Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Mitä tollanen DS4 ruiskupumppu vaatii toimiakseen jos sen asentaa DB2 ruiskupumpun tilalle?
     
  2. kojo

    kojo Gearhead

    Tarkotat varmaan että db2:n tilalle?
    Kampiakselin asentotunnistimen, tietokoneen, jäähdytinnesteen lämpöanturin, imuilman lämpöanturin ja imusrjan(ali?)paineanturin ja kasan piuhaa ainakin...
     
  3. Sturmer

    Sturmer 2nd gear

    Juu aivan.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Minkänlaista hyötyä olet kuvitellut tosta hommasta saavas?
     
  5. Finn

    Finn 3rd gear

    Laitamme korvan taakse kun tulee taas haettua Tuusulasta muoviautojen osia.
     
  6. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    onkohan muuten suomessa miten paljon single-renkailla/2500-alustalla olevia manuaalilaatikolla/mekaanisella pumpulla olevia autoja? meinaan vaan, että ei niitä ainaskaa pahemmin myytävänä näy, tuskin tuo mun auto ainut on...?
     
  7. Roju

    Roju 3rd gear

    Tuli tossa kans hommattua itelleen taas vähän päänvaivaa. -99 Chevyn express van 2-paikkanen umpikaappi ja -93 neliovinen dually pick-up. 6.5td tietty molemmat. Vani toimii ihan ok, mut tohon jälkimmäiseen tarvis syylärin ja ehkä vaihteiston, jos en korjauta tota.. Ykkös vaihteella kuuluu pientä kahinaa laatikosta, muuten toimii ok. Mikähän mahtaa olla kypsynyt..?
     
  8. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    manuaali vaikko automaatti?
     
  9. Roju

    Roju 3rd gear

    Automaatti...
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mulla on orkkis manuaalinen 2500pikuppi, mutta kun totesin että automaattilootalla ei tarvii käsin vatkata ööliä sekaisin niin heitin sen manuaalin suohon :poff: .

    Ykkönen on tossa manuaalissa aika tihee ja onko peräti suorat piikit rattaissa? Se selittää sitä ääntä meinaan.
     
  11. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    jotaki luin nv4500 laatikosta, että ykkönen ja pakki ei ole synkronoituja, muut olis...
    mutta ei tosin taida pahemmin mek.pumpulla + manuaalilootalla olevia paljoa olla, ei ainakaan myynnissä oo näkyny yhtäkään 2500-alustalla. luulis näitä ny olevan...
     
  12. Fargo

    Fargo Gearhead

    Kukas osais sanoa paljonko paripyörien renkaiden keskinäinen väli pitäis olla?

    Tuli uudet renkaat pickuppiin ja hieman leveämmät kuin edelliset, nyt on 235/85-16 ja tuntuu kuin paripyörät ois liian lähellä toisiaan...
    Vanteet 6-tuumaa leveät
     
  13. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Mulla oli joskusmuinoin K3500 crew cabissa duallyssä renkaina 235/85/16 renkaat eikä ne toisiinsa kiinni ottaneet. Rengaspainetta pitää tietty olla silleen sopivasti ettei liikoja pullota. Nämä siis orggisvanteilla.
     
  14. Finn

    Finn 3rd gear

    Miten "isot" akut tämmöisessä -95 dieselissä pitäisi olla eli kapasiteetti ja käynnistysvirta? Manuaalista en löytänyt aiheesta mitään mainintaa.
     
  15. palontie

    palontie Double Gearhead

    No hanki noilla spekseillä suurimmat ja tehokkaimmat mitä sinne mahtuu.Katso varsinkin se "käynnistys virta"Toiset vannoo optimoiden perään en siihen sano mitään.
     
  16. Roju

    Roju 3rd gear

    Renkaista puheen ollen.. Vaihdoin tossa just vaniin kesäpyörät. Talvirenkaat oli 265-75 ja auto kulki suoraan ku juna. Nyt kesäpyörillä 245-75 auto vetää aika raskaasti oikeelle. paineet on samat, renkaiden koko keskenään sama.. Voiko toi isompi et vaikuttaa tohon? Jää enemmän "auton alle" noi..
     
  17. tarsu

    tarsu Gearhead

    Olisko vöitä poikki tms.?
    Itellä joskus käyny niin....
     
  18. t.t.tammi

    t.t.tammi 2nd gear

    Yleensä ET:n muuttuminen vaikuttaa vain uraherkkyyteen. Helpoin on vaihtaa etupyörät päittäin ja kattoo seuraako oire.
     
  19. ajw

    ajw Gearhead

    jees - hommattiin piiiiiitkän etsimisen ja harkinnan jälkeen '88 subbe. 5,7 tbi, manuaaliloota ja nelikko siis. veikeä peli. aa joo ja siis 8 hengen henkilöautoksi rekattu. juurikin sopivaa kaliiberia meidän perheelle ja muorille kauppakassiksi.

    pientä puhde hommaa vielä leimalle, mutta eiköhän se tässä ennen kesää vielä. oikeastaan haasteellisin hommeli on juuri nyt se jotta kaasupoljin "roheltaa" eli jää 'bout siihen mistä jalan nostaa - nousee ylös ja kiekat laskee kun kengän kärjellä nostaa. onko palautusjousi polkimen vipuvarsimetallimötikän sisällä vai läppärungossa - en ole vielä tutustunut sinne kovinkaan, mutta sain vähän semmoista vinkkiä jotta olisi läppärungon likaantumisesta johtuva. toki voi olla myös vaikkapa kaasuvaijerin jäätämistä kun seisonut nyt vuoden vaihteesta tuossa odottelemassa kevät aurinkoa ;-)
     
  20. olds79

    olds79 3rd gear

    Löytyiskö keneltäkään kajaanin/lähi alueen harrastajalta uutta tai käytettyä moniura hihnaa suben 6,5:seen.

    katkes just hihna kun meni kiristimen laakeri jumiin prkl!

    hyllystä löytyy uusi kiristin vain hihna puuttuu että sais auton liikenteeseen.

    niin ja kumpaan suuntaan muuten aukee se kiristimen rullan pultti? etten väännä poikki.

    voi soittaa jos löytyy.nolla 44 kaks 010 942
     

Kerro tästä muillekin!