Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. mikniemi

    mikniemi 3rd gear

    Tuossa yksi versio.

    http://s231.photobucket.com/albums/ee24 ... 010177.jpg

    Eipä tuo kovin vaikea ole tehdä. Tehdastekosessa taitaa olla puristus jousella tehty ja kierretanko tuosta pellistä läpi.

    Mittari on tietysti hyvä olla.
     
  2. mikke20

    mikke20 Gearhead

    Pieni tarkennus jos sallitaan Kuorkki 14.06.1995 (käyttöön otto päivä) alkaen DOT ei käy pitää olla e tai E ja ajovaloissa korkeuden säätö
     
  3. hyeena

    hyeena 1st gear

    Pieni lisatarkennus, ei tartte korkeudensaatoa jos alusta on riittavan jaykka ettei valojen suuntaus oleellisesti muutu kuormauksen mukana.
    Minulla ei ole korkeudensaatoa, sen sijaan pera pysyy oikeassa kulmassa jaykistamalla kabiinista kasin tarpeen mukaan.
    Jos olis joku sporttinen HA jonka konttiin ei saa muutenkaan laittaa kuin yhden kaljakorin niin se jaykka alusta itsessaan riittaa, naiden kantavuus taka-akselilla on sen verta iso etta olisi melkoisen tuskanen ajettava tyhjana jos alustasta tekis niin jaykan ettei laske tays kuormalla..
     
  4. kane

    kane 1st gear

    Re: .

    Näyttää kaikki jos useampia koodeja. Koodi kerrallaan 3 kertaa, sitten toinen koodi...

    78 katso hukkaportin tanko onko tiukasti kellossa tyhjäkäynnillä?
    Jos ei, tarkista alipaineletku turbolta solenoidille (kuskinpuolen kannen päällä), onhan solkussa vihreä täppä (?), solkkukin kulutustavaraa, ja alipaine letku solkulta alipainepumpulle. Mittaa alipaine, terveellä alipainepumpulla ainakin 22"Hg ihan hukkaportin päästä mitattuna.

    Jos näppituntumalla hyvä alipaine ap-pumpulta tulevassa letkussa, vaihda letkujen paikkaa solkulla. Nyt menee täys alipaine hukkaportille, onko tanko tiukasti kellossa? Jos on, vika solkussa tai sen ohjauksessa. Ja tarttee olla vihree täppä tän ikäisessä...
     
  5. kane

    kane 1st gear

    Jos vakiolastu, triggaa 78 koodin helposti kun ahdot nousee.
    Kannattais ottaa lastu kojolta koska niissä tuo dtc78 on deletoitu.

    Tietysti kotikonstein pikkuvastuksella MAP anturiin voi tuohon infoon tietsikalle vaikuttaa mutta kun ahdoista ilman lisää sopansyöttöä ei ole mitään hyötyä... :odroll:
     
  6. jone-70

    jone-70 2nd gear

    No jopas starttaan ilosesti ja lähtee käyntiin kuin palmun alta. Hehkut vaihdettu D-tech hehkuihin, vänkärin puolelta takimmasta hehkusta piuha oli irti, mutta kun irrottelin sisälokasuojan niin samalla huomasin akun maakaapelin olevan irti. Jopa vain rupes iloseen starttaan ja vittuilematta käyntiin. Ennen oli niin perkuleen pitkä vieteri. Vielä jarrukenkien vaihto, niin pääsee hakeen tuoreen leiman ens viikolla.
     
  7. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Juu, meilläkin starttaus oli sellaista...wou...wou...wou...touhua, mutta kun uusittiin akut ja kaikki päävirtakaapeloinnit kunnollisiin, niin johan hörähtää iloisesti käyntiin. :)
     
  8. mikke20

    mikke20 Gearhead

    joku piru kiusaa polttoaineen saantia, siirtopumppu huutaa ku mielipuoli mut ei saa naftaa koneelle ja talvilaatuu menos jo toinen tankillinen ettei pitäs siit johtuu. kumminki aikansa seisottuaan rupes nafta taas virtaamaan ja meno jatkumaan, ny pitäs vaan keksii mikä ton aiheuttaa. tää oli ny jo kolmas kerta ja tulee aina ku salama kirkkaalta taivaalta ilman varotusta meno vaan hyytyy ja siirtopumppu lisää kierroksia(walpro). tankin oon käyttäny alhana ku etin vikaa edellisen kerran ja putket oli ylhänä mut mitään ylimäärästä ei löytyny. linjat on vedetty letkuilla tankista pumpulle ja paluulinja takas.

    pitäskö tankissa olla joku karkee sihti? semmosta ei meinaan näkyny vaan avoin putkenpää.
     
  9. kojo

    kojo Gearhead

    walbrossahan on se oma sihti. ootko sitä kurkannu ikinä kun on tapahtunu?
     
  10. the kuningas

    the kuningas 3rd gear

    Sun kannattaa lotota... :poff:
     
  11. mikke20

    mikke20 Gearhead

    on katottu eikä mitään löytyny. ja kun se ei ollu oikeen läpäseväl tuulel viimeks ku pesin sen ni jätin pois, lopputulos näköjään plus miinus nolla.

    ukon kans pohdittiin et pakko siel tankis tai imuputkes joku ylimääränen on olla elikkä taidan ottaa tankin uudestaan pöydälle ja tutkia josko joku löytys
     
  12. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ilma ton aiheuttaa, sen tarkemmin en osaa sanoa :odroll:
     
  13. mikke20

    mikke20 Gearhead

    Re: .

    ainoo ihmetys jää sit et miks lähtee taas menee ku seisoo vajaan 10 minuuttia luulis et ilma kiusa ei tollai poistus :eek:
     
  14. Panze

    Panze 3rd gear

    Eihän se vaan voi tehdä ilmalukkoa jostain syystä? Oot varmasti kyl kokeillu ilman tankinkorkkia.
     
  15. Panze

    Panze 3rd gear

    Äh aina se on se veemäisempi puoli :mad:
     
  16. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    Re: .

    mulla on ollu kuvailemasi vian "peilikuvavika" :eek:

    kerran polttoainesuodattimen vaihdon jälkeen tuli sellainen ilmiö, että auton seisottua jonkun aikaa ja tämän jälkeen, kun väänsi virrat päälle niin pumppu hakkasi mielettömästi aivan kuin olisi pumpannut tyhjää vasten avoimeen letkuun :eek:

    revin suodattimen irti varmaan 5-6 kertaa ja putsasin / vaihtelin kaikki jalan tiivisteet, suotimen o-renkaat, tutkin ilmausnipat, letkut, linjat ym. ym. ei löytyny mitään syytä. ilmautui aivan normaalisti, mutta tuntui, että päästi paineen linjasta pois aina, kun oli seisonut tovin, muuten toimi kuitenkin täysin virheettömästi :eek: vitutti ja vituttaa oikeastaan vieläkin, kun en keksinyt syytä :-? lähdin kuitenkin reissuun ja ajoin hyvin painavalla kengällä 2,5 tuhatta kilsaa. reissun aikana oire hävisi eli siirtopumppu (walbro) naksahti enää käynnistyksen yhteydessä pari kertaa, jonka jälkeen linjastossa oli paine jo tapissa :D

    jossain täytyi olla joku rajattu ilmatasku tms. paskaa, joka liukeni :odroll: suodattimessa se ei ainakaan ollut sillä sen soukkasin varmasti läpimäräksi. siirtopumppua en kyllä purkanut :odroll:
     
  17. mikke20

    mikke20 Gearhead

    tota tankinkorkkii en ny muistanu kokeilla. edellisel kerral otin sen auki ilman tulosta.
     
  18. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    Re: .

    Ok, täytyyki kattoo koodit uudestaa, jos sieltä tulee muitakin koodeja. Sen verran hätänen oon etten malttanu oottaa enempää ku sama koodi tuli kahteen kertaan, niin ajattelin ettei siellä muita ole :poff:

    On vaan hivenen viilee ilma alkaa roplaan pirssiä..
     
  19. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    Niin Kane, sä meinaat ettei kannata tehdä turbo masteria, jos ei ole lastua..?

    Auton mukana tuli irrallisena tällänen (varmaanki lastu?), missä on seuraavanlaista tekstiä:

    1450 stage 1 race 25 degree
    2006 touring & FLSTSi (1X)

    Screamin´ Eagle
    Performance Software

    Ja sit sen lapun yläreunassa on 34353-06


    väriltään musta ja tän mökön koko on n. 5,5cmx6x1,5

    osaako joku valaista mikä tää on?
     
  20. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    screamin eagle tekee ainakin harrikoiden viriosaa, joten olisko joku hd:n osa :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!