78 deletoitu.
     
  14. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Onko jousi systeemistä mitään etuja alkuperäiseen verrattuna..?
     
  15. oobee

    oobee 1st gear

    Ainakin ite huomasin selvän eron. Paineet nousee äkimmin, eikä seilaile niinkun teki pelkän orkkis systeemin kanssa. Toki en oo jaksanut vielä poistaa orgineeliä eli mulla on jousi viritelmä alkuperäisen rinnalla.
     
  16. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    No niin. Nyt on lueskeltu alusta asti 370 sivua asiaa ja hieman asian vierestäkin joskus. olen nyybi tällä palstalla ja kysymykset voi olla joskus jotain tolkutontakin.

    Lukemiseen on mennyt tässä työn ohessa jo jokunen viikko + illat päälle :)

    Tulossa olis emännälle kauppakassiksi tuollainen 1999 Subbe 2500 6.5TD LTS väriltään musta. Saapunee Saksaan ensi viikolla ja sieltä sitten AutoGM:lle muutostöihin. Pirssin mukana tulee 20x9,5" vanteet.
    Kysymys kuuluukin jotta minkälaiset tassut noille vanteille menee jotta ehdot täyttyy.
    1. Mahtuu pyörimään viellä vakiokorkuisen Suben alla
    2. Että kantavuus riittää (rekisteröidään maastokuorkiksi)

    Ps. Vaimo on passitettu jo C1 korttia varten tunneille. :)
     
  17. kane

    kane 1st gear

    halpa :poff:
     
  18. kane

    kane 1st gear

    Renkaat taitaa olla 118 luokituksella yleensä. Olikon joku "myönnytys" (116??) kun saa ajaa vain 80kmh tuohon luokitukseen...
     
  19. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Ja aika matalalla profiililla joutuu olemaan kumit jos autoa ei ole yhtään korotettu...
     
  20. simhas

    simhas 3rd gear

    Startti vaihdettu ja nyt starttaa hyvin, mutta on vielä käynnistys ongelma sekä nykiminen joka ilmenee vedättäessä, voisko olla polttoaineen saanti esim. paskanen suodatin vai kenties PMD. Siirtopumppu toimii mutta on ruennut pitämään kovempaa nakutusta.
     

Kerro tästä muillekin!