Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. amaz

    amaz 2nd gear

    Et sä sitä varmaan ulospäin saakkaan ehjänä, vaan uuden stefan lyöt paikalleen muttet ihan pohjaan. Toki laakerissa oleva välys vaikuttaa vuotoon, Dexron on kuitenkin aika ohutta tavaraa
     
  2. fdeadly

    fdeadly 1st gear

    Täälläkin olisi nelivedon kytkeytymisongelmaa. Kaikki sähköt on tarkistettu ja actuaattori toimii (kokeiltu kahdella). Ongelma on se että itse neliveto ei mene päälle ja myöskään sen valo ei syty. Actuaattorin pois ollessa sisällä oleva siirtotappi liikkuu ja palautuu käsin painamalla eli jouset toimii. Liikerata on joitain millejä. Voisiko akselilla oleva siirtohaarukka olla rikki? Kuinka paljon akselin tulisi liikkua? Merkkivalon saa päälle tekemällä oikosulun pistokkeeseen. Myös itse actuaattorin pistokkeeseen tulee jännite kun keppi on 4wd asennossa. Actuaattori laajenee irtaallaan ollessa. Itse merkkivalon kytkimessä voi olla vikaa, koska painamalla käsin siirtoakselia, ei valo ( ja ohmimittari) näytä mitään. Eikös valon tulisi syttyä näin tehdessä. Ymmärsinkö oikein, että kun actuaattori laajenee, niin se painaa akselia jossa on siirtohaarukka ja neliveto kytkeytyy päälle. Samalla myös merkkivalon katkaisija kytkeytyy akselin liikkuessa. Mitään mekaanisia ääniä ei kuulunut ja ongelma ilmeni siinä kohtaa kun kytkin takavedolle kepistä, ja myöhemmin sitten takaisin nelivedolle, ei enää mitään tapahtunut. Niin ja autohan on 1995 diesel subbe. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.. kiitos jo etukäteen!!
     
  3. Sierra96

    Sierra96 2nd gear

    http://www.tonkinonlineparts.com/showAs ... bly=810099

    Ite vasta korjasin etuperänkytkennän kun ei kytkeytynyt pois päältä.
    Yks prikka oli hajonnu kolmeen osaan ja jäi jumittamaan siirtoholkin taakse niin holkki ei päässyt liikkumaan.

    Liikerata pitäis olla 3-4cm.

    Purkuhommiksi taitaa mennä. Vetari irti laipasta. Ja sit joko navasta irti tai kallistuksenvakaajan pitkä pultti irti että mahtuu vetari kääntymään tarpeeksi sivuun. Sit akseliputki kahdella pultilla irti ja perän kupeesta 4 tai 5 pulttia irti.
     
  4. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ei se tainnut olla kallis stefa, joten voisihan sitä vielä kokeilla jossain vaiheessa uusia.
    lakrussa on kyllä pitkittäisvälys, mutta sivusuuntainen on todellakin olematon.
     
  5. noopi

    noopi 1st gear

    Osaisko kukaan sanoa missä näissä autoissa mahtais olla peruutusvalon katkaisin/anturi? tutkin noita valoja koko illan ja en saanu selkoa asiaan. johdot menee edestä taakse mut siihen ei tule sähköjä? Onko vielä välissä joku sulake?
     
  6. amaz

    amaz 2nd gear

    Eiks se tule vaihteiston asentotunnistimelta? Siis PN-switch siinä askin vasemmalla puolella (ainakin 4L80:sissä)
     
  7. noopi

    noopi 1st gear

    Jaa en osaa sanoa. Pitää tutkia huomenna.
     
  8. fdeadly

    fdeadly 1st gear


    Ok kiitos, tätä vähän pelkäsinkin..
     
  9. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    tuli käytyä ajelemas vähän peräkärryn kans pikkupaaleja, lavalle ja peräkärryyn (koko 1,5mx3m) yhteensä joku reilu sata pientä paalia sain sopimaan. verkko olisi varmasti pitemmässä matkassa parempi kuorman sidonnassa ku liinoja ristiin rastiin... ja sen jälkeen kotipaikalla umpihanki ajelua, alkaa olla riittävästi lunta. eli ei oikeen tahdo kulkea, siinä samassa rytäkässä meinas mennä takarengas vanhaan hevosvetoiseen äkeeseen, takakulma kiveen ja perä puuhun. mutta onneks kaikilta vahingoilta säästyttiin kun viitsi vähän lapioida.

    pitää tänään lähteä kokeilemaan katsastusta, että mikä meininki siellä on... alustassa siis riittävästi lunta... :)
     
  10. hecatti

    hecatti 3rd gear

    kun samalaista rypömistä harrastin , niin ilmeisesti jäätyi lootan huohotin ja seuraavana päivänä oksenti sit lootaöljyt pihalle :odroll:
    eipä paljon naurattanu kun liikut loppu :wc:
     
  11. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    ei taida kuitenkaan moista olla manuaalissa... :) joo ja leimakin tuli, ei tullut sanomista vaikka etupää kirrattu sekä takana palikat lehtien ja akselin välissä. päästöt pomppas ekalla 9.9 ja 5-6 polkasun jälkeen pyöri 3.05-3.50 välissä, vielä uusi syöttö koneeseen ja polkasu niin 1,70.
    paljonkos muuten nää saa rajotinta vasten kiertää, onko jotain tehtaan arvoa? tuo mun kiesi ottaa melkein 3900rpm...
     
  12. amaz

    amaz 2nd gear

    Eiks nää sen 3700-4000 kierrä
     
  13. noopi

    noopi 1st gear

    Onko kukaan vaihdellu näihin kippoihin polttoaine putkia? oletettavasti on. onko sinne mitään valmiita putkistoja vai pitääkö käydä hyde kaupasta ihan metri tavarana? osa putkistahan on metalliputkia. minkälaista putkea sinne kannattaa laittaa? täällä ku kaikki höpöttää siitä siirtopumpun toiminta kunnon tutkimisesta sen t-hanan avulla. osaisko joku sanoa miks multa ei siitä kyseisestä putkesta tuu yhtään mitään. Saatan kuullostaa vähä hölmöltä mutta kysyvä ei tieltä eksy. :)
     
  14. Pedro81

    Pedro81 1st gear

    Lyhykäisyydessään: Jos ei lientä tuu putkesta ku avaat hanan ni on se siirtopumppu rikkiromu. Suosittelen erittäin voimallisesti vaihtamaan pumpun uuteen ennenku syöttöpumppu ottaa itteensä. Ja polttoaineputkien vaihtamisesta ei mulla valitettavasti ole havaintoa.
     
  15. noopi

    noopi 1st gear

    okei. Mut kun avaa ton suodattimen ruuvin nii sieltä kyllä tulee ihan kunnolla sitä ainetta.
     
  16. kuutio

    kuutio Gearhead

    Uudet linjat vaan vaikka kuparista ja uudesta kumiletkusta, ne orkkikset kun tulee tiettyyn ikään niin alkavat tihkua joka väliltä, ja se sisäpuolelta irtoova ruostemuru tukkii filsut

    yleensä ekana ruostuu lähdöt tankkilaitteesta, mulla mureni ihan sormiin..

    pienikin ilmavuoto imupuolella tekee outoja oireita..
     
  17. heydemann

    heydemann 1st gear

    Hei kaikki.

    Olen Klaus Heydemann - elokuva tuotantopäällikkö.

    Tarvitsemme amerikkalaisen tv-sarjan kuvauksiin helmikuun 16 ja 17 päivä Helsingissä, sellaisen Suburbanin, jollainen on USA:ssa valtiomiesten autosaattueissa käytössä.

    Jos sinulla on sellainen, musta, moderni Suburban ja haluat tienata autollasi kohtuu hyvän korvauksen, niin ota pikimmiten ..ja pikimmiten tarkoittaa 6.2 ..kyllä tosiaan 6.2 klo 19.00 mennessä yhteyttä.

    Lähetä maili: klaus@inland.fi tai soita 0400 279 255.

    Klaus Heydemann Inland Film Company Oy, Katajanokanlaituri 5, 00160 Katajanokka, Helsinki
     
  18. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    pitäis laittaa lisävalot keulalle, minkä värisestä johdosta saa raapastua herätteen releelle?
    on varmaan otettava umpio pois paikaltaan, jotta pääsee käsiksi...
     
  19. palontie

    palontie Double Gearhead

    Käy katsomassa fsd sivuilta.Siellä oli kytkentäkaavioita valoista ja releistyksestä.
     
  20. heydemann

    heydemann 1st gear

    Hei kaikki.

    KERRAN VIELÄ ...

    Olen Klaus Heydemann - elokuva tuotantopäällikkö.

    Tarvitsemme amerikkalaisen tv-sarjan kuvauksiin helmikuun 16 ja 17 päivä Helsingissä, sellaisen Suburbanin, jollainen on USA:ssa valtiomiesten autosaattueissa käytössä.

    Jos sinulla on sellainen, musta, moderni Suburban ja haluat tienata autollasi kohtuu hyvän korvauksen, niin ota pikimmiten ..ja pikimmiten tarkoittaa 6.2 ..kyllä tosiaan 6.2 klo 19.00 mennessä yhteyttä.

    Lähetä maili: klaus@inland.fi tai soita 0400 279 255.

    Klaus Heydemann Inland Film Company Oy, Katajanokanlaituri 5, 00160 Katajanokka, Helsinki[/b]
     

Kerro tästä muillekin!