Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kojo

    kojo Gearhead

    Niin päinhän se menee että jos siirtopumpun paine jää liian pieneks niin ennakko menee myöhäselle päin...
     
  2. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Re: yukon

    Mulla teki kesällä samaa. Oli tinaus irronnut piirikortin juuresta, siitä mistä tulee pistoke. Ensin pätki tihku ja kohta ei toiminut enää missään asennossa kunnolla. Käytin paikallisessa TV-huollossa, kattovat hyvällä suurennuslasilla tinauksen ja tinas uudestaan ja makso huimat 5 euroo. Sen verran omissa käsissä klappia, ettei tohdi ite piirikortteja tinailla. Menee pian lopullisesti vituks.
     
  3. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Missä oli korjattavana?
     
  4. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

  5. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Rantasella Nastolassa. ;)
     
  6. kane

    kane 1st gear

  7. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Jaajaa, enpä tunne kaveria. Meinasin että olis ollu jollain tutulla. Aika hyvin kuitenkin tunnen nää Lahden seudun korjaamoyrittäjät jotka suostuu kätensä sotkemaan Suburbaneitten kanssa... Luulis tohon rahaan jo saavan jonkin verran vastinetta.

    Mulla taas ongelmat lisääntyy näköjään, hetken kerkesin jo riemuita että täähän pelaa hienosti :rotfl:. Hehkut on edelleenkin vaihtamatta, en tiiä monta on pimeenä mutta useampi joka tapauksessa. Sähkövikaakin on taas havaittavissa, auton oma jännitemittari näyttää huolestuttavan alhaisia lukemia. Eikä ole maadoitusvika, niitä tossa pari viikkoa sitten parantelin ja ongelma "korjaantui" hetkeksi. Kellään tietoa mihinkä toi oik. puolen akulta lähtevä "pää" virtajohto oikeen menee? Jalkotilan kytkentätauluun? Minnesinne?

    Sisällä vetää niin perkeleesti, saranatapit on edelleenkin vaihtamatta. Ilmastointi ei toimi vieläkään, lasit huurussa. JA tietysti uus vesipumppu ja tulpatermarit on laittamatta. Dynossa kävin tällä viikolla ihan testimielessä, käyn sitten uudestaan kun saadaan uudet virivirit pellin alle ja Tohtori tekee uuden lastun. :rotfl:

    Sanoin jo muijalle että mulla onkin sitten huomenna muutes tallipäivä, jos vaikka kerkeis tekemään jotain ettei ihan leviäis käsiin. Ainakin öljynvaihto koneeseen ja periin. Autokin on siellä jo sulamassa, alustassa on melkoisesti lunta kun jouduin tänään ajamaan ihmishenkien säästämiseksi ojaan. Muuten olis ollu todennäköisesti monttupileet luvassa, tosin ei omat vaan erään mersukuskin. Niin ja huomenna täytyykin käydä Kärkkäisellä kattomassa onko niin noita Kanen mainitsemia nastoja myynnissä, on muutes ihan uskomattoman huonot renkaat tollaset Mickey Thompsonit! Loppuun ajetut BF:n allterrainit oikeen talvirenkaat noihin verrattuna!
     
  8. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    no eipä helpottanu hehkureleen vaihto :odroll: eli koodi 29 ja eng1 sulake kärähtää jälkeen hehkutuksen kun starttaa :-? niin ja muijan subbe vm.95 ja 6.5teedee :rotfl:
     
  9. Hatsku

    Hatsku 2nd gear

    kerrohan Tuomo tulokset mitä dynolla tuli :rotfl: :rotfl:
     
  10. sepi 74

    sepi 74 1st gear

    tuomo ookko kattonu ettei se kylmä tule puhallinkotelon saumasta? puhallinmoottorista n.10cm kuskiinpäin käytiin tossa muijan subbe rovaniemellä katastamassa ja -20c pakkasessa kukaan meidän perheen jäsenistä ei halunnu istua repsikan penkillä :rotfl: hanskalokero oli aivan umpijäässä ei voinu ees kaljoja laittaa sinne :rotfl:
     
  11. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Oli samaa ongelmaa, että veti (tuuli) vänkärin jaloille.
    Oli lähtenyt toinen ruuvi irti siitä ranteen paksuisen johtonipun läpiviennistä.
    Siinä on semmoinen muovinen paketti, joka on korissa kiinni konehuoneen puolelta. Kivasti siinä paisarin, kuivaimen ja turbon alla.
     
  12. luuvaurio

    luuvaurio Gearhead

    Tattis, täytyykin sit harkita vielä noita grabbereita. Joskus niitä kattelinkin mut näyttää kuvissa niin karulle toi kuvio :)
     
  13. luuvaurio

    luuvaurio Gearhead

    Re: yukon

    Mulla temppuili samanlailla. Purin sen piirilevyn esiin siitä pyyhkijänmoottorin kupeesta niin näkyi olevan jokunen juotos revennyt. Tinailin ne uusiksi niin nyt pelaa virheettömästi.
     
  14. migel

    migel Gearhead

    Hei mistä löytyis Sportsideen sopivasti lasikuitukoppa?!
    Jos jollakulla nurkissa, niin yv:tä honkami@gmail.com
     
  15. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    No eihän se mikään salaisuus ole: säälittävät 182hp takapyörillä :rotfl:. Kuulemma tollasen neliveto Suben/pick-upin voimansiirto hukkaa 60-80heppaa. Kova aski vähän vähemmän, n. 40hp. Väännöistä ei varmaa tietoa, ei saatu kierroksia kun on jotain sähköhämminkiä.

    Oli tarkotus kokeilla tolla jenkkipojan virilastullakin mutta unohtu siinä kiireessä/kaljaa juodessa :rotfl:...

    Edit: ahtoja ei ollu tosiaan kuin 0,7bar, tarkotus oli kilon paineilla vetästä mutta eipä tolla jousella onnistunutkaan. Ens kerralla sit.
     
  16. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    No voihan se vetää tuolta jalkatilastakin, en oo asiaan sen enempää tutustunut kun tulee nykyään niin harvoin istuttua apparin paikalla :mad:. Harmi, koska kuskihan tarvii ainoastaan olla selvinpäin. kyydissä olijat voikin juopotella matkaa tehdessä. Eniten toi vetää kyllä ovien tiivisteiden välistä, vasen jalka jäätyy ja oikea hikoilee. Saranatapit on ihan loppu, tai sitten mulla on vaihdevuodet. Jo alle kolmekymppisenä :rotfl: !
     
  17. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    mihin aikoihin ja painoihin ne teidän fiutsit kelaa o-100 tai 80-120 :odroll:

    mulla jotain kympin ja noin viis, painoa 3k.
     
  18. kojo

    kojo Gearhead

    PAha mennä spekuloimaan kun ei oo sattunu oleen almanakka käsillä testaillessa..
     
  19. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Eli firmahan on tuo Autoasi aka Rantasen autokorjaamo Nastolassa.
    Työnjälki oli ainakin hyvää noissa asennuksissa. Tuohon rahaan tuli 10 tuntia töitä ja kaikki tarvikkeet. Akun kiinnikkeetkin rakensi uusiksi kun siellä oli vaan jotkut muovilipareet. Piuhoja oli konehuoneessa vedetty väärää kautta, nekin se laittoi paikalleen ym. pientä. Starttiin rakensi uuden tukiraudan kun laittoi molemmille puolille lohkarit (yhteensä n. 1150W) jne.

    Mä olen vuosia käyttänyt autot tuolla huollossa ja aika tyytyväinen olen ollut.

    Aikaisemmin oon käyttänyt Renkomäessä Expertillä kotterot, mutta laatu oli perseestä. (työkaluja unohtui konehuoneeseen. Ohjausnivelistön pultteja oli auki kerran, hyvä etten tappanut itteäni. Jakopään hihna asennettu päin hanuria, meni poikki 30 tonnin kohdalla ja 120km kotoa. jne muuta pientä.)
     
  20. Zlade

    Zlade 1st gear


    Hatskua rupeaa jo pelottamaan :rotfl: :rotfl: senkin paine kuningas :poff: :poff:
     

Kerro tästä muillekin!