Chevy SB kansien porttaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Wesku, 19.5.2002.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Miks Kime ei tuu uni? Aamulla pitäs mennnä sairaalaan, mutta akkalohkon kansien porttaus vaan pyörii päässä. En noihin rautakansiin kajoo. Sun kans pitäs löytää toimiva nokka venoineen imari alukannet toimiva kombo tohon läjään ja jottei menis liikaa ooteeks niin niitä alukansia vois portatakin. Toi 355 rautalohko saa vielä ajaa virkaa. 10 ruttua ja puntitettu. Ei ole vielä tullut kanki ulos lohkosta kurkistaa päivää vaikka on kiertänyt välillä 7000 mittarin mukaan.
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Paha sanoa miksei uni tule/kestä/riitä?

    Kansien porttausta sun ei kannata miettiä,kun loppujen lopuksi noilla knasilla on keskenään aika pienet hintaerot niin suosittelisin sulle AFR:n 195 Street Eliminatoreita ne kun vois laittaa sellasenaan paikoilleen kunhan vaan tarkistaa et niissä on kaikki ok,lähinnä tarkoitan et on kaikki "shimmilevyt" jousien alla ja et ohjaimet ei ole liian tiukat ja jos siltä tuntuu niin sitten sellaseen kansipajaan jossa ohjaimista hoonataan pikkasen pois ja nimen omaan hoonataan,ettei protsata sen jälkeen kun ohjain ei ole enää pyöreä vaan "kanttinen" ja saattaa vaatia uuden seetityön :wink:
    Seetityöthän noissa "jenkkikansissa" on korkeaa luokkaa vakiona,oikestaan ainoa mikä noissa on mulle vakiona kelvannut.
    No rpm-kansien venttiilit on vaikuttaneet melko hyviltä silmämääräisesti verrattuna vaikkapa Manleyn Race Flow-nauloihin.

    Tuohon nykyiseen komboon vois vielä ilmeisesti laittaa laahurihurinokan?
    Jos niin sellanen on mietittynä ja samaisesta nokasta on myös loistavat omat kokemukset ns."yleisajosta" eli sillä cruisailtiin tuntitolkulla kaupungilla ja siitä suoraan autotrailerille ja Poriin kokeilemaan ja tuloksena 13,2/173 aika kortti vastaavalla alakerralla kuin sullakin on,eikä tuo aika ole missään tapauksessa paras mihin tuolla nokalla voi yltää silti koneen käydessä kuin vakioauto ja läpästen alle -86 mallien pakokaasut heittämällä ja läpäisten myös nuo uudemmat ei tietystikään Kat-autojen päästöjä.
    esimerkki auto painoi tuolloin n.1650kg kuskin kanssa,mut omaa kyllä tiuhan perän jota sulla ei ole mut tuletpa sit kakkosella maaliin ja vaihtoja tapahtuu vaan 1kpl ja stalliahan sulle voi ladata pikkasen enemmän kuin meillä oli tuolloin eli hyvä limppu tuohon ois B&M:n 3000 Holeshot,ellei löydy sit jotain vielä parempaa(PTC?)
    Imusarjaksi sitten Air-gap ja sun nykyisen imusarjan saat sit myytyä heti,jos se oli 2102 Performer?
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ruuvi on 3.36 ja mitä tossa on kotivartilla testaillu niin kolmosen saa pesään noin 300 metrin kohalla. Aikaa enkä loppunopeutta en tiedä. Hyvinkäälle lähetään ja 15 sek tavoite. Kaikki sen alle on hubaa ja tästä se taas alkaa, mikään ei riitä. Huippuja oon pari kertaa koittanut. Nopeusmittari ei nyt toimi mutta se ottaa helposti rundarin mukaan yli 6500 ja kerran käynyt 7000. Renkaat on korkeat 215/75-15. Tiedä sitten ton rundarin näytöstä mitä se oikeasti kiertää, mutta kyllä siinä vauhtia on ja se ei tarvii edes kilsaa saati mailia siihen. Menee muuten kuin juna. Ohjaus on jenkkityylistä poiketen nopea eikä sinä tehdä tossa haipakassa nopeita korjaus liikkeitä. Ei tarvii. Täytyy nolona myöntää että mulla on ton kiesin kanssa vielä opettelemista. Vaikka luulin että oon rattimies. En ole. Escortteja ja Hemi MoPareita oon heitelle hallitussa sladissa. Tää menee nätisti, mutta kun lähtee liikaa sladiin niin ei oikene vaan yli menee niin kauan kuin pysähtyy. Tom Walkinshawin videoita oon katellu juutuubissa ja se on rattimies. Siistii kattoo ku äijä millä on taidot hallussa päästää menemään. Vastaheittoa oon treenannut, mutta se ei ole hallussa, -vielä. Helvetin hyvät ominaisuudet kun vaanoppis sinks ton nopeen ohjauksen kanssa. Painojakauma 50/50. Mä on Porssee ja rata Gordiinia puikottanut paljonkin. Tää käyttäytyy vähän samalla lailla. On hyvin hallittavissa, mutta kun sladi menee yli nin en saa oiottuu ennen kuin pysähtyy. Noloa, mutta mulla on oppimista. Helppo tunnustaa. En olekaan rattiguru. Toisaalta toi on aivan helvetin yliohjautuva. Se menee säätöihin kun siihen vaihdetaan uudet etujouset. Kurviin voi mennä aika haipakkaa, kunhan ei paina tallaa pohjaan. Tää on mulle uuta, mutta driftinki on yllätävän kivaa, kunhan ei pääse yli. Ja sitten ne jarrut. Tollasta jenkkiä mulla ei ole ikinä ollut vaikka Corvettejäkin on ollut mikä pyshtyy noin kovastakin vauhdista. En tosin noita uusimpia pulkkia ole ajanut.
    Se ooteesta. Meinaatko että rpm kannet menis heittämällä? Mulla on noiden jenkkipajojen kanssa ollu pientä jälkisäätöö aina. Pukinmäkisarjat pysyy, dekkitaso pitäs olla koskematon. Ruiskua ei ole eikä tule. HEIkin vaihtuu kärkijakajaan. Perus vanhaa stuffia mistä tajuun jotain. Se on tarkoitus tässä huussissa. Jos rpm kannet istuis pienellä sovittamisella uuteen imariin ni se ois cool! Holley peliin. Se ois siinä. Pienempi limppu ja toi sun mainitsema nokka rupee kuullostaa hyvältä.
    Sorry ooteet. Nyt takas kansien porttauksiin.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tolleen äkkiä tota jenkamittaria ihmetellessä tuli mieleen että jos V12 mittari näyttää 5000, niin eikös kasi kierrä silloin 6250 :oops: .
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Kyllä näin, jos ei oo sovitinta.
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Pistättekö Mudracer ja vipottaja jotain laskukaavaa tuolle millä te tuon laskette?

    Mä ja mun laskukaavat antaa tuon 6250 kasille silloin jos käytössä olis V10:n kiekkamittari...
     
  7. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei mull mitään kaavaa olu, mut siis sytytyspulssien määrästähän tos on kyse, eli 12 pyttysellä 50% enempi, joten 5000x12/8 ois noin äkkisältään 7500
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Missähän tollainen sovitin vois olla?
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ei siel varmaan mitään sovitinta ole. Jos ostaa tollasen kitin missä tulee noi mottikiinnikkeet ym, niin palveluun usein kuuluu toi rundarin kalibrointi. Tuolta me oltais rojut hommattu:
    http://www.johnscars.com/
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    En mitään kaavaa käyttäny vaan toi nyt vaan tuli aamukupla ottassa laskien, sen takia oli toi :oops: .
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kiitti linkistä. Touta oon etsinyt. Vastaavia tullut vastaan, mutta ei noin täydellistä. Rundari on siis kalibroitu. Miten tarkka se on, sitä en tiedä? Deellä kiihdyttäessä vaihtaa 5500 kohdalla. Pakko vaihtaminen ei juuri nopeuta tapahtumaa. Nyt siis painojakauma ei ole 50/50 vaan toi on takapainoisempi. Se selittää paljon kun toi lähtenyt lapasesta. Pitäskö siirtää akku eteen? Mielenkiintoista tossa linkissä että isolohkolla tulee painopiste alemmaks ku akkalohkolla.
    Sorry ot ja nyt takas porttaamaan.
     
  12. kime2

    kime2 Gearhead

    RPM-kannet ei mene ilman porttausta/siistimistä,ne kun on aika karut vakiona,mut hyvät aihiot joihin air-gap istuu kohtuullisella sovittamisella riittävän hyvin!
    AFR:n Street Eliminatorit varmaankin menis ihan "koskemattomina",onhan niiden ylivertaisuutta niin kauheasti huudettu :)
    Hyvät kannet joka tapauksessa!
    Se on hyvä ettety ala pilaamaan komboa millään "megaserkuksella" tms. joka ei kuitenkaan oikein toimi :oops:
    Kärkijakaja on tosi jees ja ei kaikkein huonoin vaihtoehto ole korvata sitä kärkihässäkkää Cranen XR-i:llä,mut joka tapauksessa hipo-kärjet peliin jäykemmällä jousella niin kyllä toimii!
    Puolaksi vaikkapa MSD:n Blaster2/3 tai vastaava.

    Mutta tuo mitä kerrot autosi nykyisestä kulusta niin herää kysymys et mahtaako noilla parantua riittävästi?
    Sen pitäis kulkea nyt reipas 240km/h,jos kiekkamittari pitää kutinsa eikä loota luista normia enempää!
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Mahtaisko tollane mennä jakken pellin? alle??
    [​IMG]
     
  14. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^Ei mahu vaikka pappi sanos aamen ja pakko mahtua. Se on aika kiila ja noin edestä koneesta ei noin korkee paketti mahu millään ilman korkeaa skuuppia. Sitä en halua. Kaasarin kohalta nousee väkisinkin, mutta E-typen pahkaa peliin. Tossa kuvassa ei näy vielä mitä toi imari vaatii sen eteen? Toi on niin helvetin matala. Mutta meni taas yöunet. Miten isolohkolla voi tulla painopiste alemmaksi? Leveyttä pannuhuoneessa on ja Jopen kanssa tullaan koesovittamaan siihen aluHemiä. Ihan vaan sovietllan miltä se näyttäis ja otetaan pari kuvaa ja laitetaan ne Röyhkeä palstalle. Siinä Hempassa on vanha spruutta ja 58cm imoputket. Se oli Kakella lainassa ja se ajoi sillä 8.8sek mikä oli indeksi. Pari kertaa lipsahti sen alle. Hey! Se ei ole mun motti vaan Jopen.. Se pitäs käydä läpi eikä sitä tulla nyt tekee. Käy pumppubensalla, käynnistyy ja sammuu avaimesta. Ei strukattu eik big bore. Tilavuus se legendaarinen 426. Meillä on suunnitelmia Jopen kanssa, mutta sille astelle se tänä vuonna jää. Ellei sitten koesovituksessa lähe keuliva mopo konaan käsistä? No ei! Ei ole yksinkertaiseti rehaa mulla lähtee leikkiin mikä maksaa vitusti ja ylärajaa ei ole. Mennääs taas nihin kansiin. Ootko Kime tulos Tampereelle? Pitäs pähkäillä tota ihan livenä eikä ooteena täällä. Tai hyppää junaan niin pähkäillään vkl täällä? Täys ylläpito ofkoos. Nyky nokista ja niiden profiileista haluisin kuulla lisää. Ja kaikesta muustakin. Ei mikään räyhämotti, mutta tollanen sivistynyt hiljainen patti mikä pystyis teidän 13.2 aikaan saa seisokin ja taas meni yöunet..
     
  15. kime2

    kime2 Gearhead

    En ole tulossa tampereelle,vietän täällä hiljaiseloa :-?

    Juttuahan meillä riittäis,se on takuu se!

    Siellä olis monta alan paikkaa jossa tekis mieli joskus käydä,mut nyt ei pysty täytyy saada asiat "kuntoon" tai ainakin jollekin tasolle ennen täyttä sukellusta :)

    En epäile yhtään etteikö jagge kykenis tuohon 13,2 aikaan ja allekin kunhan kaikki vaan osuu kohdalleen!
    Tuo kone oli oikeesti vielä tosi hiljainen sillä lievemmällä nokalla ,mut sit kun tuli compin XE284 alkoi ääntä jo olla sillai et naapuri sanoi et lähti pölyt vitriinissä laseista kun kevyesti lähdettiin pihasta :poff:
    Tuo on vaan liian tiukka 355 koneeseen liki puhtaaseen katuajoon,mut menis sit toisaalta isomman kellarin kanssa jos tuntuu et laahurilla voi edetä...
    Sen mitä mä noita koneita olen pähkäillyt niin olen aina koettanut minimoida sellaset osat mille ei ole joko koneen omistajalla itsellään tai lähipiirissä käyttöä tulevaisuudessa ja sen takia sullekin suosittelen noita AFR:n kansia ne kun menis sit sen "ison" alulohkoisen kanssa,samoin kuin air-gap ja keinuiksi EHDOTTOMASTI Compin Pro magnumit tai jopa Ultrat,kumpaa nyt noilla sattuu hyllyssä olemaan...
    Niissä on vaan ainut yks vika,ei hinta vaan se et niitä ei saanut ainakaan aikaisemmin offsetteina ja mä kun oisin sellaset tarvinnut :rotfl:

    Jakopääksi "saat ite valita" joko JP Performancen tai hihnajakopään väliltä,jälkimmäinen on "veret seisauttava" systeemi 8)
    Etuina säädettävyys tai paremminkin sen nopeus,kun ei tarvi purkaa juuri mitään sen kun säätelee vaan :D
    Haittana tuolla on ainoastaan hinta :cry:
     
  16. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Onkos missään verkossa näkyny testiä pukinsarvet vastaan peltisatsit??
    Ei millään viitteis kuunnella sitä säksätystä mutta ei toisaalta sitä vähää tehoakaan olis varaa hukata.
     
  17. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ota Rebeli huomioon, et kuvasta puuttuu venttiilkoneisto ja kopat, se valhetelee eenmpi kun tuhat sanaa. Todellisuudessa toi ei nouse paljonkaan koppien yläpuolelle ja väittäisin et on matalampi kuin ykskään kaasari/putsarikombo. Mitä ton eteen tulee riippuu siitä mitä siihen laittaa, alunperin siitä lähtee läppärungon edestä littee putki putsarikotelolle.

    En oo nähnyt dynovertailua pukinsarvien ja peltisarjojen välillä, mut mopareista oon noita nähnyt, ja kyllä ero hi perf sarjojen ja poikeenlaisten peltisarjojen välillä on ollut merkittävä jo ihan 3-400 heppasissakin moteissa läpi koko alueen. Tarviiks sitä ja onks se sen arvosta, se tarvii jokaisen ratakasta ite, mut jos motti on muutenkin mallia ränttätänttä, niin ei kai siitä kovin sisvistynyttä tuu valuillakaan. Ja hyvin tehdyt peltisarjat ei kyllä säksätä, käytetäänhän niitä monissa tuotantovehkeissäkin.
     
  18. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pittääpä käydä ottamassa kuva venakopat paikallaan niin näkyy paremmin imarin mataluus.

    Luulis että joku makaziini olis noita dynotellut? Jos ero on vain muutamakymmentä kaakkia niin sen ehkä kestää paremmin kuin vitun ahtaaseen konehuoneeseen peltisatsien virittelyn.
     
  19. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Varmaan riippuu viritysasteesta, mut baout 400 heppaa ja en usko, että se paljon enempää on kuin parikymmentä kaakkia verrattuna isoreikäsiin pukinsarviin. Se mitä noita on testattu, ni ero on tosiaan ollu läpi alueen peltisarjojen hyväks.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Siinä sitä korkeusihmettelyä.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Toi LT1 satsi vie voiton!
     

Kerro tästä muillekin!