Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kane

    kane 1st gear

    :rotfl: jaa, ei mulla suhise muut ku nuo tuuliohjaimet ovissa pikkuisen.
    Viimeviikon lopulla tuli käytyä Kemissä mutka, välillä ihan reilusti rajoitusten 120kmh...
    Huomenna tarttee käydä pikakeikka Kankaanpää/Pori kautta. Kyllä olisi tympeä jollain pikkukikkareella ajaa :wink:
     
  2. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Olishan mulla korjaussarjat niihin saranoihin, ei näköjään oo vielä tarpeeks kylmä kun en oo saanu aikaiseksi niitä korjata... .

    Tarvis vissiin järjestää johki oven saranan tappien vaihtomiitti johki :rotfl: :rotfl: On kans viime kesästä asti ollu myös uudet hankittuna ja jopa bonuksena uudet tiivarit oviin :poff:
     
  3. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Nyt porsi subbarista perämurikka.

    Tietääkö kukaan mikä tuo perä on nimeltään ja mistä saisin ehjän tilalle??

    Kyseessä siis -89 bensiini subbe, 4x4 1500 silveraato. Murikassa on 10 pulttia, välitys on 41:12 eli 3.417? Onko näissä se limited slip yleensä ja minkä näköinen se on, tuosta on vähän hankala sanoa onko siinä ollut jotain lukon tapaista koska sisuskalut on pienenä silppuna ämpärissä...
     
  4. Panze

    Panze 3rd gear

    Pohjanmaan miehellä saattais löytyä periä. Muistaisko Kane miehen yhteystietoja?
     
  5. ssi

    ssi 2nd gear

    Joopase joo nyt alkaa mullaki harrastaminen...

    vikakoodia 87 ja 78 pukkaa.

    Ilmankos on vähän teholoiset hukuksissa ja olisko ollu kakosen ja kolmosen vaihto välissä toi High Ratio Error. Tulee yleensä ku ottaa vähän rivakampaa kiihytystä.

    Jossain sivulla oli asiasta keskusteltu mut en löytäny ku yritin selailla..
    Minkäs sorttinen lääke tolle oli??
     
  6. lt50

    lt50 2nd gear

    Nyt alkaa huumorintaju loppua startin kanssa. Siihen on pultit vaidettu, takatuki on paikallaan, startti on uusittu kuutisen viikkoa, startin kehä pari viikkoa sitten. Pari viikkoa toimikin ihan hyvin kunnes eilen illalla, rutinaa ja hurinaa. Hyppii ohi ja jää vetämään tyhjää :mad: . Pultit ok, kaapelit kiinni, tekee samaa kylmällä koneella, lämpimänä ei. En usko että tuosta voisi millään vielä olla hampaat mennyt. Unipoint startti olisi tiensä päässä, ettei lyö riittävän syvään? Akuissa on virtaa ja laturikin lataa ainakin mittarin mukaan.
     
  7. rkr

    rkr Gearhead

    Kyllähän nuo ihan hyviä koneita on ja kestää siinä missä dieselitkin mailien puolesta. Soppaa kuluu mutta se nyt on jenkkien ominaisuus. Mulla on 6 litranen ja imusarjan tiivisteet joutui vaihtamaan kun pakkasilla alkoi kylmäkäynti uupumaan. Jenkeissä noilla ajellaan puolta miljoonaa mailia parhaimmillaan. Tuo 8.1 litranen on osien saatavuuden suhteen huonompi ja jälleenmyynti on kanssa hankalampaa. Kolmen tonnin painoinen koppa liikkuu 6 litrasellakin ihan OK, mutta jos on kiire niin sitten tuo isolohko voisi olla paikallaan. Tehoa siinä ei ole paljoa enempää mutta vääntö puhuu kun pitää massaa liikuttaa. Uudemmissa tuosta isolohkosta on jo luovuttu ja tuo 6 litranen on kestävän koneen maineessa.

    Niin se 5.3 litranen on 1500 sarjassa ainoastaan eli 6 tai 8.1 litraiset on vaihtoehtoina jos haluat saada kolmannen penkkirivin leimattua. Jos en ihan väärin muista niin GMT800 sarjassa ei 1500:n massa välttämättä riitä kuorkiksi, itse hommaisin 2500 sarjaisen.
     
  8. Pattis

    Pattis 2nd gear

    joo kurma-autoks olis tarkotus saada! no niinhän se tosiaan onkin että 6 ja 8.1 on vaihtoehdot tolle k2500...
    tommosella 6 litrasella on tullu tosiaan ajeltuakin ja mutta tottakai se isompi aina kiinnostais :D siks ois hyvä kuullakin kokemuksia noista kummastakin että kumpi olis järkevämpi...
    minkäslaisia muutoksia joutuu tekemään jos tommosen tuo jenkeistä, esim valot ilmeisesti joutuu vaihtaan ja sen tavaraverkon laittaan... konttorilta ilmeisesti kyllä sais lisä infoo tuostakin.
     
  9. EL5

    EL5 1st gear

    Älä sitten luota siihen katsuriin, pistä mieleen mitä sanoo ja laita tänne litannia niin katotaan puhuiko läpi päänsä.
    Kyllä, ne tekee tota.
    Ei, kukaan ei tiedä miksi, ehkä koska joutuvat käyttämään 5min aikaa enemmän paperitöihin kuin normikatsastuksessa ja pitäis tietää jotain direktiiveistä, e-säännöistä ja ajoneuvojen rakennetta koskevista laista..

    Tuossa vielä litannia jonka mukaan se katsuri etenee.
    http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/6B193622 ... 112010.pdf
     
  10. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Pitäis kyllä järjestää, mä luulen että vuosi vaihtuu (tai ovet tippuu maantielle) ennenkuin mä saan ton homman aikaiseksi tehdä... :rotfl: On kyllä luvattoman hentoiset tapit noin painavissa ovissa, just kattelin lankomiehen 30-luvun Fordia missä oli samankokoiset tapit. Suburbanin ovi on about 3-4 kertaa painavampi. Mä en sentäs raaskinu noin paljoa panostaa että olisin uudet tiivisteet ostanu, vähän sikaliimaa kuluneimpiin kohtiin niin hyvä tulee :rotfl:.
     
  11. Hatsku

    Hatsku 2nd gear

  12. jarzaaa

    jarzaaa 1st gear

    Millaiset saranat? Kuva ei koneelleni avaudu.
    Omassa Subbessani saranat ovat tiukat, mutta silti yksi ovi kolahtelee pahemmissa montuissa. Oven vastakappaleen (torx-kantainen ruuvi auton b-palkissa) säätö saattaisi auttaa?

    :oops:

    4x4 4ever
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    painunut tiiviste aiheuttaa kolahtelua... ovi painuu syvemmälle kuin pitäs ja helähtää sitten sitä tappia vasten
     
  14. mpon

    mpon 3rd gear

    Saako sanoo saman? :rotfl:
     
  15. rkr

    rkr Gearhead

    Vastaavuustodistus ja nuo AKE:n lapussa mainitut muutokset. Vuosimalli kannattaa katsoa tarkkaan ettei joudu vaihtelemaan laseja ja asentamaan nopeudenrajoitinta. Mun 02 meni ilman noita mutta 04 jälkeen taisi vaatia rajoittimen. Tuo AKE:n lappu muuten oli uusi, siinä ei mainittu E-laseja, eikös se enää olekaan vaatimuksena?
     
  16. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    No niin sen verran on perämurikasta selvinnyt että lautaspyörän halkaisija on 215mm joten kyseessä täytyy olla 8,5" 10bolt perä 3,42 välityksellä ja jonkin sortin limited slipillä, TÄLLAISEN näköinen se on ehkä ollut. Mitään numeroita ei akselista löytynyt.

    Niin pohjanmaallako on joku periin erikoistunut ukko? Onko tässä perää? :)
     
  17. rkr

    rkr Gearhead

    Taitaa olla Eatonin "heitto" lukko tuo. Eli ei siis kitkalukko vaan mekaaninen joka kytkee kun alkaa sutimaan ja irtoaa sitten jossain vauhdissa.
     
  18. EL5

    EL5 1st gear

    Ei ole aikoihin vaadittu. Muttei myöskään ole täysin vapaata, eli vaatimukset ovat muttei tartte olla e-hyväksyntää.
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Normi käkikello joita löytyy vain "työkaluista", hyvä kunnossa ollessaan ja saanut paskan maineen aivan turhaan.
    TOssa 14bolt vastaava jonka ruuvaan omaan hylsyyn kunhan kerkiän.
    [​IMG]
    Toivottavasti intoa tulee ennen lunta :rotfl: .
     
  20. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    käytettyä purettua pensa subbeja yms alavieskassa:

    http://www.konekorjaamo.fi/information.php?info_id=7 soita vaihteeseen ja kysy jenkki osia niin yhdistää oikealle kaverille.



    uutta osaa:

    http://www.jmgarage.net/
     

Kerro tästä muillekin!