Chevy s10 1998 abs vikakoodit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Vellu71, 6.4.2019.

  1. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Onko arvon mestareilla antaa vinkkejä mistä lähteä etsimään vikaa?
    Abs merkkivalo tuli kojetauluun. Kävin paikallisella böss-car-servisellä vitun kalliissa vikakoodin luvussa.
    Löytyi seuraavat koodit
    C0244, C0253, C0254, C0247, C0248, C0243 EBCM Control valve circuit
    C0268 Pump motor circuit shorted

    Asentajan diagnoosi abs yksikkö ei saa virtaa.
    No kyllä sinne virta tulee.
    Tai ainakin itse sen yleismittarilla totesin
     
  2. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Oletko ottanut akunkaapelin joksikin aikaa irti?
     
  3. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    on otettu 30min
    En tiedä onko mitään yhteyttä kun nopeaa nelivetoa ei saa kytkettyä päälle?
    Ryömintä 4x4 menee päälle kyllä
     
  4. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Jääkö abs-valo palamaan joka kerta käynnistyksen jälkeen vai syttyykö hetken päästä kun
    lähtee liikkeelle? Onko neliveto ennen toiminut moitteettomasti ja oletko koittanut kytkeä
    sitä kun auto on käynnissä mutta paikoillaan ja vaihdekepin eri asennoissa?
     
  5. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Abs valo jää palamaan vasta liikkeessä. (5km/h)
    Neliveto toiminut moitteettomasti. Neutraalilla keppi ollut kun 4-vetoa oon kytkenyt. Ja auto käynnissä. Välillä auto paikoillaan välillä liikkeessä.
    Öljyt vaihdoin vasta äsken jakolaatikkoonkin
    ATF laitoin sinne.
    Ei mitään epämääräistä tullut ulos öljyn mukana
     
  6. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Onks mikä poksi ettei vain Kelsey Hayes ?
     
  7. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Nollasiko tuo asentaja vikakoodit, koska siellä voi olla vanhoja? Ja oletko testannut toimiiko
    absit? Antureiden ja muidenkin liittimien putsaus.

    Tuo nelivetojuttu vähän ihmetyttää, sehän on tuon ikäisessä napilla(?) niin kuuluuko sieltä
    kytkettäessä mitään ääntä/surahdusta, ovi auki ja pitää tarkkaan kuunnella?

    Sitten yksi ihan kotikonsti, auto nosturille, käyntiin ja vapaalle ja pyörittämään yhtä rengasta
    kerrallaan niin voi katsoa syttyykö valo. Vastusmittarilla voi myös mitata toimiiko anturit.
     
  8. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Ainakin väitti nollaanneen ja sit kävi koeajolla jonka jälkeen otti vikakoodit.

    Ainakin ryömintä 4x4 kytkiessä rusahtaa hiljaa ja kaikki tassu ruopii.

    Nopeaa 4x4 kytkiessä kaikkien nappuloiden valot vilkkuvat.

    Pitäis saada joku apupoika antero painamaan nappuloita (ei omia) tallille niin vois samalla mittailla liittimestä tuleeko sinne mitään älyä.

    Pitää testata toimiiko abs ajossa
     
  9. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Ettei olis ABS poksin maadoitus vika kun vauhti nousee noin 5km/h ABS testaa toimintansa vkakoodit näittäis tulevan mangneetti venttiileistä ja pumpun moottorista jos on huono maadoitus kyykkää jännite.
     
  10. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    Tuleeko maadoitus suoraan rungosta? Vai johdolla jonnekin?
    Pultit olivat tiukalla ja pinnat ruosteettomat
     
  11. kapa73

    kapa73 2nd gear

    Johdolla luultavasti syylärin vieressä on maadoitus piste.
     
  12. kapa73

    kapa73 2nd gear

  13. Vellu71

    Vellu71 Gearhead

    thänks bros

    Kelan karassa oli pikkuisen ruostetta. Putsasin niitä karhunkielellä.
    Putsasin varmuuden vuoksi maadoitus liittimet siitä syylärin vierestä. Ja kontakti kliineriä liittimiin.
    Ei tullut häiriövaloa kojetauluun ja abs toimii.
     
    Carpenter ja kapa73 tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!