Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    millasia lukemia ahtopaine mittarin pitäis näyttää noin suunnilleen?

    Itellä ei paljo viisari liiku, ennen ku vasta reilummalla kiihdytyksellä käy 0.2bar:ssa.
    Ja tasasella ajettaessa tasakaasulla 80-90km/h melkein nollassa.. :odroll:
     
  2. jallu80

    jallu80 1st gear

    Vaikuttas tuo ahtopaine olevan aika pahasti metässä. Luulen, en tiedä, että alipainepumppu on sökö. Se karkuuttaa ahdot taivaalle kun ei saa pidettyä hukkaporttia kiinni. Itellä Blazerissa samaa vikaa mutta rokkaa vielä sen verran etten ole alkanu mitään tekemään. Tietysti varauksella suhtaudun myös noihin tarvikemittareihin.
     
  3. jallu80

    jallu80 1st gear

    Kyllä minä tuon oman kapineen kohdalla alan uskoa akkuongelmaan. Blazer teki viime talvena samaa, ei lähtenyt edes apuvirralla pyörimään kun oli akut sököt. Pitää laittaa uudet akut ja alkaa sitten selvitellä tuota alkuperäistä ongelmaa. Taidan seuraavaksi vaihtaa sammutinsolenoidin. Sen tyvestä nimittäin tihkuttaa naftaa.
     
  4. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Normi ajossa n,80-90km/h n,0,1-0,2... Lappu lattiassa n,0,9-1,0....
    Se alipaineohjaus hässäkkä kaikkineen päivineen sulattoon vaan ja
    turpomasteri (jousikuormitteinen säätö) siihen tilalle ni jo vain wörkkii :rotfl:
    Saatta aiheuttaa kyllä vakio lastulla pieniä ongelmia muodossa ahtopaineen "herjaus" ajotietokoneella... Korjaantunee Kojo lastulla...... Itellä toki käytössä Kojo Tune lastu Beta4.x*** jota ei voi verrata vakioon oikeestaan mitenkää.....
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi mun mekaanisella pumpulla varustettu lykkää tällaisilla keleillä näköjään 1.2bar kun 3 vedättää "tappiin" asti :rotfl: .
    Normiajossa 80km/h paine 0.4bar.
    Ei ole "kerenny" välijäähyä asentamaan mutta ei näköjään sitä talvella mihinkään tarvita :odroll: .
     
  6. Hatsku

    Hatsku 2nd gear

    Mulla ei meinaa asteikko riittää tuossa AG:n mittarissa eli vois sanoa että ENOUGH. :rotfl: :rotfl:
     
  7. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mikäs on ku näissä on normi ajossa (80-100km/h) se 0,1-0,3bar ahtoja? massastako se johtunee vai..?
     
  8. sbf

    sbf Gearhead

    Jäi nyt vähän epäselväksi että oletko saanu sitä ollenkaan käymään?
    Pari kertaa on meinaan huonon starttausnopeuden syyksi paljastunu kiinnijurnahtanu kampiakseli...
    Jos pyörittää heikosti niin avaimella kampuran päästä koittamaan pyöriikö suht kivuttomasti ja jos ei niin sitte hihnat löysälle ja rukous että vain laturi olisi leikannut kiinni.näitäkin on nähty.
     
  9. pertsa08

    pertsa08 1st gear


    Täytyy sitä lastua pikkuhiljaa ruveta miettiin :eek:
     
  10. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Jos väärin en muista niin yks ongelma moisessa yhdistelmässä on vetopisteen sijainti ja malli ja toinen on sit jarrut. Suomessa kun ei hyväksytä kahta erilaista jarrujärjestelmää samassa yhdistelmässä, vaikka ne saiski sovitettua erilaisten systeemien avulla vastaamaan toisiaan. Poislukien mekaaninen perävaunujarru..
     
  11. freeride

    freeride Gearhead

  12. Motteri

    Motteri 3rd gear

    Pitäiskö olla huolissaan jos alimmainen hihnapyörä vipattaa. On vipattanu niin kauan kun suburbani on mulla ollu...
     
  13. mpon

    mpon 3rd gear

    Hyvin on mullakin jo kahdessa eri koneessa vipattanut :rotfl:
     
  14. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Eli jos tarkoitat kampiakselin päässä olevaa hihnapyörää ni kannattais kyllä vaihtaa ennen ku rikkoontuu kokonaan. Siinä kun loppuu liike sit kokonaan riippumatta missä on liikkeellä ellei satu olemaan uutta dampperia+moniurahihnaa varattuna mukana. Ja jossain vaiheessa oli puhetta myöskin siitä että saattaa olla osasyyllinen kampiakselin murtumiseen/katkeamiseen epätasapainossa olevaan "hihnapyörään"/dampperiin.
     
  15. mpon

    mpon 3rd gear

    Tehostajan pääs mulla vaan vippaa...
     
  16. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    vattuperkele..millaisen ilma-neste syylärin meinasit ja mihin sen interin kaveriksi? tuleeko syyläriin sähköflekti avuksi? laitatko matalalämpöjäähynestekiertopumpulle katkaisijan kabiiniin tms. ohjauksen, jotta ei tartte turhaan talvella jäähytellä? ei muuten voi enää sanoa pelkäksi välijäähyksi vaan toi systeemi on jo lähempänä imuilman temperointilaitetta…mukavan näköinen pokkula oli siinä kuvassa, jota joku aika sitten vilautit...kadekadekade… :p
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jaa toivai :rotfl: .[​IMG] yhdellä tohtorilla on tollanen ollu jo kauan konehuoneessa :odroll: .
     
  18. jone-70

    jone-70 2nd gear

  19. testaaja

    testaaja Gearhead

    Onko se tommonen: http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=1027980

    rokkikaarassa näyttää olevan roof marker light 5.27$ kappale, eli näytti olevan 4kpl posteineen rapiat 45 taalaa eli päivän kurssilla 34 euroa.

    Näyttäis olevan katteet kohillaan noissakin... :eek:
     
  20. jone-70

    jone-70 2nd gear

    Nii-in, mitenhän sieltä sais tilattua ja mitähän se tulis kaikkineen maksaan? :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!