Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Impala76

    Impala76 Gearhead

    Eikös uuden suodattimen mukana aina tule uusi tilke tuohon yläosaan..
    Tuo mainittu o rengas koko sopii tuon suodatin pöntön pohjassa olevan pa lämmittimen
    tiivistykseen. On aika yleinen vuotokohde.
     
  2. Finn

    Finn Gearhead

    Tänk juu. Tarttee avata paketti ja hommata tuo 47,3 X 2,62 NBR70 valmiiksi Etolasta tms.
     
  3. amaz

    amaz 2nd gear

    Etolasta kävin omaani hakemassa, senteillä tais selvitä. Orkkiksena tais olla pari kymppiä lähtöhinta :)
     
  4. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    juu sehän se on ja maksaa tosiaan vain senttejä.
     
  5. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Tulpahan taas etunapa vaiheltua! Positiivista oli ettei ollu pultit ruostuneet kiinni.
    Edellisestä vaihdosta oli aikaa reilu 2 kk ja 3500 mailia...
    4-5 milliä oli tullu välystä tohon kiinan tekeleeseen...
    Saas nährä et miten Amerikan poikien tekemä laakeri pelaa...
     
  6. Finn

    Finn Gearhead

    Jep, näytti tulevan se iso O-rengas Fleetguardin mukana.
     
  7. Finn

    Finn Gearhead

    Mä en varmaan vaan osaa mutta haulla en ketjusta löydä mitään.

    Tarttee hankkia rengashommia helpottaakseni toiset vanteet ja kaverilla olis jotakin tarjolla mutta kun tarttis tietää että:

    Mikä näissä 1995 K2500 6-pulttisissa 6,5x16 peltivanteissa on alunperin ollut tuo ET/offset?

    Tarjolla on luokkaa 8...8,5" leveät vanteet. Mahtuuko tommoset ihan heittämällä tähän?
     
  8. palontie

    palontie Double Gearhead

    Mulla on noi rf10 renkaat koossa 265/75x16,ollut nyt alla tasan vuoden ja ajettu abaut 30000km.Eka talven oli ihan hyvin pitoja kun kuvioiden reunat oli terävät,mutta nyt on pyöristyneet niin aika paljon pito on hävinnyt.Olisikohan joku 5mm pintaa kadonnut.Melko hiljaiset ja ei täristä ollenkaan.
     
  9. äänimies

    äänimies 3rd gear

    Jos sitä nyt pitkästä aikaa kirjoittas tännekin jotain kun tuli keskustelun aiheen mukainen maastolelu hankittua. Elikkä viime viikolla tarttu paikalliselta autoliikkeeltä mukaan Chevrolet Silverado Crew Cab Dually vm 1995. Kaikinpuolin todella siistissä kunnossa. Liike oli maalauttanut kyljet uudestaan kiveniskemien takia ja asiansa osaava jenkkiautokorjaamo oli laittanut laatikon uusiksi, kun joku valopää oli ajellut liian vähillä/väärillä öljyillä. Kaikki sähköhimmelit tuntus toimivan niinkun pitää, ajotuntuma on hyvä, mitä nyt alla on riittävän isot ja kuvioidut BF Goodrichin Mud-Terrain nakit. Ruostetta ei ole löytynyt ja pari paikallista jenkkiautokorjaajaa sanoi että siisteimmästä päästä tämän ikäisiä menopelejä mitä on tullut vastaan. Tuohon pitäisi lähteä vielä hakemaan lavakate ja teetättää säilytyslaatikko lavalle joka mahtuisi olemaan paikallaan lavakatteen kanssa. Mitään kummempia korotuksia ei oo tarkotus tuohon laittaa. Astinlaudat varmaan ja musavehkeet menee uusiksi. Sen verran voisi tietysti muilta vastaavien omistajilta udella että mistähän mahtaisi löytyä kohtuuhintainen vannesarja tuohon alle, kun ei nuo talvinakit ois kuitenkaan huono idea tuohonkaan laivaan.
     
  10. amaz

    amaz 2nd gear

    Pitäis katsastukseen tarjota Suburbania, mutta tavaratilan väliseinä/verkko puuttuu.
    Löytyiskö joltakulta myydä tai vaikka lainaan moinen häkkyrä? Autossa siis kolme penkkiriviä, joten semmoinen joka kolmannen penkkirivin taa tulee.
     
  11. rwe16

    rwe16 1st gear

    Moro

    Mahtaiskohan Tampereelta löytyä löytyä kohtuu edullista ja hyvää korjaamoa jossa ymmärtäisivät Chevrolet Suburban -95:n päälle?

    Taka jarruissa on aika raju puoliero ja airbagin kellovieteri on ilmeisesti rikki.
     
  12. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    tarvitseeko minkälaisia kulmanippoja lohkon kylkeen ottaa vai letkuihin suoraan? ja vissii jotkut 45-asteiset mutkat lauhduttimen päähän...?
     
  13. ssi

    ssi 2nd gear

    Mulla ainaki meinas tila loppua ku jouvuin käyttään muunnospaloja kun ei kulmia ollu oikeella jengala.
    Eli ite laitoin 90-asteen kulmat lohkonpäähän.
     
  14. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    3/8" banjoliitin, tarvittaessa lohkoon 1/2"->3/8" supistin (lohkoja sekä 3/8" että 1/2" reiällä)...

    Ylempi letku suoraan kohti keulaa pakosarjan alta, alempi vinosti taaksepäin tehden lenkin ja sitten samaa reittiä ylemmän letkun kanssa. Noin mä oon tehny useampaan autoon, onnistuneesti. Jäähdyttimeen 3/4" JIC, ja letkuihin sitten 45 asteen kulmat.

    Ja jos menee liian vaikeaksi niin tossa on ylimääräisenä 6kk käytössä olleet orggisletkut.. Maksaa 30€.
     
  15. Finn

    Finn Gearhead

    Kaverilla on tuollainen vannesarja joka ainakin fyysisesti sopii tuohon K2500:een.

    [​IMG]

    Keskiö sanoo American Racing mutta en ainakaan googlettamalla moisia inttervepistä löytänyt.

    Ei nuo alkuperäiset peltivanteiden mutterit varmaankaan näille sovellu? Onkohan näihin tarve jostain erikoismuttereista tms.?
     
  16. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    tässä olikin ohjeet selkeästi, kiitän.
     
  17. kimbyyri

    kimbyyri 1st gear

    Eipä taida käydä alkuperäinen pyöränrutteri, kun alu valseissa on se kartio syvempi. Kiekko kaikkuu ja lähimmästä rengaspajasta varmaan lääke löytyy.
     
  18. Finn

    Finn Gearhead

    Näin teemme ja rahat juomme.
     
  19. Finn

    Finn Gearhead

    Seuraava askarruttava kysymys:

    EGR delete

    Auto kun on vapaastihengittävällä koneella niin tuolla alipainepumpulla ei taida olla mitään muuta funktiota kuin EGR eli kun EGR on jo poissa pelistä (letku tulpattu) alipainetta ei tiemmä tarvita muualle, eikö niin?

    Lisäksi tuo alipainepumppu on sökö, ei pidä ääntä mutta ei myöskään tee alipainetta. Tästä alipaineettomuudesta aiheutuu mittaristoon se keltainen moottorin häiriövalo ja tästä tarttis mielellään päästä eroon.

    Kunnostettu alipainepumppu maksaa US Partsilla luokkaa 300 e ja Rockautossa n. kuusikymppiä. Ei viittis vaihtaa osaa vaan sen vuoksi, että saisi valon pois kojelaudasta.

    Saako tuon EGR-toiminnon "ruksittua" pois tietokoneelta ja jos niin missä sen homman voisi teettää? Näissä lienee ihan erillinen poltettava PROM?
     
  20. kojo

    kojo Gearhead

    Eiköhän tuo onnistu täällä..
     

Kerro tästä muillekin!