Chevy Sportside TBI 5.7 1991/-93, lisää "halpoja" tehoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja valtope, 22.3.2012.

  1. Concarne

    Concarne Gearhead

    Näin varmasti kannattaa. Tästä rakenteilla olevasta en viitsinyt edes tarkastaa geometriaa kun on vakio-osia kaikki. Poliisinokka on periaatteessa viriosa mutta samoilla nostajilla, tönäreillä ja peltisillä keinuilla se käsittääkseni tulee tehtaalta kuin kesymmällä nokalla varustettu versio.

    Ehkä pakitan vähän tuota preloadia, saahan sitä sitten lisää jos naputtaa. Voisihan sen säätää koneen käydessäkin mutta en nyt heti siihen lähde.
     
    Muokattu: 3.3.2025
  2. Concarne

    Concarne Gearhead

    Huomenna mahdollisesti saan vanhan motin nostettua pois nokalta. Neliveto lisää yllättävän paljon vaikeusastetta kun pääsy joihinkin paikkoihin on paljon hankalampaa kuin takavetoisessa. Sitten on armotonta konehuoneen fiksailua ja täytyy ottaa etuakselikin auki kun tiputtaa öljyä oikean puolen akseliputken liitoksesta. Saattaa olla mielenkiintoinen korjattava kun siinä välissä ei ole tiivistettä

    Sytkää varten Dynamic EFI:n valmiissa tiedostoissa oli vain yksi versio missä on Vortec -kannet. Otin sen pohjaksi. Osaako joku sanoa näyttääkö toimivalta tähän:
    [​IMG]
    Saavutetaankohan noin reilusti yli kolmenkympin menevillä asteilla jotain todellista hyötyä?
     
  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Lähtisin kokeilemaan noilla ennakoilla. Toki jos kovin hidas palotapahtuma niin lisäennakko säästää bensaa, mutta olikohan tuossa jotkut fastburn tms. kannet?
     
    Concarne tykkää tästä.
  4. Concarne

    Concarne Gearhead

    Vortec-kannet on tässä (en tiedä mitä on fastburn kannet). Noissa lukemissa suunnilleen näyttää olevan muillakin niillä tiedoilla mitä netistä löysin. Aika lähellä on vakio 350 vortecin lukemia. Puristuksia tässä omassa vähän enemmän. Melko tasan 10:1 staattista ja mieto virinokka, 7,5:1 dynaamista.
     
  5. Jäi itseäkin kiinnostaa:

    Fast burn heads VS vortecs?

    The Fastburns require vortec style intake which is raised port, they do have older style 12 bolt intake bolt pattern but you have to get a raised port intake manifold, so its just best to get a vortec style intake. They use a sell aligning rocker arm, they will use either a vortec or parmeter style rocker cover. The Fastburns have a much larger intake runner 210 cc over a vortec 170 cc. I would pick the Fastburns.


    ja:

    Fast Burn Aluminum Cylinder Head Assembly

    ALUMINUM FAST BURN HEADS
    Chevrolet Performance’s Fast Burn 23-degree cylinder heads deliver maximum performance for Small-Block engines. An aluminum head casting – distinguished by Chevy Bowtie logos at each end – and a valvetrain with high-rpm, LS-style beehive-type valve springs stretches the performance range of the heads to enable greater power at a higher rpm! Fast Burn technology delivers more horsepower by increasing cylinder pressures, which maximizes the air/fuel mixture’s combustion. The 62cc combustion chamber is designed for use with flat-top pistons. The CNC-machined Fast Burn heads require no additional porting for optimal performance, so all you need to do is bolt them onto your Small-Block and go! They can be used on any Small-Block engine with at least 4.000-inch bores and the standard-flow coolant system. Not for use on Gen II 1992-96 LT1/LT4 engines with reverse-flow cooling system.
     

Kerro tästä muillekin!