Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. sturm

    sturm 1st gear

    Terveeks.

    Osaisikohan joku minua viisaampi kertoa miksi tuomiopäivän pikkarini yrittää ravistaa minulta hampaat suusta noin 110km/h nopeudessa? Laite on K1500 6,2d 1989. Jarrulevyt vaihdettu, pyörän laakereissa ei ole väljää... Tämä ominaisuus tosiaan ilmenee siten, että: Homma alkaa pienellä vapinalla noin 100km/h nopeudessa, voimistuu kokoajan, saavuttaa huippunsa noin110km/h nopeudessa ja häviää kun vauhtia on kelattu noin 120km/h. Eikä tuo helvetin kone tee sitä aina samalla tavalla. Välillä ei vapise ollenkaan. Perkele.
     
  2. kuutio

    kuutio Gearhead

    Tere, vanteet varmaan pyöreät? Itellä parissa kilpurissa ollu renkaassa runkovikaa- patti-vyö poikki... jortaanit kunnossa?
    Toi liimastointi joissain tilanteissa oli mullakin aika päättämätön... sen saa loppumaan kun nykäsee piuhan irti kuivaimen kylestä :poff: :poff: eli sammuu...
    No onneks uusia osia saapui, josko ton ilmastoinnin sais vielä kuntoon..

    Muuten kyllä taas hymyilyttää kun poikkesin tohtorin luona ja ny on uudet tiukat palikat jakopäässä ja vimpan päälle hienosäädetty myllyn asetukset. Oli se vanha ketju "vähä" venyny....

    Pakko taas todeta että tää uusin TUNE 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
     
  3. lt50

    lt50 2nd gear

    Itellä aikanaan aiheutti LT:ssä epämääräistä vapinaa/tärinää kuluneet ristikot, sadekelillä täristivät jostain syystä vähemmän kuin kuivalla. Ja ne ei yllättäen olleet niin nopeudesta riippuvaisia kuin kuormituksesta.
     
  4. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Pyyhkijät ruvenneet vittuileen, välillä toimii ja välillä ei. Vika on pyyhkijänmoottorin sähkörasiassa joka on tulipellissä kiinni, se mihin kaikki piuhat menee. Onko kukaan aukassut mitä sieltä löytyy? Pyyhkijät kun laittaa päälle, kuuluu vain surinaa. Lieneekö vika jossain releessä? Pitää ruveta tutkimaan.
     
  5. janiluo

    janiluo Gearhead

    Mulla oli kans 89 Fleetsidessa samanlaista vikaa joskus mutta vika osoittautui maaviaksi eli se pyhkijän moottori maadoittuu apparin puolen tulipeltiin peltiruuvilla joka ruostuu aikanaan. On GM:n sähköinsinöörit pistäneet taas parastaan.

    - Jani -
     
  6. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Enpäs sitä maadoitusta hoksannutkaan tsekata, pitää kattoo jos vittuilee vielä. Kannen altahan löytyi piirilevy, joka oli hirveessä pölyssä, sen puhaltelin puhtaaksi ja pistokkeisiin kontakti sprayta. Rupes kyllä pelaan, mutta saapas nähdä kauanko.
     
  7. pantera

    pantera Double Gearhead

    Todennäköisesti piirilevyvika, eli se piirilevý siinä pyhkijänmoottorinkotelossa. Jotkut on saaneet tinailemalla pelittään taas hetken.
    Mä laitoin suosiolla uuden kun en jaksa arpoo toimiiko vai ei, tyyppivika näissä
     
  8. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    Mites onko starttien kans ollu ongelmia ,jos ollu kiinnostais tietää paukahtaako noin niinku kerrasta vai oireileeko ennen.Itellä menny nyt 3 vuotta ilman ongelmia.Ajattelin josko vaihtais ennen ,kuin paukahtaa.Tuntuis startit saavan aika haipakkaa näissä vehkeissä.
     
  9. kane

    kane 1st gear

    Just ristikot vaihdoin ja 110kmh korvilla ollut vapina väheni huomattavasti. Eikä niissä vanhoissa tuntunut käteen mitään...
     
  10. 3/4

    3/4 3rd gear

    Metro-Autohan on tuonut Tahoeta (käsittääkseni vanhempaa korimallia)uutena maahan ja kuulin että siihen sais e-hyväksynnällä varustettuja umpioita. Soitin ja hintaa on 300 euroa/kpl. Korkeuden säätöähän noissa ei varmaankaan ole.. Ei oikein myyjä ollut innokkaan oloinen selvittämään asiaa.. Myyjän antamalla osanumerolla löytyy seuraava umpio esim saksasta: http://www.truckshop.de/eshop_article.p ... s-HB3-HB4/ eipä tuosta näe mahdollista e-merkintää, taitaa olla pelkkä dot.
    Taakse ajattelin virittää talmut, niistä löytyy E7 merkintä, kelvanneekohan konttuurille? :-?[/quote]

    Menee otsikon ohi mutta mitä tarkoitat vanhemmalla korimallilla? Ensimmäiset isot Tahoet tuli 95 ja sitä ennen ne oli Fullsize Blazereitä vuodesta 92 Mun mielestä Metro toi vain Blazereitä eikä ennen 95:ttä tarvittu E-valoja mutta voin olla väärässäkin.

    Chevrolet:
    92-94 Blazer C/K1500
    95-99 Tahoe C/K1500

    GMC:
    92-99 Yukon C/K1500

    E-merkinnöistä en tiedä mutta yhteen 96-pickuppiin olen laittanut/kytkenyt Motonetin lamppujen korkeudensäätömoottorin. Se käy suoraan pulttaamalla sen korkeudensäätöruuvin tilalle. 3-asentoisella keskittävällä kytkimellä ohjaus ylös ja alas.

    Onko tuolta kukaan kysellyt meilillä:
    http://www.headlights.org.uk/

    - Jani -[/quote]

    Tarkoitin nimenomaan tuota 95-99 mallia. Soitin uudemman kerran Metro-Autoon ja eihän sieltä lamppuja enää löytynyt, ilmeisesti myyjä sekoitti johonkin muuhun eikä tuo asiakaspalvelualttiuskaan ollut kovin hyvällä tasolla..
     
  11. gintonicice

    gintonicice 3rd gear

    Mulla startti mureni hiljalleen siten, että kuului solenoidin naksahdus, mutta mitään muuta ei tapahtunut. Muutaman naksahduksen jälkeen sitten starttasi kyllä. Tuota jaksoi aikansa kunnes kyllästyi siihen, että jonain se ei ehken enää lähdekään. Nyt on ollut kiinastartti vuoden päivät. Jospa se kestäisi yhtä pitkään kuin alkuperäinen eli 14v.
     
  12. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Alkoi sitten nelonen luisteleen. Ilmenee kun lukko päällä painaa hieman kaasua, niin kierrokset nousee nopeasti.
    Öljyt vaihdoin n. kk sitten ja ongelma on alkanut pikkuhiljaa ilmaantuun. Öljynä on nyt Gulfin DIII, aikaisemmon oli joku Penzoil.
    Voisiko tuo öljy aiheuttaa tuommoista? Kolmonen toimii ihan OK, ainakin vielä. Onkos tuolle mitään tehtävissä. Auttaisikohan öljynvaihto eri merkkiin? Uus laatikko jenkeistä?
    Edellisestä laatikkorempasta 2V/50tkm :mad: ...ja sitä edellisesta 150tkm. :mad: :mad:
     
  13. pantera

    pantera Double Gearhead

    Mulla tartti vaan väsähti pikkuhiljaa .... sitä ei edes huomannu ennen ku alko olla käynnistys ongelmia jo pikkupakkasillakin.
    Uudet laakerit-puslat-hiilet vanhaan starttiin ja voimaa on 3 x se mitä ennen, nyt oikein helähtää kayntiin :eek:
     
  14. kojo

    kojo Gearhead

    Onkos sulla gmtdscan softaa? lähinnä tuli mieleen että jospa se on lukko joka luistelee, softan kans ois helpompi paikantaa mikä luistaa..
     
  15. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Eipä ole softaa. Voiko lukko luistaa nelosella, vaikka 3:nen toimii.

    68 (vaihteiston luisto) koodiahan tuo on pukannut jo jonku aikaa. Ei ole kyllä mielestäni aikaisemmin luistanut, vaan on vakkarinkin heittänyt pois päältä heti kun on yrittänyt vaihtaa neloselle. Eli ei ole vielä kierrokset laskeneet, niin vakkari on jo pois päältä.

    Tuntuisi, että kun vaihtaa terävästi neloselle, niin ei luistais, mutta kun vaihtaa "sulsvasti", niin luistaisi helpommin, ehkä? Voisikohan olla joku venttiilivika/roska.

    Mites tuolla softalla voi asiaa tutkia? Voiko lisätä painetta, vai näkeekö joistain pyörimisnopeukista?
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    Vaikka sen 68 koodin nimi onkin transmission component slipping niin ainakin gm:n korjaamokäsikirja väittää että ko koodin ilmenemiseen vaaditaan että turbiinilukko on päällä ja se luistaa yli 200rpm kahden sekunnin ajan. Tietokone laskee ko erotuksen moottorin pyörintänopeustiedosta ja vaihteiston sisäänmenoakselin pyörintänopeudesta.

    Gm tdscanilla ei pysty suoraan paineita nostamaan, mutta sillä mm näkee tuon mainitun erotuksen suoraan numeroina. ja sillä voi käskyttää lukon päälle/pois ja vaihteita ylös/alas, silloin kun sillä käskyttää lukon päälle se muistaakseni antaa sille pulssiohjatulle solkulle max pulssin jolloin ainakin mun vanha loota jakso paremmin pitää lukkoa kiinni vaikka vähän käskyttikin..
     
  17. jorkki107

    jorkki107 Gearhead

    anteeksi laiskuuteni :oops: en jaksanu kahlata kokonaan läpi :odroll:
    ajattelin vaan että tollasessa kevyt kuorma autostahan ei tartte käyttömaksua maksaa?mites diiseli vero? ja paljonko vakuutukset on tollasessa n 95 subessa?
     
  18. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ATF-öljyjen liukkaudessa on eroja, kitka lisääntyy oikealle päin: DexronIII, DexronII, 4+, ATF-F
    mulla on laatikossa traktorin märkäjarruöljyt, jotka on sitten todella kitkaiset verrattuna mihinkään noista edellisistä...
    Paineita saat säädettyä tinaamalla laatikosta lähtevään johtohässäkkään sopivan/sopivia vastuksia tai/ja vaihtamalla paineensäätösolenoidin esijäännitykseltään säädettävään malliin, mulla on molemmat konstit käytössä, ja saan lisäksi nostettua laatikon paineita hytissä olevasta katkaisijasta ajon aikana.
     
  19. kane

    kane 1st gear

    94 K2500 vero on 142€/vuosi (1+7 rek.) Vakuutusta en muista, on karvan kalliimpi kuin vaimon -03 S40:ssä (2.0T)... enkä muista senkään vuosihintaa :poff:
     
  20. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Osallistutaampa galluppiin.

    IF liikennevakuutus: 1020 eur vuosi 0% bonuksia.
    Hirvi, palo, varkaus: 115 eur
     

Kerro tästä muillekin!