Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Jebu

    Jebu 1st gear



    Nii mitäpä se muutta.. sen mötikän ku otti pois niin melkoinen huohotus siitä sen reijästä tuli.. sama öljytikun reijästäki puhaltaa.. :cry:
     
  2. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no mullakin edellinen tikku huohotti korkin välistä, ku oli ylpäästä viallinen. siinähän on sellanen o-rengas. ja se puuttui edellisestä, uusi tikku pysyy paikallaan niinkuin edellinen ja ei tule savut läpi.

    onkos muuten etukardaanin jakiksen puoleinen ristikon kupit 28,6mm? yritin mittailla vesisateessa ja sain ainaski tuloksen hyvin lähelle. tilasin vaan jamantilta sen kokoisen siihen.
     
  3. RockAnA

    RockAnA 2nd gear

    Ilmastointi se on mikä viheltää. Hyvä testaus keino myöskin jos vaan on muitakin kuin omat korvat käytössä: napista koko lämppäri/ilmastointi pois. Vihelti tuolloinkin joten ei oo sidoksissa koneen sammuttamiseen. Viheltäköön kuhan toimii ;)
     
  4. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    Onko väliä mitä dexron 3 luokituksella olevaa aateeäffää laittaa jakikseen? Niitä kun näytti olevan gm dexron 3G, gm dexron 3F... Aattelin ostaa nesteen 4L Kannun atf öljyä 25€ ja siinä oli muistaakseni gm dexron 3G luokitus.
     
  5. Mica70

    Mica70 1st gear

    Mullakin huohotti kuin höyryveturi öljyntäyttö korkista ja öljytikun reiästä kun oli viimeinen mäntä halki :( , mut ei huohota enää kun koneen vaihtoi lähes vuosi sitten.
    Jakiksessa mulla on Mätänetistä MAG1 ATF Dexron III öljyt ,nyt odottelen kun rapakon takaa saapuu Tranfer case saver lukko rengas kun oli alkuperäinen C lukkorengas hajonnut palasiksi ja sen takia pääsi pääakseli hieman liikkumaan :)
     
  6. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    jonkulainen haiku tulee tikun reiästä, kameralla kerran yritin mutta ei sitä oikee erota ku visko tekee ilmavirran.

    ja sinne jakikseenhan tulee joo nuo dexron 3, mutta sitäkin kolmosta on sitten f ja g mallia ainaski, mineraalia ja puolisynteettistä.
     
  7. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    Pari kyssäriä.
    Mikä syö gemsusta moniurahihna parissa kuukaudessa. Eka alkaa vinkumaan vähän. Sitä kesti viikon ja sit hävis puolet hihnasta. Edellisellä vaihtokerralla kattelin hihnapyörien suuntaukset että niissä ei pitäis olla heittoa. Kampiakselin hihnapyörä vahän vipottaa.

    ja toisena kysymyksenä laatikon toiminnasta. Keväällä kun auton ostin niin vaihtaminen oli melko terävä. Kesäksi se muuttui pehmeäksi ja nyt taas talven tullen terävä vaihto. Nykäsee jonkun verran.

    Eli missähän mahtais vika piileä vai onko se ominaisuus.
     
  8. AK78

    AK78 1st gear

    Vielä liittyen tuohon huohottamis-aiheeseen: Ei oikeastaan niinkään se huohottaminen häiritse vaan lievä öljynkatku pakoputken päästä ja kuluttaahan se jonkin verran öljyä. Joutuu lisäilemään muutaman kerran öljynvaíhdon välissä. Kuuluuko tämäkin listaan ominaisuudet?
     
  9. kojo

    kojo Gearhead

    Kuuluu, väljän koneen ominaisuuksiin...
     
  10. AK78

    AK78 1st gear

    Kiitos, juuri tämän halusinkin kuulla!
     
  11. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    johan sellasen 230t ml ajetun kuuluukin ehkä hörpätä öljyä, sisnistä ei tule putkesta kuitenkaan, eikä maahankaan vuoda.
    uuden tikun kun hommasin, niin huomasin et oli entisen rikkinäisen mittatikun takia liikaa öljyä ollut koneessa. se "hattu/korkki" oli eri kohtaa ja meni syvemmälle. toivottavasti tuo uusi tikku on oikean pituinen, kyllähän sen kuuluis olla nuista vehkeistä. voisko joku mitata tikun koko pituuden?

    ja siinä vähän suoran putken ja V8:n ääniä...
    http://youtu.be/m7E52mGOrE8

    ja olis kysymyskin, mitä tarkoittaa puhaltimen näyttöpaneelissa REC? en saa mistään napista sitä pois ja ilmestyi pari päivää sitten.
     
  12. lt50

    lt50 2nd gear

    Mikä mahtaa aiheuttaa DTC koodin 16 koneelle. Cruis ei toimi muita vikoja en ole huomannut. VSSB moduli on kertaalleen vaihdettu, ilman minkään valtakunnan vaikutusta. Voiko viallinen vilkku/cruise-viiksi aiheuttaa moista?
     
  13. amaz

    amaz 2nd gear

    Tulipahan taas palattua Suburbanin omistajaksi, vuosi siinä menikin harhateillä haahuillessa.
    Tuoreesta hankinnasta on joku edellisistä omistajista viskannut ilmanputsarikotelon mäjelle ja laittanut hienon kartiofiltterin tilalle. Kaipaisinkin siis täydellistä suodatinkoteloa mikäli joltakulta semmoinen löytyy nurkista.
    Vikakoodeja oli muistissa 36 ja 65. Tasaisessa maantieajossa tuntuu pieni nykäys toisinaan. FSD näyttäisi suht tuoreelta ja oli komiaan eloksoituun alumiiniseen jäähdytysripaan jo siirretty. Pumppu on ainakin kertaalleen jo korjattu maalitäplistä päätellen. Olikohan tuo vikakoodi 36 modulivikaan vaiko pumppuun viittava?
     
  14. kojo

    kojo Gearhead

    Voi olla kumpi vaan..
     
  15. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei ole mitään F ja G mallista vaan ne on ihan omia litkuja niinkuin DIII.
     
  16. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    no en ala väittelemään, mutta eri purkeissa oli atf öljyä ja dexron IIIF ja toisessa dexron IIIG... mutta kai tuolla nyt niin väliä oo, kunhan on sitä dexron 3.
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Löytyykö täältä kokemusta 96-> kojetaulun naittamisesta vanhemman tekniikan kanssa?
    Saako mittariston pelaamaan järjellisellä työmäärällä?
    Kyseessä nyt siis -97 auton sähköt ja -91 tekniikka(6.5TD mekaanisella pumpulla + TH700).
    Tokihan tuo kone on mahdollista muuttaa uudemmalle pumpulle, mutta aiheuttaa jonkin verran rahan palamista.
     
  18. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Muakin kyselyikä vaivaa eli:

    Minkälainen homma olis vaihtaa 95-99 malliseen bensa-Suburbaniin dieselin tekniikka? Sähköissä on varmasti eroa mutta kuinka paljon? Kaikki? Vai etinkö suosilla tekniiikkavammasen dieselin?

    Elimenluovuttina vois toimia toimiva,täydellinen -94 K2500 dieselimalli.

    Tai toisinpäin, mitä jos nostaisin bensakoneisen kopan dieselin rungolle?
    Onko tää ihan tuhoon tuomittu ajatus työmäärän puolesta? Noista bensakoneisista on senverta vähän kokemusta että joku fiksumpi tietäis varmasti enemmän.

    Ja sitten tietysti tarttis jonkun kohtuuhintaisen testerin/vikakoodien lukuohjelman noihin OBD2-vehkeisiin...? Mikä se sellanen vois olla? Läppäriin mielellään, ei tartte päästä säätelemään oikeestaan mitään, pumpun opetus olis tietty kova juttu.

    Nim. pohjatyöt ei kiinnosta :rotfl: !
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mullekkin tietoa testeristä samoilla spekseillä
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    Meinaatteko et mun pitäs nöyrtyä myymään toi mun autoenginuity pois?
     

Kerro tästä muillekin!