Chevy STW -87 ei käynnisty

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja 4x4_76, 28.2.2003.

  1. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Homma meni niin,että otettiin serkun STW:n keulilta Olds 307 saastekone pois laakeri vian takia ja asennettiin tilalle Chevy 305.Ihan peruskone ilman mitään ylimääräisiä hässäköitä.
    Kytkin sitten piuhat starttiin,jakajaan ja laturiin.Tarkistettiiin ja todettiin että pitäisi käynnistyä.
    Ei mitään.Itse asiassa virtalukon kautta ei tule virtaa ollenkaan.Valot toimii,samoin äänimerkki,eli joiden virta ei kierrä lukon kautta.
    Kysymys kuuluu,missä vika??
     
  2. A. Koivualho

    A. Koivualho 1st gear

    Vaiva on varmaan virtalukon pohjassa jos sieltä ei mene mikään läpi. Virtalukolta menee yksi johto startille napaan 50 joka käskee startin startata. Yksi johto menee puolalle tai jos on kärjetön sytkä niin sytkäboksille. Kaasarissa voi olla magneettiventtiili joka sulkee tyhjäkäyntikanavan kun virta katkeaa, jos semmonen on niin sinnekin pitäisi tulla sähköä. Kai käynnistyy ilmankin mutta ei käy tyhjäkäyntiä.
     
  3. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ja jos ennen koneen vaihtoa pelas vois olla viisainta ehkä katsella että kaikki töpselit mitkä irrotit vanhasta löysi paikan uuteen myllyyn.Voin olla tietty väärässäkin mutta katsoisin tässä tapauksessa ettei mikään piuha jäänyt roikkumaan sinne ei mihinkään.
     
  4. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Töpselit on paikallaan,eihän niitä olekkaan kuin jakajaan,öljynpaine-anturille ja veden lämmön anturille.

    Onhan siellä niitä irrallisia töpseleitä mitkä kuuluu niihin saastelaitteisiin,mut ei kai se sähkön kulku virtalukkoon ole niistä kiinni?
     
  5. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Sain ahaa elämyksen kun menin suihkuun,tajuntaani iski että siellä koslassa on KAKSI punaista johtoa ja että molemmissa pitää kulkea virtaa kabiinin puolelle.
    Ei muutakuin tallille takaisin,sivuleikkurit käteen ja piuhaa poikki ilmastoinninn releestä(ei jaksanut ettiä sopivaa pätkää pimeästä varastosta)abiko päähän ja akulle.
    Avaimet lukkoon ja avot,startti pyörii!
    Ei muuta kuin ryyppy päälle ja se mokoma käynnisty laakista!!!!

    Joku peelo oli katkaissut yhden virta piuhan niin älyttömästä paikasta ettei sitä tajunnut tarkistaa.Kyseinen kärry on ollu projektina jo pari vuotta,useampi tyyppi laitellu ni ei ihme että oli tääki ongelma.

    _________________
    Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH350+NP205+D44+12bolt

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 4x4_76 2003-03-03 23:19 ]</font>
     

Kerro tästä muillekin!