Chevy K1500 ravistaa maantiellä normivauhdilla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja itkonen, 7.8.2007.

  1. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi
    Vaneissa olen kuullut, että jos kardaani asennetaan toisin päin yokeen kuin irroitettaessa, niin ravistaa.
    Eli kannattaa pistää muistiin mitenpäin se siellä oli irroitettaessa.
    Mika
     
  2. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Perälautaa ei viitti ottaa veke kun kaikenlaista sälää vähänväliä oikeasti kuskaan tuolla autolla. Mutta kovakate on tulossa talveksi ja vinyylipeitto ensi kesäksi. Ne auttanevat tuohon juttuun.

    Tuo linkki oli aivan loistava muuten noista vääntösauvoista. Kivaa,e ttä joku tollaisia viitsii tehdä! Nyt ymmärtää tuon aika lailla täysin tuon rakenteen ja mitä mikäkin osa siellä tekee. Jos molemmilla puolilla osat ovat samanlaisia ja oikein kasattuna niin silloin tuon toisen puolen sauvan täytyy olla jotenkin kuollut? Tosin en ymmärrä miten noita pystyisi edes väärin kasaamaan?
     
  3. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    Datsunissa se boori on "miljoonakulmainen" ja joku ei merkannu sitä kun käytti toista irti :oops: Noh, tästälähin merkkaan t: Tankojumppaa :rotfl:

    Kuskin puoli oli mullaki väsyneempi.. Kuskin paino? Emmää tiiä mut toisen ruuvi oli kireemmällä kuin toiset mutta auto oli suorassa joten mitä vikaa? melkein 100tkm siitä päästelty :odroll:
     
  4. itkonen

    itkonen 3rd gear

    Nyt ei ole esiintynyt enää tutinoita ja samalla sai hoidettua liikkeellelähdössä tapahtuneen klonksahduksenkin pois.

    Eteen ja taakse uudet iskarit, kaikkien alustan nippojen voitelu, kardaanin liukuputken poiskäyttö ja voitelu lithiumrasvalla. Näiden jälkeen en ole enää havainnut tuota ongelmaa, tosin vanteet ja renkaatkin ovat vaihtuneet uusiin ihan äsken. Mutta pääasia että ongelma on poissa :lol: Vielä kun saisi myllyn tikkiin niin jesh!
     
  5. Kartsu

    Kartsu Double Gearhead

    komppia kehiin:
    mulla vani rupiaa täristämään esmes ylämäkkeen tasakaasulla vedättäessä. värinä lakkaa jos polkasee lapun lattiaan jotta kertoo loota pienempää.
    allehan pitäs ryömiä mutta laiska kun on niin kysyy ens jos muilla samoja oireita on ollu niin helpottashan se kun tietäs mistä päästä kaaraa sen ryömimisen aliottas.
    ristikot vaihtelin pari vuotta sitten. voi kai nekin jo paskana olla?
    toi ravisteleminen on siitä outo tapaus kun ei ilmene kuin siinä kohassa kun ruvetaan ns. väännättämään. en osaa sen paremmin oiretta kuvaillla.
    diaknoosista olisin onnellinen :p
     

Kerro tästä muillekin!