Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkos muilla ollut valoissa tällaista vikaa,valot kytkeytyy normaalisti mutta kun viiksestä yrittää laittaa pitkät niin joskus menee päälle muuta useimmin putoo parkeille :eek: .Tuli pari oho tilannetta äsken pilkkopimeellä ja mutkaisella tiellä :rotfl:
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    valonvaihtokytkin kaput
     
  3. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Mistäs päin tuollaisia kikkareita löytyisi edullisesti, siis -99 vm vehkeeseen?
     
  4. Subbe99

    Subbe99 3rd gear

    Jos se monitoimiviiksi on sökö, niin nitä saa ebaystä viidelläkympillä, samoin sitä päävalokytkintä. ;)
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onkohan noissa vaneissa ja pikkareissa sama valonvaihtokytkin?Minkä ikäisissä on käypänen?
     
  6. kalikkapalikka

    kalikkapalikka 3rd gear

    Millä keinoin noista 6.5td koneista otetaan ~250hv (tai vaikka vähän enemmän) ja mikä on tällöin koneen kestävyys?
     
  7. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    suora putki turbolta
    ilmanotto mahdollisimman rajoituksettomaksi ja kylmästä paikasta
    tehokkaampi siirtopumppu
    lastutus ≤ n. 250

    kestävyyttä lisää moottorin jäähdytyksen parantaminen, välijäähdytys, puristussuhteen madaltaminen, avarampi ahdin, kehikkoja alakertaan, kannenpulttien vaihto pinnapulteiksi…

    sekä säntillinen huoltaminen, ahtopaineen ja pakokaasulämmön tarkkaileminen / hillitseminen, ettei mene ihan överiksi = kestää hyvin

    300 on vaikea ottaa 6.5td:stä, varsinkin vakiopumpulla.. tarvii tehdä paljon pieniä muutoksia ympäri konetta ja vapauttaa piilevääkin tehoa. pidä mielessä, että kyseessä on paaaljon hennompi (puolet kevyempi) voimanlähde kuin cumminssin 12v, johon riittää iso hormi, maansiirtokoneen ahdin, 4k-setti ja suuttimet ja monsteri on valmis (toki laatikko paukkuu heti :poff: ) 8)
    hauska vertailu[​IMG]
    ps. viritä diisseli talvella niin saat kesälaatuun siirtyessäsi ilmaiseksi monta prosenttia lisätehoa :D
     
  8. kopkop

    kopkop 1st gear

    Nyt on kaikki laakerit ja taas uudet stefat laitettu, asennuksessa rasvattu hyvin ja tungin vielä perään 2dl enemmän öljyä kun pitäisi niin luulis menevän ilosemmin laakereille asti.
    Kyllä syy oli laakerin hajomiseen liian vähäinen rasvaus asennuksessa sekä vähäinen öljyn määrä perässä, kun ei sinne akselille tahdo mennä muutenkaan ellei aja autoa parkkiin vähän kallelleen.
    Laakerin kiristin ensin piukkaan ja sitten takaisin päin seuraavaan hahloon mihin se pikkutappi menee estääkseen aukeamisen.
    Että toivottavasti nyt kestäis ja toimis takana on nyt noin 100 km ei ainakaan vielä hajonnut.

    Joku kyseli fsd boxin jatkojohtoa, mun mielestä halvimman saa kun ostaa pätkän peräkärryn valojen johtoa ja kolvailee kiinni, about 1h ja 5 ekee.
    Mutta kaikki tyylillään.
     
  9. palontie

    palontie Double Gearhead

    onko -94 subussa valonvaihtokytkin siinä viiksi härdellisssä vai onko se erillinen jossain rattiputkessa,ja tangolla toimii viiksestä?Täytyykö ratti irroittaa että saa kuoret irti ja katkaisimen näkyviin?Ei ole viitsinyt tutkia kun pakkasta -20 ja pohjolan talli käytössä :lol:
     
  10. kane

    kane 1st gear

    94:ssa tankovälitteinen eli kytkin löytyy rattiputken päällä alempaa tulipellin läheltä virtalukonpohjan kaverina.
     
  11. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    milläs konstilla tuolta ssdieseliltä pystyy ostaan tavaraa? Vai mistä ootte tilaillu osia? :eek:
     
  12. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    onko teiltä lyhyt matka loimaalle... ks. tän sivun oikean yläkulman mainos. klikkaile mainosta/soita vaikka sinne ennenkuin suinpäin tilaat jenkeistä, mikäli ei ole mistään aivan erityisestä osasta kyse :odroll:
     
  13. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    oon mä sieltäkin kattellu..kiinnostais vaan vertailun vuoksi mihin hintaan tulis tilaamalla, ku esim. saranatapeissa ja p-a suodattimissa on huikeita eroja...
     
  14. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    Onko tietoa, onko subben vaihteisto öljynsuodatimen osanumero wix 58608 ?
     
  15. mpon

    mpon 3rd gear

    Mulla lukee wixin lootassa, joka on hyllys, niin 58836 :eek:
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    toi 58608 on ihan oikee filsu 97 ja uudempiin :poff:
     
  17. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    Joo hainkin jo ton 58836 suotimen :lol:
     
  18. pertsa08

    pertsa08 1st gear

    Samalla ku kävin vaihtamassa vaihteistoöljyt niin heiluttelin ylös/alas kardaania siitä jakolaatikon puoleisesta päästä niin siinä tuntu pientä välystä..kuuluuko sen olla piukka?
    Koska aina välillä kun ajelee 80-90km/h niin joku ravistus/tärinä tuntuu hetkellisesti jostain... :eek:
     
  19. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Kyllä se olis hyvä suht tiukka olla :eek: Itellä oli kans väljyyttä sielä ja samoja oireita hiukan. Hankin sit siihen sellasen korjaus sarjan missä tuli myös sen "hännän" sisällä olevaan akseliin parempi lukitus sokka sen "hevosenkenkä" sokan tilalle.. Loppu jurinat samalla...
     
  20. palontie

    palontie Double Gearhead

    Jep tuollainen se on,ja sain kuntoon elektroniikkapuhdistus sprayllä ja crc:llä.
     

Kerro tästä muillekin!