Chevy Sportside TBI 5.7 1991/-93, lisää "halpoja" tehoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja valtope, 22.3.2012.

  1. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Kuvasta tulikin mieleen, että oleppa tarkkana ettei pääöljykanavan proppu ole sen verran koholla että ottaa kiinni jakorattaaseen, myös lohkosta kanavan yläpuolella voi joutua snurraamaan vähän pois, riippuen mitä jakopäätä käytät.
     
  2. Concarne

    Concarne Gearhead

    Näin on tarkoitus. Liian syvällekään sitä ei voi kiertää kun tulee öljykanavan reikä vastaan. On sinnekin kyllä vielä matkaa eikä tuo nytkään ole ulompana kuin nokka-akselin pidätinlevyn paksuus. Tarvittaessa tulpastakin on varaa viilata pois.
     
  3. Skigu

    Skigu 2nd gear

    Noniin, löytyhän se selitys tolle veivin soikeudelle, kiitos taas artsi.

    Veivejä kun mittailin 440 mottiin niin oli muistaakseni jotain 0.015mm soikeat. Sitä kun kyselin ni kaikki sano, et pitäs ol pyöreet. Mutta kun kysyin, et ooks mitannu joskus ni ei oikeen ollu mittailtu.

    Totesin lopuks, et tieto lisää tuskaa ja niputin. Ja tähän päivään asti miettiny, et olisko pitäny koittaa eri momenttia..
     
  4. Concarne

    Concarne Gearhead

    Luulin, että tällainen kävisi tuohon paluulinjaan tankin päässä:https://www.ebay.co.uk/itm/160696330734. Ei kuitenkaan käy kun tuo liittimen naarasosan kierre on liian lyhyt. Mitähän tuohon saisi väliin? Sekin kävisi jos olisi vaikka M14 naaraskierteellä oleva letkuliitin mihin saisi klemmarilla AN6 letkun kiinni mutta ei tunnu löytyvän tai sitten en osaa hakea.
     
    Muokattu: 5.10.2024 klo 11:32
  5. Entäs tämmöinen idea:

    JATKOMUHVI M14X1.5-M14X1.5 SISÄKIERRE

    [​IMG]
    Ja tosta jatkaa sitten urosliittimellä?
     
    Concarne tykkää tästä.
  6. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Concarne tykkää tästä.
  7. Concarne

    Concarne Gearhead

    Tuo voisi hyvinkin toimia. Oli vielä siinä kiinalaisen painesäätimen paketissa jostain syystä M14 uros->AN6 liitin mikä menisi sopivasti tuohon.
     
  8. Concarne

    Concarne Gearhead

    On nippelille hintalappu löytynyt. Tuohon klemmarivaihtoehtoon päädyin sitten itsekin. Eihän se tyylikkäin vaihtoehto ole mutta ei tässä tyylipisteitä haetakaan.
     
    eeko tykkää tästä.
  9. Concarne

    Concarne Gearhead

    Toimiiko tuo siis niin, että paluulinjaan asennettu ulkoinen regu nostaa suuttimille menevän paineen vaikka orkkisregun jättäisi sellaisenaan paikoilleen?

    Sain tänään paluulinjan tehtyä ja ulkoisen regun paikoilleen. Näytti jopa järkeviä 10 psi lukemia. Tämä siis vielä vakiopumpulla. En ehtinyt kokeilemaan miten se reagoi paineen säätöön.
     
    Muokattu: 6.10.2024 klo 17:59
  10. Concarne

    Concarne Gearhead

    Muistanko väärin vai saako bensapumpun pyörimään jotenkin sisältä diagnostiikkapistokkeesta käynnistämättä moottoria? Nyt kun vaihdan pumpun niin voisi kokeilla ensin mitä tapahtuu ja pitääkö liittimet ennen kuin laitan tulille. Releestä varmaankin onnistuu hyppyjohdolla mutta helpompi olisi OBD-pistokkeesta.
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    ALDL-pistokkeen napa G vasemmassa alakulmassa, siihen 12V, niin pitäisi kiertää virta releen kärkien kautta pumpulle...se johto on vaan aika ohut, tarkotettukin vain testaukseen testerillä...2.8 mm uros abico pitäisi sopia siihen pinniin.

    Ite tykkään aktivoida pumpun C/K pick up:ssa siten että otan pumpun sulakkeen pois ja hyppyjohto jossa 20A sulake välissä...se tökätään sulakepesän pinniin, josta lähtee beige/valkoraitainen johto.
    Mulla on valmiina johto katkasijalla ja sulakkeella jossa 6.3mm uros abico toisessa päässä just tuota varten...virran saa siitä jako blokista sulakkeen vierestä.
    Kestää käytellä pidempäänkin pumppua jos vaikka tyhjentää tankin.
     
    Roc ja Concarne tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!