Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Panze

    Panze 3rd gear

    Eikai tuossa auta kuin katsoa kumman puoleisesta pakosarjasta tulee vettä ja ottaa se puoli auki. Murphyn mukaanhan se olis apparin puoli :mad:
     
  2. tst

    tst Gearhead

    Saattaa vuotaa vasta lämmettyään.
    Takanatulijat alkoivat joskus vilkuttelemaan valoja kun eivät tahtoneet sumussa nähdä :rotfl: laitoin muistaakseni katkaistun kokispullon paisarin reikään ja puolilleen vettä niin näki paremmin nouseeko siihen kuplia ja kyllähän niitä alkoi koneen lämmettyä tulla, tuossa tapauksessa syyksi paljastui syöpynyt liekkirengas.
     
  3. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Kyllä niitä lohkoja näistä on ennenkin rikki mennyt... Melkousein jos halkeaa niin halkeaa siitä poikittain mihin männänrengas pysähtyy.. Kyseessä 7 ja 8 sylinterit. Toinen vaihtoehto on se kapea kannas kuskin puolella takana ja hantin puolella edessä mistä näissä paffi yleensä vuotaakin jos on vuotaakseen.. Jos ajaa kauan vuotavalla tiivisteellä, niin vuoto "syö" lohkoon uraa.. Tässä sitten ei enää uusi tiiviste kauaa pidäkkään.. Uudempia kannentiivisteitä näyttääkin olevan tästä kyseisestä kohdasta päivitetty vahvemmiksi ainakin kun vertasin alkuperäiseen.
     
  4. freeride

    freeride Gearhead

    vin koodista voi tarkistaa kuuluuko pulkka riskiryhmään..

    If the 4th character in your VIN number is a 'Z' your engine was manufactured by GM and is potentially at risk.

    riskiryhmään kuuluville suosittelevat tota kittiä..
    http://flashoffroad.com/Diesel/Rearhead ... ooling.htm
     
  5. kojo

    kojo Gearhead

    Niin, hummerissa voi tarkistaa tosta.. ei päde c/k sarjaan
     
  6. tst

    tst Gearhead

    Mä tein tuon systeemin vaikkei kone riskiryhmään kuulunutkaan.
    Nyt laitoin eberin nesteet kiertämään tuon systeemin kautta mutta ei tahdo kunnolla kiertää kun menee ensin lämppärin kennolle,onkohan se lämppärin venttiili auki kun ei virta ole päällä?
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    Nii että mikä lämppärin venttiili? :poff:
    Läpällä sitä lämpöä säädellään :soosoo:
     
  8. tst

    tst Gearhead

    Läppäventtiili sitten :poff:
    Taitaa olla sitten huono pumppu jos ei nesteen kiertoa mikään haittaa :odroll:
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Paisti että -93 asti kaikki 3 pyörintänopeusanturia on käytössä :rotfl: .
     
  10. tst

    tst Gearhead

    No nyt kiertää uudella pumpulla mutta mistäs löytyy piuha josta eberi pyörittäis lämppärin puhallinta?
     
  11. LateX

    LateX 1st gear

    En tiedä teinkö väärin, mutta mä kytkin webaston puhaltimen ohjauspiuhan siihen ilmanvaihdon ohjauspaneeliin jossa on ne kolme nuppia ja pari kolme nappulaa. Etsin piuhan johon tuli virta kun oli virtapäällä ja suoraan siihen.

    Kohta joku kertoo teinkö jotain väärin. Ainakaan virtaa tuonne ei hirvittävästi mennyt, olisko 2-6A puhaltimen nopeudesta riippuen. Ilmastoinnista multa puuttuu kaasut joka saattaa aiheuttaa sen että jokin rele jossain ei vedä ja siksi tota virtaa menee niin vähän.

    Pitää tietysti laittaa puhallin oikealle nopeudelle ja muut säädöt kohdalleen kun lähtee autosta.
     
  12. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mitenkäs tällaiseen -94subuun jossa on kaksi akkua annetaan apuvirtaa toisesta autosta tai starttiboosterilla?
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos annat jollain koirankopilla tai buusterilla niin pelkääjän akkuun ja toinen maajohto irti ettei se ota turhaan virtaskaa. Jos akut on ihan tyhjät niin sitä apuvirtaa kannattaa antaa melko kauan ettei laturi ota itteensä ja tee itsaria!!
     
  14. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mienkäs suoritetaan p-a suodattimen vaihto -94 diesel subuun ja mistä ilmtaan?
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Siis tarkoitat että kuskinpuolen akun maajohto irti :oops:
     
  16. HRTP

    HRTP Gearhead

    jos oikein muistan niin vanha P-A suodatin paikaltaan pois ja uus tilalle ja käyntiin
     
  17. tst

    tst Gearhead

    Sitä hän varmasti tarkoittaa :odroll:
    Suodatin lähtee irti kun kierrät muovisen renkaan auki ja nostat pahvisesta rivasta suodattimen pois, ehkä ennen tätä kannattaa päästää vedet ja roskat pois termostaatin vieressä olevasta hanasta kun siirtopumppu on päällä.
    Poista vanha tiiviste jalasta ja uutta tilalle, mä oon tiivisteet aina voidellu öljyllä ja imuroinu vielä kaikki roskat suodatinjalasta.
    Uudemman mallisissa suodattimissa ei ole irtonaista kiristysrengasta ja se kierretään paikalleen tiivistepinnan kohdattua vielä neljänneskierros jonka jälkeen siirtopumppu päälle ja ilmaus suodattimen päällä olevasta ilmausruuvista johon saa letkunkin laitettua ellei halua haistella lohkon päälle valuneita löpöjä...
     
  18. Mitäs valoja ootte noihin 03-alkaen naamailmeisiin laittaneet?

    Näkyy muutamassa olevan tekemällä tehdyt xenonit ,mutta hakusessa olis joku enemmän alkuperäiseltä näyttävä setti , olisko vinkkejä minkä auton valoista kannattais lähteä soveltamaan?

    Esim 2002;seenhan saa "suoraan" sopivia e-valoja , ja 2000 kävi mitsun valot pikku modauksella....

    Yv:lläkin voi lähestyä jos sopivia valaisimia löytyy.
     
  19. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Ja eikö sieltä tuu "kruunu" näkyviin kun sen vanhan nostaa pois?? Yxi niistä "kruunuista" on leveämpi ku muut... Eli suodatin ei mee paikalleen ku yhdestä kohtaa... Korjatkoon joku jos muistan väärin asian :odroll: Siis koskien sitä pa-suodattimen vaihtoa...
     
  20. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Ajovalosääntö meni muistaakseni näin:
    Kuorkki ennen 12/95 saa käyttää DOT valoja, eli ei tarvii vaihtaa.
    Henkilöauto ennen 12/97 saa käyttää DOT valoja, eli ei tarvii vaihtaa.

    Mitsun valoja on käytetty siis kuorkkiversioissa 96-99 malleissa.
    Uudempikoppaseen käy tietääkseni Tahoen valot, joita voi kysyä Metro-Autosta. Jari Mäellä lienee kanssa jotain.

    Mitä nettiauton kuvia olen tsekannut noista uudempikoppaisista, niin niissä on monessa (ilmeisesti) tehdastekoiset eu-valot. ;)
     

Kerro tästä muillekin!