Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. kempsu 4x4

    kempsu 4x4 1st gear

    Yleensä löytyy sieltä apparin puolen etupyörän kotelosta runkoaisasta mut voipi olla jossain muuallakin :odroll:
     
  2. kolli22

    kolli22 2nd gear

    Noniin, tänä aamuna tuli täällä raja vastaan. Mittari näytti -27astetta ja subu kuljetti minut likimain 5kilsaa kotoa ja hyytyi tienvarteen. Siirtopumppu kuului huutavan "kuolemaa", mutta ei tullut svetogorskin dieseli putkesta läpi. Ei muuta kun taksi alle ja töihin soittelemaan hinuria paikalle. Auto päiväksi lämpimään hallin, 10litraa 3% 2-T bensaa tankkiin ja ainakin vielä toimii. Huomen aamulla kokeillaan taas uudelleen. Onkos muilla ollut isompia ongelmia? Öljynpaineita on osa näköjään katsellut, mutta niissä ei täällä ole ollut mitään eroa lämpimänpiin keleihin verraten. Melkein kohtisuoraan on neula ylöspäin, oliko se luku nyt 275kpa, ei ihan sitä, mutta aika lähelle.
     
  3. Paltsi

    Paltsi 1st gear

    Kotona -27 ja työmaalla -35. Vani 6,2 dieselillä on ollut vuorokauden ympäri roikassa, akut on upouudet ja antaa kylmäkäynnistysvirtaa >700Ah/kpl. Pontevasti lähtee tulille. Alkutaipaleella vaihtamiset on vähän hitaita ja vaatii kierroksia liikkuakseen. Laatikkoöljyt tiettävästi vaihdettu syksyllä laatikkorempan jäljiltä (Edellinen omistaja). Ohjauskin pelaa moitteetta.

    Oletteko noita dieselikikottimia lämmitelleet tyhjäkäynnillä ennen liikkeellelähtö ja miten pitkään? Aamulla olen ennen töihin lähtöä laittanut lotkottamaan vartiksi ja töissäkin antanut sen 5min. hyrskytellä, että edes vähän öljyt olisi olleet liikkeessä ennen kuin alkaa liikutella. Onko tuosta mitään hyötyä? Kone lämpenee kyllä rivakasti ja kabiiniinkin riittää lämpöjä mukavasti, laitoin vielä maskin eteen pahvin ettei ajoviima jäähdyttele liikoja.
     
  4. persus

    persus 3rd gear



    on siitä lämmittelystä ainakin mun mielestä hyötyä...kovilla pakkasilla ite käytän vapaalla tota että kiertäis laatikossaki öljy
     
  5. neppi

    neppi 1st gear

    Rear hatch

    Heps!

    Suburban -95, 6,5td, 2500LT

    Tänään menin työmaalle ja rupesin kaivelee juttuja takapaksista ni sepä ei auennukkaan! Ja kerrankin oli se lain vaatima väliverkko paikallaan. Tietenki. Kaukosäätimestä aukee ovet normaalisti mut ei takahudlari, rele naksahtaa kyl jossain. Ovikytkimestä ei reagoi koko keskuslukko mitään.

    Missä on keskuslukituksen releet, sulakkeet ja mitänäitänyt solenoideja on? Onks se kuskinoven kytkin "master" ja muut "slave", vai onko molemmat etuovien k-lukkokytkimet samoissa piuhoissa kii?

    Ja muihinkin päässä pyöriviin kysymyksiin vastaukset, ja kaikki maholliset ratkasut mullehetinyt, kiitos.

    Saako takaluukun verhoilun irti luukun ollessa kiinni? Onko ikkuna avaushässäkkään jotenki mahdollista päästä jollain polkupyöränpinnalla käsiks tai jotai?

    Neppi

    Ja on siitä lämmityskäytöstä hyötyä. Näillä pakkasillahan se on jopa laillista. Ja sit vielä ajon jälkeen pari minuuttia, että paineet ja lämmöt tasaantuu. Muutenhan siitä tyhjäkäynnistä ei kyllä oo hyötyä. Että ihan turhaa on jättää sitä Sisua kahvin ajaks käyvvä ronksottammaan. Ni.
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla teki carco osaston ovenlukko saman tempun kun kovat pakkaset alko_Otin kolmannen penkkirivin veks ja ajoin auton mukavan lämpöiseksi ja ajon jälkeen puhaltimen puhaltamaan oville niin aukes.
     
  7. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    mulla pysyy tikku siellä, mutta se peltihattu on siinä holo ja vähän tulee haaleaa savua sieltä. Toista tikkua kattelin kerran, se on jämäkkä ja sisältää o-renkaan.
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mitenköhän näissä pelaisi puolisynteettiset fluidit ja millä viskolla?
     
  9. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Täyssyntisilläkin toimii :odroll: . Mulla on näköjään päinvastoin kuin muilla kun eilen öölinpaineet ei tippunu alle 60psi:n vartin ajossa :rotfl: . Kaikki muutkin mittarit näytti höpöjä?
     
  10. simhas

    simhas 3rd gear

    Pakkanen koettelee täälläkin. Ti aamulla oli 2 vuotta vanhat Vartan akut paskana. Koko yön piuhassa ja ylläpitolaturi päällä niin ei riittänyt virta lähtemään käyntiin, pakkasta -30. Motonetista uudet akut 80Ah 700A ja nyt on kahtena aamuna -30 astetta lähteny eka startista tulille. Mulla tahtoo kovalla pakkasella nuo öljynpaineet nousta ajoviimasta hieman yli puolenvälin. Öljyinä Gulfin 15w40.
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Teboilin Super HPD ECV 15W-40 öljy,Olisikos tämä sopivata ööliä cheevyyn?Saisi omaan astiaan 3.6litrahintaan
     
  12. kimbyyri

    kimbyyri 1st gear

    Nykii

    Keneltä onnistuis syöttöpumpun ennakon säätö/tarkastus? Auto nykäsee toisinaan tasakaasulla n80 nopeudessa. Sahauttaa käyntiin kylmänä ja kuumana, sekä kulutus on kova. Ilmansuodatin+ Siirtopumppu+suodatin on vaihdettu. Auto ei sammu kun ilmaushanan avaa.
    Ja fsd yksikkökin taitaa olla uusi, resistori?
    Ei vikakoodeja klemmarilla.
    Auto suburban -95 6,5td

    Lahden seutu +-

    ktv@pp.sonera.net
     
  13. Ama83

    Ama83 1st gear

    Onko muilla tykännyt kyttyrää ovikytkimet kylmästä? Oli yksi yö syttynyt sisävalot keskenään palamaan sillä seurauksella että akut tyhjät ja toinen paskaksi jäätyessään kai. No, dome override päälle ja uudet Optiman RedTopit ni virtaa riittää kyllä.
     
  14. kojo

    kojo Gearhead

    Se on kesäkäyttöön erinomaista :poff:
     
  15. Mica70

    Mica70 1st gear

    Mulla ollut tuota kokoajan mitä tuo vehje ollut mulla :lol:
    Halvimmillaan sain 2.85 e / l
    Juuri viikon vanhat öljyt valuttelin koneesta ulos,nostoa varten..... :wink:
     
  16. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Re: Nykii

    Onnistuu. Asun ite Herralassa, töissä käyn Lahdessa. 0440-301487/Tuomo

    Kuinka paljon sitä soppaa menee sataselle? Nykii se munkin auto satunnaisesti maantienopeuksissa, välillä enemmänkin kuten esim. tänä aamuna. Ja startit on suht pitkiä sekä kylmänä että kuumana. Mulla siihen on syynä tod.näk. syöttöpumppu... Toistaseks pelaa ilman ongelmia ja kulutus on maantieajossa 14l luokkaa...
     
  17. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ajattelin vaan että olisi hiukka juoksevampaa kun on synteettinen öljy,ei tosin löytynyt mistään tietoa esim kaadettavuudesta.Tällaista saisi myös samaan hintaan ja kaadettavuus olisi -39

    Rimula R5 10W-40
     
  18. kojo

    kojo Gearhead

    pumpattavuus tolle kuralle -25'C asti
    Ilmeisesti noi viskositeettilukemat ei sulle kerro paljon mitään, tuolla on rautalankaa väännettynä http://www.teboil.fi/Publication.asp?pa ... ;5650;5651
    Ja edelleenkin se gm:n kirja on sitä mieltä että 10w tai notkeempaa kun mennään -10'C kylmempiin ulkolämpötiloihin...
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    No sieltähän se sitten löytyikin.Ei ole mulla tollaista opusta.
     
  20. Ama83

    Ama83 1st gear

    Minkälaisilla modifikaatioilla 285/75/16 kumit mahtuu alle?
     

Kerro tästä muillekin!