Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. amaz

    amaz 2nd gear

    Mun kokemusten perusteella transsporttien laatu on aika kuraa, kokemukset noista 2000-luvun C/K truckeista on pääosin ihan positiivisia. Yksi miksi Tahoet ei kauheasti liiku, on varmaan juuri noi 500 euroa hipovat ajoneuvoverot ja korkea bensankulutus
     
  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    Onko ne kuorkkeja? Alkaa olemaan niin uusia ja hinnakkaita ettei mielletä harrastepeleiksi ja silloin ruvetaan pupillit pitkällä katsomaan kulutuksia :wink:
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ei ole kuorkkeja,just sen takia ollaankin hankkimassa että muijakin saa sillä mopokortillaan ajella :) ..Ja toi bensankulutus,no..Kyllä ymmärrän että se ns.normikäyttäjää pelottaa,mutta tarkotin meitä jotka on jo tottunu siihen tankkaamiseen muutenkin.Ja eikä tossa paljon eroa ole transsportin tai voyagerin kulutukseen loppupeleissä. Jos meillä menee vaimon ajossa portterilla n.13-14 keskarilla kuten tehdaskin sanoo,niin eipä tossa seksuaalisesti merkittävää eroa enää ole.Ja olispahan sitten kaikissa oikea määrä sylintereitä.. :odroll: Mun jenkkiharrasteideologiaan nääs kuuluu se että se käyttis sais mielellään kuulua samaan porukkaan harrasteitten kanssa.
     
  4. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mun jenkkiharrasteideologiaan nääs kuuluu se että se käyttis sais mielellään kuulua samaan porukkaan harrasteitten kanssa

    Samoin,mutta noi kustannukset on aika törkeet jos ei kuorkkina saa.
     
  5. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mitä se bensamaasturiin auttaa onko kuorkki vai ei? Ettet nyt sotke dieselveroa tähän?
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    oletkos kysellyt veroja ja vakuutuksia?Mulla sellainen käsitys että aika tyyrristä homma,tosin en todellakaan ole varma.Kerro ihmeessä noi kulut täällä,vois vaikka kiinnostuakkin.
     
  7. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mikä erottaa ton 5,7 litrasen pikkarin ja 5,3 tahoen toisistaan missään maksuissa? Ei siitä rankasta onko sen lavan tilalla kiinteetä peltiä vai ei.Helmen ajoneuvovero on se 360e vuosi ja en kyllä keksi miten tossa maasturissa olis yhtään eri tilanne.Vakuutusmaksut tietenkin määräytyy sen mukaan paljonko on autoja,paljonko niillä kolaroidaan ja minkä hintaset osat.Mutta tuskin näistä kahdesta isommat on noi vakuutuksetkaan..Otetaan tarkemmin selvää mutta ei vuositasolla ainakaan este auton hommaamiselle.Jotkut matkustelee,ostelee kalliita vaatteita,käy baareissa...ite en harrasta noista mitään,enää.Me laitetaan autoon.
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Toivottavasti noin on.
     
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Ensimmäisen kohdalla kaupat kariutu,tai ainakin viivästy sen takia ettei portteri kelvannu vaihdossa... :-? Kai se pitää koittaa suoraan kaupata..Ei kukaan tarviis kyseistä hyväkorista autoa johon on vasta tehty imusarjatiiviste/termari/tulpat/loota/moott-öljyjumpat?
     
  10. T5

    T5 Gearhead

    Kunhan vain muistat, että 2001 (?) tuli se päästöpainotteinen käyttövoimavero. Jos nyt olen itseni antanut ymmärtää oikein, esim 4.7l Jeep Grand Cherokeessa nousi tuon takia vero n.250 eurosta melkein 600 euroon vuodessa.
     
  11. amaz

    amaz 2nd gear

    -02 jos kokonaismassa yli 2500kg (kuten tahoen kohdalla)

    eli ennen 31.12.2001 käyttöönotetut tahoet 509e/vuosi, 1.1.2002 jälkeen käyttöönotetut tais olla 588e/vuosi
     
  12. noopi

    noopi 1st gear

    Rupesin tänää tutkimaan vähän auton sähköjä ja en löytänä mistään peruutusvaloille karvaa? liekkö ollenkaan? jos on nii mistä lähtee ja minkävärisenä?
    pickup -97 6.5td
     
  13. kojo

    kojo Gearhead

    Vaaleanvihreä on tehtaan jäljiltä peruustusvalon karva, mut 97 kun on tarvinu E hyväksytyt takavalot niin vähän vaikee arvailla millasilla patenteilla tehty..
     
  14. noopi

    noopi 1st gear

    okei. pitää mennä auton alle tutkimaan sitä kuhan aika antaa periks onha tossa joskut sätös valot takana. niistä en tiiä onko niissä valmiina pakkivaloja mut laitan sinne sellaset pikkuledit valoiks.
     
  15. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Justiinsa eilen kömmin ensimmäistä kertaa tuon uuden hankinnan(-97 Pickkari) alla, eikä kyllä käy aika pitkäksi jos meinaa laitella kaikki sellaseen kuosiin että autoa uskaltaa pitää.. :mad:

    Otteella lukee puolen sivun verran kaikenlaista mukavaa "laitetuista" valoista, paineilmatoimisista ajovalon korkeudensäädöistä, ym. Suoli-vaatimuksien täyttymisistä. :argue: Ja auton alla tulee heti mieleen vanha Suomi-iskelmä: "Puhelinlangat laulaa.." :wc: :webmaster:
     
  16. noopi

    noopi 1st gear


    Onko joku tai jotkut päättäny vähä rakennella sinne sähköjä? :D
     
  17. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    :eek: Olisikin vähän..
    Autoon on viritelty Saksassa ties mitä ja Suomessa sitten ainakin lainsäädännön, hiekotuslaitteiden ja majakoiden, ym. juttujen vaatimat :webmaster:
    Nuo kun alkuun kaikki repii pois ja laittaa vaan pakolliset, niin kantavuuskin lisääntyy jo mukavasti.. :lol:
     
  18. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    Mikä muu voi aiheuttaa vuotoa samassa paikkaa ku jakiksen etukardaanin stefa on vaihdettu uuteen? Akseli ei ollut pahasti kulunut stefan kohdalta, vain hieman kiillotunut. Kyllähän se tietty siitäkin välistä mahtuu tulemaan... Ja kuoret oli ehjät ja stefa ihan nafti paikalleen. Onkohan mahdollisesti uutta yokea vaille vai mitähän tekis/kokeilis?
     
  19. amaz

    amaz 2nd gear

    Jos se tuntuu sormessa se kiillottunut kohta, niin kokeilis jättää uuden stefan vähän ulommas, eli ei lyö ihan pohjaan. Jos ei auta niin uus yoke?
     
  20. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    aikas v-mäinen yrittää saada se stefa ehjänä tulemaan yhtään ulospäin.
    voisiko olla mahdollista, että vuodon aiheuttaa todella olematon klappi laakerissa?
     

Kerro tästä muillekin!