Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Pari muuta puljua tuon Camskillin lisäksi josta kannattaa katsoa:
    www.rengas-online.com
    http://fi.febishop.eu/
    Noissa on muistaakseni hinnat ilmoitettu lähetyskuluineen.
     
  2. tst

    tst Gearhead

    265/75 taitaa olla jopa vähän matalempi kuin 235/85 ja on tuossa 3"korinkorotus että sikäli saattais 285/75:kin mahtua joka lienee ainut koko jos vähän korkeampaa haluaa.
    245/85 olis vielä lailliset mutta niitä ei näytä mistään löytyvän.
    6.5 tuumaiset vanteet taitaa 95 silveradossa sitten olla.
    120 oli indeksi hakkapeliitoissa joka sekin pitäis riittää mutta kovin vaan muhkuraiseksi meni rengas...ehkä pitää kuitenkin noilla vielä koittaa katsastaa jos 285:set ei miellytä.
    Meinaatkos nastat noihin laittaa?
     
  3. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Tuli startti vissiin tiensä päähän, kun vain napsuu ja aikansa kun napsutteli, lähetteli vähän savumerkkejäkin.
    Voikohan noita korjata/huoltaa mitenkään, vai pitäneekö laittaa suosiolla uusi?
     
  4. rkr

    rkr Gearhead

    -20 ja bensamalli lähti käyntiin kuin palmun alta ilman apulämmitystä, suurin piirtein saman kokoinen malmikasa :wink:
     
  5. luuvaurio

    luuvaurio Gearhead

    Mulla taasen tuo bensa-subu oli jo nihkee -10 pakkasilla ilman lämmitystä. Siis lähinnä starttaus oli vaivalloista ja vielä kohtuu tuoreella akulla. Hyvin kuitenkin jyrähti tulille mut nyt mä luulen että voi olla jo todella laiskaa starttausta.

    Meinasin että jos teki tuohon akkutelineen kuskin puolelle niinkuin tuossa silveradossa ja laittaisi kahdella akulla. Oispahan edes pientä pelivaraa jos joskus ei ihan heti lähdekään käyntiin :D
     
  6. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Meinasin ainakin kysyä samalla noita kuorkkinastoituksia kun heitän ne uudet vanteille.

    Mulla jää ylimääräiseksi noi 265/75/16 nakit, joissa pintaa vielä noin 7mm.
    Näyttäis olevan merkiltään Michelin XC LT4
    (näemmä jenkkiarvosteluissa saanut 5 tähteä)
    Saa hakea pois kuleksimasta 150 eurolla ens viikolla tai vaihtoa johonkin Suburban kamaan voi ehdottaa. ;)
    Tai jos jollain on ylimääräiset 8 pulttiset Chevyn vanteet niin voi tyrkyttää niitä mulle. ;) Laitan sitten vaikka varagummeiksi.
     
  7. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mulla oli aikanaan Chevyn Scottsdalessa diisselin tilalle laitettu Oldsin 350 bensatoosa. Jätettiin tupla-akut ja koneeseen diisselin starttikehä+startti. Kyllä lähti käyntiin kelillä kuin kelillä ja pyöritti konetta niin maan pirusti. :)
     
  8. luuvaurio

    luuvaurio Gearhead

    Silläkin tosiaan sitä toista akkua ajattelin kun tuntuu ettei tuota möykkyä kyllä kovin kauaa yhdellä pyöritellä näillä keleillä. Varsinkin kun on muutenkin kalusto pirun "hyvin" viimeaikoina toiminut niin luottamus kova :poff:
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    No mitäs sitä viikkoa pyörittelemään, kun pitäshän sen lähtee laakista? :D

    Eivaan. Itellä vähän heikko akku aiemmin, niin vaikeeta oli starttaa jos oli vähänkin lataus alhaalla tai ajettu paljon kilsan pätkää ja stoppia kovilla pakkasilla. Mutta kyllähän toi syttyy varmaan vaikka -50 pakkasella jos virtaa vaan piisaa. 8)
     
  10. luuvaurio

    luuvaurio Gearhead

    Juu, ei minullakaan mikään hinku ole näitä tuntitolkulla pyöritellä mutta kun nämä romut tuntuu välillä unohtavan, että pitäisi lähteä heti käyntiin :D
     
  11. rkr

    rkr Gearhead

    Kuulostas hiukan siltä että joku syö akkua auton seisoessa. Perushuolto bensan syöttö puolelle ei varmaan tekisi myöskään pahaa jos sitä joutuu kerran sahailemaan ...
     
  12. lt50

    lt50 2nd gear

    No niin, kun jotain saa korjattua, niin toisesta päästä saa jatkaa. Jarrupoljin menee aikas syvälle lattiaan, jarrunestevuotoja ei näy missään, eikä nestettä häviäkään => jarrupääsylinterin tiivisteet (tai jotain) heittäneet kuperkeikkaa. Osat on tilattu, mutta. Mites vaihdon jälkeen, selviääkö tuosta jos ilmaa vain tuohon ABS toosalle saakka, vai "saako" sitä ilmata joka kulman? Ja muutenkin, onko tuon ilmauksessa jotain poppakonsteja?
     
  13. suburman-62

    suburman-62 3rd gear

    diesel-mittari sekos!

    tän aamunen ihmettely kun kattoo polttoaine mittaria niin viisari hilluu ku heikkopäinen osuu jopa öljynpaine mittarin viisariin hilluessaan!auto subbe -95 toimii mut ihan kuin riisselin heiluminen kurveissa reagoi suoraan mittarin neulaan?mitä on voinu tapahtua onko joku irronnu tankissa?(onks jäät vieny laiturin?)auto on startannu ihan kohtuudella ei voi sanoo et palmun mut kuusen alta kumminkin lohkiksen voimalla.Eilen aamulla töihin mennessä huomasin kertaalleen et ihan kuin ei olis reagoinu kaasuun mut se kesti vain sekunnin eikä pätkiny muuten mut riitti tekeen kylmän ringin kylmän nahka penkin ja housujen väliin.Nää jenkit on vastakohtien pelejä kesäsin kuumia kun ilmastointi paskana ja talvella kylmiä (ei näkyviä vikoja on vaan tota lämmitettävää tilaa vissiin liikaa?)Jarrut tuottaa varmaan lisä jumppaa kunhan käydään katsurin pakeilla mistä ootte muuten ostanu jarru sälää?hartolasta näin jonkun paketin jonkun aikaa sit! Eipä muuta suuta vaan hevosen kengälle paistaa se aurinko vielä sinne risukkoonkin! 8)
     
  14. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Jos tuntuu siltä ettei etukennolle tuu riittävästi kuumaa kierrossa olevaa nestettä ni kannattaa kokeilla vaihtaa se alin T-haaroitus haara siitä apparin rintapellin läheltä.. Sielä kun on "kuristus" etukennolle että taakse virtais enempi vettä... Itellä meni rikki se haaroitus pala ja vaihdoin siihen normi T-haaran ni huomas kyllä eron kun etukennolle tulee enempi nestettä kierros. Ja tarkenee kyllä kabiinis pakkasella :rotfl: Ei tarvi pipoo eikä karvalakkia :poff:
     
  15. LateX

    LateX 1st gear

    Mulla oli myös kaasupoljin häikkää eilen kun tuolla -18 pakkasessa ajelin. Ihan selkeesti piti painaa syvemmälle ku normaalisti että vaikutus oli sama. Eikös tuolla polkimessa ollut useampi anturi, niin jos yksi anturi vikaantuu ja tietokone laskee jotain keskiarvoa niin joutuu polkemaan enemmän. Noin mä sen ajattelin pelätessäni kallista remonttia :)

    Joku trans kitti pitäis kai laittaa ku kerran (vain yhden) alko vaihteenvaihto potkimaan. Oliko joku noista sellanen että pystyy laatikkoa tiputtamatta laitamaan paikoilleen (tee itse) ? Vai viedäänkö jonnekin pajalle? Onko toi homma hankala?

    :: Lauri
     
  16. tst

    tst Gearhead

    laitoin tuollaisen lavadieseliin eikä siinä mitään ihmeempiä vaikeuksia ollu, nelivetokin rupes menemään helpommin päälle :rotfl:
     
  17. tst

    tst Gearhead

    Onkos nastat pysyny ja minkämoiset on ajaa?
     
  18. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Tällaiset vanteet pitää käydä Orimattilasta hakemassa huomenna. Saapa sitten yhden setin varapyöriä jemmaan.
    [​IMG]
    Tosin nuo taitaa olla 2003 Vanista, eikä Subbarista. (olikohan noissa jotain sovitusongelmia 99 Subbariin. Vaatineeko spacerit?)
     
  19. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mulla on tuo sähköinen tsydeemi, eli ilmeisesti vielä helpompi siltä osin.

    Yrittänyt netistä ettiä sopivaa ja edukasta puljua, josta tuon 3" korinkorotussarjan sais. Ebay:tä tongin parhaillaan. :)
     
  20. tst

    tst Gearhead

    Mä tilasin racers placelta ne korotuspalikat.
     

Kerro tästä muillekin!