Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. T5

    T5 Gearhead

    Netin syövereistä löysin semmoisen tiedon, että kun tuon sivumarkkerin päälle laittaa "korokepalan" (eli käytännössä toisen vilkunlasin vaikka liimalla), tulee näkymiskulmaa lisää ja saattaa jopa insinööriä miellyttää.

    Tietenkin sen pitää olla 50cm maasta ja ei saa palaa parkkina, mutta tuommoisella korokepala-viritelmällä ei tarvitsisi lähteä porailemaan reikiä pelteihin. Onhan Biltemalla noita teippivilkkuja, joilla sitten hoidetaan tuo vilkkuhomma jos muuta ei keksi.
     
  2. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Ettei toi 80psi ois maksimi? 3bar ittel samankokoisissa ja aika kovin silti montut tuntuu.
    Tasasesti on kulunu.
    1.5baril rupee maantiel jo vähän pomputtaan, pitäisköhä vähä useemmin tarkastaa paineet... :oops:
     
  3. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Oliko juttuu että mistä toi jarruttoman luku on peräsin?
    Meinaan saab 96:ssa on samaa luokkaa ja se on aika tarkkaan omapaino puolitettuna.
     
  4. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    noh tähänkin varmaan löytyy vastaus googlea käyttäen niinkuin sitä moni täällä hokee...
     
  5. EL5

    EL5 1st gear

    Itsellä ei ole enään mitään mistä ihmetellä näitä, mutta 2011 mallisesta chevrolet sanoo että 2000lbs, eli 907kg sais olla jarruton kärry. (tai tarkkaan ottaen sanoo että yli 2000lbs kärryssä pitäis olla jarrut..)
     
  6. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Kuulemma valmistajalta/maahantuojalta pitäs kysellä jos enempi tahtois tietää, tuommoset luvut olivat tyyppinumeron/vast. perusteella löytäneet
     
  7. tst

    tst Gearhead

    Näyttäis tuo auto painavan aika helpostikin kolme tonnia noilla varusteilla. Onko kukaan rek.otteeseen omapainoa korottanu?
     
  8. kojo

    kojo Gearhead

    Ja saanu bonuksena vähemmän istumapaikkoja?
     
  9. tst

    tst Gearhead

    Tuskin lavaversiossa vähenee, jää vielä 901kg kantavuutta.
     
  10. controlli

    controlli 1st gear

    niin kukaan ei ole laittanu kierroslukumittaria
     
  11. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    No jos kyseessä on joku yleis-tarvike-mallinen kiekkamittari niin laturistahan (w-nasta) ne yleensä ottaa tietonsa... Sitten virrat ja maadotus lisäksi. Näin siis dieselissä.

    Alkuperäistä jos havittelee paikalleen niin ei kyllä oo suoraan sanottuna mitään tietoa.
     
  12. controlli

    controlli 1st gear

    jotain auto gaugen mittaria ajattelin. onko tuomol omas autos rundikelloa
     
  13. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Kyllä mulla rundikello on... Velipojan autossa ei ole vaikka on samanikäinen mutta sepä onkin Suomi-auto, samoin taka-ilmastointi/lämmitys puuttuu.
     
  14. kojo

    kojo Gearhead

    Jos joku savossa päin kaipaa lastutusta 6,5td vaniin/pikkariin subbariin, eikä oo asiaa eteläänpäin niin kannattaa ottaa yhteyttä tässä viikolla, tarkotus nimittäin olis lähteä piipahtamaan big wheelssissä ja ottaa lastutusvehkeet mukaan.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    Ajele vähän pohjoisemmaksi niin pistetään se moottorijarrutus tähän, kuten puhuttiin.Itsellä ei oo nyt lomia niin ei oiken jouda käymään etelässä.
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    On siinä tarpeeks päiväannosta kun sahaa täältä lauantai aamuna pieksämäelle ja illalla takasin..
     
  17. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Onko pikkarien omistajilla minkälaisia kärripainoja otteessa? Tänään katsastuksen yhteydessä yritin saada painot otteelle mutta katsuri oli sitä mieltä että pitää olla koukunvalmistajan todistus. Vaikka koukussa on lukema selkeästi että 6000lb.
    Mutta joku todistus pitää olla. Ja mistä yleensä semmoista todistusta lähtis etsimään.

    Ja mitä sanoo virkavalta siihen jos ei painoja ole otteella ja kärrissä kokonaispainoa n. 2600kg
     
  18. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Oot varmaan lukenu tuon sivulta 1023 alkavan keskustelun? Jääkö toi 2600 kiloo alle auton omapainon, sillo ei vissiin mitään hätää?
     
  19. tst

    tst Gearhead

    Riippuu semmosista asioista että onko auto kuorkki,mikä on sen omapaino otteessa,mikä kortti ja paljonko kärryn kok.paino otteessa?
     
  20. rkr

    rkr Gearhead

    Joo, nyt selvisi miksi auto täristeli hassusti satasen vauhdissa. Mittasin paineet toisella huoltoasemalla ja niitä olikin vaan vähän päälle 2 baaria. Täyttelin kolmeen ja ongelma melkein poistui. Tarkistin sitten vielä kotosalla kompuralla ja paineita olikin vaan 2.7 bar. Voi vattu noita mittareita :mad: , täytyy varmaan laittaa vielä puoli baaria päälle. Eli suosittelen kokeilemaan usammalla eri asemalla noita.
     

Kerro tästä muillekin!