Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. savoa

    savoa Gearhead

    laitoin yv:tä :D
     
  2. Johny Kidd

    Johny Kidd 1st gear

    korikorotusta 2500 pickuppiin tuli eilen väkästeltyä aamusta iltaan.. eise nyt ihan naamanliike vanhaan autoon ole, jäi tälle ehtoolle vielä keulan kasaaminen ja polttoaine täyttöputken jatkaminen :)
     
  3. tarsu

    tarsu Gearhead

    Laitappa kuvaa, suunnitellut samaa...
     
  4. controlli

    controlli 1st gear

    kuinka korkeen laitoit?. mitä paikkoja pitää löysätä ennen kun koria nostaa? mitkä paikat vaatii muutosta kun kori on korotettu? eiks keulan palikat ole läpipulteilla ainakin? millä tavalla tunkkasit koria, palikka kerrallaan vai koko toinen puoli kerrallaan.
     
  5. Johny Kidd

    Johny Kidd 1st gear

    iso kiitos kuuluu Tuomo_:lle rohkaisusta ja neuvoista että aloin tota tekemään! eka suunnitelmissa oli tehdä korotuspalikat itse, esim etralta saa sopivaa nailonitankoa mistä hiukan sorvaamalla ja rei'ittämällä sais soivat. joka tapauksessa kesä menee niin tiukasti viikot töissä ja vkonloput kursseilla että ajan puutteen vuoksi nöyrryin tilaamaan performance accessoriesin kitin..

    korotus oli siis 3". ensin koko keula purkuun etupuskuria myöten. sitten rattiakseliin jatkopala, tuulitunnelin madallus, hytin lattiamaton alta vaihdevalitsimen vaijerin muoviklipsin rikkominen (saa alakautta, vaijerin läpivienti pois ja vedä vaijeria ni rikottava klipsi tulee vastaan) ja jakovaihteiston käyttökselin irroitus. Sitten irrotetaan etummainen käsijarruvaijeri takimmaisesta sen liitoskohdastaan ja porataan uudet reiät hytin etummaisen kannakkeen korvaan uudelle käsijarruvaijerin läpiviennille, ja sitten vaijerit liitetään näiden liitoskohtaan takasin. tämän jälkeen kaikki hytin kiinnikkeet löysälle ja toisen puolen pultit saa irroittaa jo kokonaan. itse tunkkasin koko kyljen kerrallaan siten että laitoin puolimetrisen kakkosnelosen helmakotelon alle ja isolla tunkilla varovasti nostamaan siten että saa just korokepalikat alle. sit vaan pultit heftiin ja toiselle puolelle sama homma. ku hytti on korotettu ja linjassa niin sitten pulttien kiristys. seurailkaa samalla kokoajan ku nostelette ettei mitkään putket tai letkut panttaa! sitten keulaa kasaan, etupuskurin nostopalat tuossa tulikin mukana. lopuks vielä testi että flekti pyörii vapaasti ja jakovaihteiston kepin säätö!

    lavassa sitten ensimmäitteeks polttoaine tankin kaulus irti pintapellistä ja sama homma, pultit höllälle toiselta puolelta ja toiselta puolelta kokonaan pois (mulla oli aivan v***sti kiinni vaikka auto ollut suomen suolassa vasta 5v). sitte tunkkasin lavan keskipaikkeilta jäykkäripalkin alta koko kyljen ilmaan ja taas palat väliin ja kannatinpalat keskelle lavaa missä ei ole koripultteja. toiselle puolelle sama homma ja viimetteeks kaikkien pulttien kiristys. sitten olis enää polttoaine täyttöputken letkun katkasu, jatkopala väliin, klemmarit kiinni ja kaulus kiinni pintapeltiin.

    saman homman tehneet lisäilkää jos jotain unohdin. siitä en ota kantaa että esim 2" sarjassa jotain näistä ei tarvitse tehdä mutta minä pistin kaikki mitä 3" sarjassa mukana tuli.

    kuvia voin laittaa jos maanantaina ehdin rengaspajalle pyöräyttämään dynaproot alle, noilla 245/75 bfg at vihannesleikkureilla en edes kehtaa pistää kuvia, näyttää niin säälittäviltä :D
     
  6. controlli

    controlli 1st gear

    vielä kysyn että mistä ostit sarjan?.
     
  7. T5

    T5 Gearhead

    Kaippa tänne nuo vanhemmatkin pikkarit mahtuu saman topikin alle koska pahasti näyttää sille, että -88 Dually olisi Suomeen tulossa Kaliforniasta.
    Aluksi oli suunnitelmissa katsoa perhekulkineeksi -90 luvun Suburbania bensakoneella (diisseleistä lukenut tarpeeksi murheita tästä topikista), mutta orastava pikkarikuume vei voiton ja subbe muuttui duallyksi. Aikoinaan jouduin pikkarin myymään matkakulkineen edestä pois ja se on harmittanut siitä lähtien.

    Tämä kyseinen auto osui Craiglististä silmään ihan vahingossa ja halvan hintansa takia jopa välittäjäkin oli sitä mieltä, että mikäköhän rytökasa sieltä paljastuu.
    Kovasti välittäjäkin oli ihmeissään, kun auto paljastuikin ihan kunnossa olevaksi ja vielä suhteellisen siistiksikin. Smog tag (tms.) oli ummessa, joten se kuulemma rajoitti paikallisten halukkuutta ostaa autoa. Kuvien näkemisen jälkeen pohdin asiaa 30sek. ja pistin viestiä, että tuo ostetaan pois.

    Taisin kaikkinensa olla aika helppo asiakas, koska ensimmäinen auto tarttui matkaan, mitä sovittiin katsottavaksi :D

    Shippaushinta hiukan jänskätti, koska välittäjällä ei ollut mitään hajua, paljon tuommoisen shippaus maksaa. Tänä yönä sekin varmistui: Rahdin arvio 2400 taalaa. Extraa piti maksaa, koska auto ei mahtunut ilman takapullistusten ja ulompien takarenkaiden irroittamista konttiin. Kaikkinensa ihan ok hinta. Odotin ehkäpä jopa hiukan enemmän, koska kokonaistilavuus oli melkein 26 kuutiota.
    Elokuun lopulla pitäisi auton olla Suomessa. Päiviähän tässä jo laskee.

    http://www.flickr.com/photos/gamearcade ... 358540992/
    Tuolla muutama kuva, jos jotakuta niin paljon kiinnostaa.
     
  8. Johny Kidd

    Johny Kidd 1st gear

    controlli, racers place!
     
  9. peak

    peak 1st gear

    nyt kun on keskustelua korotuksesta niin kysyisin että mikä toi jousikorotus sarja on missä myydään etupäähän vääntövarsiin niin ihmeen näköisiä rautoja?. mulla on nyt itsellä takana palikka akselin ja jousen välissä ja edessä säädöt niin kireellä kun saa. nouseeko auto enemmän jos siine eteen laittaa niitä osia.
     
  10. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

  11. Sierra96

    Sierra96 2nd gear


    Kyllä tonne pistohiekalla vois lähtee jos on gemsu jo kunnossa. Sopivasti lähiseudulla toi puumala.
     
  12. Frösä

    Frösä 2nd gear

    Ainakin kuvien perusteella ihan niin kuin pikkusen asiallisessa kunnossa. Vähän tietty sipisteltävää, mutta sehän vaan pitää mielen virkeenä :D
     
  13. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ei päivää ilman vahinkoa... katkes oikean puoleisen takarenkaan käsijarrun vaijeri siitä säätökohdasta poikki, kun oli vähän ruostunut jumiin. ei ilmeisesti tarvitse uusia kuin se pätkä, josta haarautuu sinne pyörälle.
    siitä alavan etureunan kohdalta se käsijarru kuiteski ilmeisesti säädetään? en ainaskaan äkkiseltään huomannut muuta säätöä vaijereissa...
     
  14. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    joo siitä se säädetään, ei siinä muuta ole.
     
  15. capri30S

    capri30S 1st gear

    Pikupilla päästelty pari sataa mailia valmistumisen jälkeen, pari kertaa lämpöisenä käynnistettäess iskenyt kumma vika, ei mene hehkut päälle ja joutuu kaasu pohjassa sahaamaan jonkin aikaa että käynnistyy. Silloin kun lämpöisenä hekun valo hetkeksi syttyy, niin lähtee heti tulille. Hehkut uudet ja relekin näyttää melko tuoreelta konehuoneessa, missä vika?
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    Inhibit switch, sen voi ohittaa kokonaan jos tossa sellanen on...
    Mut eihän lämpösen koneen pitäs hehkua tarttee..
     
  17. capri30S

    capri30S 1st gear

    Joo, eihän sen pitäis, mut kun se syttyy edes sekunniks-pariks niin syttyy heti tulille, jos ei syty niin seurauksena on piiiitkä startti ja melkoinen pölläytys.. :odroll:
    Kylmänä hehkuttaa joka kerta ja syttyy välittömästi, mutta nyt pari kertaa käynyt esim. niin että konttrilla kun oli nosturilla ehkä vartin, niin ei meinannu lähtee käymään, ja samoin tänää kun poikkesin välillä kahvilla.
     
  18. Late10

    Late10 1st gear

    Tuli ostettua tollanen -96 fleetside. Nyt kysymys, että saako suomesta jostain oven alareunan sisemmän ja ulomman pellin palasia? Summitilta kattelin et 50$ sais melkei joka oveen.

    Sitten toinen ongelma jarruissa. Jarruttaessa oikea eturengas pyrkii lukittautumaan ja jarrupoljin alkaa "potkimaan" takaisin. Välillä abs-antilock valo palaa, jollon ongelmaa ei esiinny.
     
  19. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    auton massoista kun on ollut puheita täs ja kärrin massoista, ni tässä omastani rekisteriotteen lukemia:
    kokonaismassa 3091, omamassa 2680, akselimassat 1928 ja 2722, kärripainoista ei merkintää kummassakaan.
     
  20. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Siis ton mukaan raimolla olis 400kg kantavuutta? Onkos tää nyt kuorma-autoksi rekisteröity? Jos on niin varmasti Suomen kevyin k-a :rotfl:.
    Akselimassoihin verrattuna toi ei voi mitenkään pitää paikkaansa.

    Joko luit sitä otetta väärin tai sitten siinä otteessa on tiedot pahasti pielessä ellei tää sitten ole pakettiauto..
     

Kerro tästä muillekin!