Chevy/GMC Subbe/Pickup jutustelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja kane, 12.8.2007.

  1. Finn

    Finn Gearhead

    Prommi on vielä vaiheessa mutta vielä jonakin päivänä...

    Pyöränkulmista:

    Onko tietoa, että pitäisikö tämmöisessä nelivedossa olla negatiivista camberia vaiko miten? Ikivanhojen BF:ien ulkosyrjät ovat sileät ja uudet renkaat hyllyssä. Joka tapauksessa käyn nelipyöräsäädössä mutta ne säätöarvot voi olla hakusessa.
     
  2. Finn

    Finn Gearhead

    No niin, nyt rupes auto tuntumaan ajettavalta. 8)

    Vanhat renkaat oli ihan pikkusen kuluneet.

    [​IMG]

    Alle meni nuo Hankook Dynapro RF10 kumit. Iskaritkin oli kaikki p-skana, tilalle Gabriel G63609 ja G63488 kaasut ja a vot, johan loppui vellominen.
     
  3. Ronimus

    Ronimus 3rd gear

    No niin, nyt on vikakoodit luettu ja vasen puoli siellä ilmoitteli itsestään. Uusi pyörän napakin nyt hyllyssä, eli ei muuta kuin asentamaan asap :)

    Kiitokset Kojolle avusta!
     
  4. Ronimus

    Ronimus 3rd gear

    Ja vielä kysymys liittyen navan asennukseen. Onko pyörännavan pulteille olemassa tietyt kiristysmomentit? Jos on niin millaisiin arvoihin pitäisi kiristellä?
     
  5. palontie

    palontie Double Gearhead

    On kai niille momentitkin annettu,mutta itse vetänyt vaan kunnolla kiinni.Vetarin pultin oon vetänyt momenttiin,nyt en vaan muista mitä se oli,villi mielikuva että 35nm
     
  6. Late77

    Late77 1st gear

    Uudemman auton omistajat huomio! Onko 90-luvun puolivälin Suben/Fleetsiden maskin "ritiläosa" irroitettava vai kiinteä osa maskia, niinku ainakin esim. 80-luvun lopun pickareissa?
     
  7. kojo

    kojo Gearhead

    ei se vakiomaskista lähe irti kun sahalla.
     
  8. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    happisahalla
     
  9. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Eiköhän 235 nm ole lähempänä totuutta?

    Kuuostaa tuo 35 vähän köykäselle!
     
  10. käkkyläjuntti

    käkkyläjuntti Gearhead

    Minkä merkkisen navan hommasit?


    Onko muuten porukka vaihdellu sitä pölytiivistettä joka on siinä mistä vetari menee olka-akselin läpi?
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    Hyvä huomio sieltä takarivistä :rotfl: Pieni näppis virhe tosiaan tais tulla,tais kakkonen tulla painettua köykäsesti :rotfl: :oops:
     
  12. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    tup.syt.pistokkeen vaihtoa tänään... mietin tuossa, että mites pickup:eissa lähtee kattoverhoilu irti? jos saisi ojan puolelta vähän raoteltua, vetäis la-piuhan taustapeilin tienoille. ja sitten herääkin toinen kysymys, että onko siellä verhoilun alla mitään mihin saisi lällärin kiinni ettei tartteis katon läpi painaa reikiä?

    niin ja pistoketta vaihtaessa huomasin yhden liittimen roikkuvan. mikä "sähkölaatikko" on (ainaski -93) kaasupolkimen kohdalla suoraan ylöspäin? sen alareunassa/alapuolella oli kaksi liitin rivistöä, toinen n. 2cm leveä ja toinen ainaski yli 5cm leveä, molemmat jotain alle sentin toisinpäin sitten. hemmetin ohkaisen näkösiä piikkejä näytti olevan... se roikkuva johto+liitin olisi ehkä käynyt siihen pienempään, mutta en tiedä sanoa varmaksi.
     
  13. T5

    T5 Gearhead

    Miten paljon peräpäässä ja tarkemmin puskurissa/puskurin mitoissa ja kiinnityksessä on eroa pickup vs. suburban, kun puhutaan näistä 80-luvun kanttikorisista? Olen antanut ymmärtää, että suhteellisen samanlaisia nuo olisi.

    Huomasin ohimennen, että tilaamani roll pan onkin suburbaniin eikä pickuppiin kuten oli tarkoitus olla. Pieni jorma sykkii otsassa, kun tietää mahdollisesti väärän osan olevan matkalla Suomeen.
     
  14. jarrukcoyote

    jarrukcoyote 3rd gear

    Yrittääköhän mun fleetsiden mittaristo kertoa mulle jotain,ku rupes eile vilkuttamaan jarruvaloa?kahdeksan väläystä ja sit palaa hetken,ja taas kahdeksan väläystä.ja tekee siis tätä kokoajan.auto on `89 1500 4.3.
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    Oisko se kuitenkin yks pitkä väläys ja 8 lyhyttä? se meinais että RWAL boxilta puuttuu nopeustieto.
     
  16. Finn

    Finn Gearhead

    Vaan kyyyllä tämmönen vanha kuorma-autokin kulkee varsin sievästi kun saa pyöränkulmat kohdilleen - etupäässäkään ollut kuin n. 6 mm haritusta. :D
     
  17. kimbyyri

    kimbyyri 1st gear

    Kuka tietää mikä mokkula tuota hehkua ohjaa. Kun se hehkuttaa oli auto kylmä tai kuuma.

    Ja autohan oli Suburban 6,5 vm -95
     
  18. ToniR-

    ToniR- 2nd gear

    Onkos viisaita auttamaan kun Fleetside 3500 6.5TD -94 antaa vikakoodiksi DTC 25 ja DTC 35. SES valo ei pala tyhjäkäynnillä mutta syttyy heti liikkeelle lähdettyä kun kaasupoljinta painaa ja sammuu kun ei paina. Mihis nää numerot vois viitata? Auto on mulle ensimmäinen ameerikan ihme, joten hirveesti kokemusta tekniikasta yms. ei vielä ole! Haulla ei hirveesti löytynny.

    Liekö ees oikea palsta kysellä :lol:
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Palstahan on ihan oikea tälläsille jutuille..

    25 viittaa kaasupolkimen asentotunnistemeen ja 35 ruiskupumppuun..
     
  20. persus

    persus 3rd gear

    morot taas kaikille pitkästä aikaa...tuli taas hankittua n.5-6 vuoden jälkee taas suburban vm.95 2500 ...nimim.elmer:in emännän vanha...
    panze on tehny pumppu ja suutin remonttia jo tähän ja joku lastuki sinne on laitettu ja koria nosteltu 3"...joten mukana ollaan taas 8)
     

Kerro tästä muillekin!