Chevy Van 1998 lukon kauko-ohjaimen ohjelmointi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja aesvi, 6.10.2010.

  1. aesvi

    aesvi Gearhead

    Vaihdoin aikanaan pariston toiseen kaukosäätimeen, mutta se ei sen koomin avannut ovia, vaikka ledi kyllä näytti, että lähettää. Olen sittemmin käyttänyt toista toimivaa, joka on nyt ollut käytössä vuosia, mutta siitäkin alkaa patteri olla lopuillaa.

    Epäilin, että se vastaanotin on 'unohtanut' tuon 1 säätimen. Yritin tuossa ohjelmoida niitä uudelleen sinne vastaanottimeen, jonka pitäis mennä 'ohjelmointitilaan' laittamalla 'oikosulkulenkki' OBD-pistokkeen nastoihin 4 ja 8. Mulla on tuo 8 tyhjä, toisinsanoen siinä ei ole liitinnastaa.

    Kokeilin myös päästä 'ohjelmointitilaan' painamalla sitä oven avauspainiketta ja laittamalla virtoja päälle 2-3x, jollainen ohje myös jossain neuvotaan. Ei toiminut.

    Onko kellään tietoa asiasta tai viitsiskö joku 1998-omistaja vilkaista, onko tuota 8-nastaa kellään?
     
  2. JTR

    JTR Gearhead

    Koita nyt ensin synkronoida se toimimaton kauko-ohjain omistajan käsikirjan ohjeiden mukaan
     
  3. aesvi

    aesvi Gearhead

    Ei tuo synkronointikaan tunnu toimivan kuten ohjeessa.

    Koitin ensin synkronoida toimivalla kauko-ohjaimella painamalla kumpaakin painiketta n.7s. Lukot ei reagoineet mitenkään - pitäs kuitata loksauttamalla päälle/pois. Kauko-ohjain toimi kuitenkin tämän jälkeen normaalisti.

    Toimimattomalla sama homma - ei mitään kuittausta. Tämän jälkeen myöskään toimiva kauko-ohjain ei toiminut pariin minuuttiin, jonka jälkeen toimiva taas toimi, mutta toinen ei. Elikkä johonkin tilaan se vastaanotin menee, mutta ei se ihan normaalisti pelaa.

    Onneksi vielä tuo toinen on toimiva.
     
  4. JTR

    JTR Gearhead

    Eli sun Van on domestic USA malli ? Metro-Auton myymissä export malleissa synkronointi tehdään eri tavalla.
     
  5. aesvi

    aesvi Gearhead

    Jaa, kyllä minä tuon Vanin Metro-Autosta aikanaan ostin ja tuo synkronointiohje on sen englanninkielisestä käsikirjasta. Mites tuo mainitsemasi 'eri tavalla' sitten tehdään, jos kokeilis sitä?
     
  6. JTR

    JTR Gearhead

    Englanninkielisen kirjan ohjeet ei toimi sun export-mallin Vanissa. Kokeile oikeasta käsikirjasta otettua ohjetta:
    "Kytke sytytysvirta ja paina joko avaus- tai lukitusnäppäintä. Kierrä virta-avain OFF-asentoon."
     
  7. aesvi

    aesvi Gearhead

    Kas, synkronointihan toimi noin.

    Kiitos :D

    PS. Mitenkähän sitten näissä pääsee siihen 'ohjelmointitilaan', jos pitää joskus noita kauko-ohjaimia uusia?
     
  8. JTR

    JTR Gearhead

    Tarvitset sen auton mukana tulleen valkoisen koodilapun
     
  9. aesvi

    aesvi Gearhead

    Se koodi on tallessa ja sitä koodiakin on tullut kokeiltua käynnistykseen.
     
  10. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Ja se koodi on metron mukaan 1600€:n arvoinen, maksaa nimittäin tasan saman kuin uusi ajonestoboxi. Tampereella tosin lupasvat ohittaa eston 500eellä

    Oma lippulappu on hukassa eli jollain edellisistä omistajista ja olisin ostanu uuden ohjaimen muttakun tuo ohjelmointi on ny hivenen hankalaa ja kallista...
     
  11. kojo

    kojo Gearhead

    Ajoneston ohituksesta selvii paljon halvemmallakin..
     
  12. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Jos olet koodin saanut ajettua "manuaalisesti" autoon niin siinä viimeisessä vaiheessa kun security valo syttyy n. 10 sekunniksi painat uuden ohjaimen jompaa kumpaa nappulaa 2 kertaa jonka jälkeen merkkivalo pitäisi vilkuttaa nopeasti 4sek ajan. tämän jälkeen käännä virta-avain off asentoon olettaen että kaikki vanhatkin ohjaimet on koodattu samalla.
    Jos ajaa uuden ohjaimen ohjelmistoon, myös vanhat ovat synkronoitava samalla muuten ne vanhat ovat hengettömiä.
    Näin sano mun opus uuden avaimen käyttöönottamisesta.
     
  13. J.J

    J.J Gearhead

    200e on tampereen metron hinta ajoneston ohitukseen.
     
  14. kojo

    kojo Gearhead

    Kallisa on vieläkin :rotfl:
     
  15. Panze

    Panze 3rd gear

    Juu mun tai kojon luona pääsee halvemmalla käynnistyksen estosta eroon :)
    Ja autoon kuuluvalla ohjelmalla. Metro kun ohjelmoi sinne 97 mallin softan ja sitten sun autos alkaa kuluttaa enempi ja tehot putoo. On meinaan aika erilainen polttoaine kartta 97 mallissa verrattuna uudempiin.
     
  16. kojo

    kojo Gearhead

    Ja monta muutakin eroa kuin vaan se polttoainekartta.

    Ja saahan meiltä tarvittaessa lisää tehoakin noihin 8)
     
  17. mpjaprotopaja

    mpjaprotopaja 1st gear

    Kieltämättä, pari lisäkaakkia ei olisi pahitteeksi. Kehä III:lla kun vetää 1300kg venepakettia perässä niin nuo uudemmat kinnerit pääsee vielä karkuun valoista lähdettynä, tosin nekin vain sillointällöin. Nyt ei pääse kiusii kunnolla kuin alle 2,5litrasii :rotfl: + :poff:
     
  18. uti69

    uti69 1st gear

    Mulla on -97 subbe ja syö tyyliin 18 maantiellä :mad:
    Saakos uudelleenohjelmoinnilla kenties kulutusta pienemmälle :eek:
     
  19. kojo

    kojo Gearhead

    Kylhän noi kulutukset yleensä ohjelmoimalla putoaa jos malttaa ajella normaalisti vielä sen jälkeenkin, mut 18 subelle maantiellä on kyl sellanen lukema et sulla on siinä jotain muutakin vikaa kun vakiosofta...
     
  20. Regency

    Regency Gearhead

    Sattumalta löysin tämän lukon synkronointiohjeen ja kokeilin sitä kun auto on ollut lähes viimeisen vuoden kauko-ohjaimen osalta mykkänä. Ja tottavie se toimii! Kiitos ja kumarrus.
     

Kerro tästä muillekin!