Chevy Van 1999 käsijarrun vaijeri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja evaat, 13.11.2017.

  1. evaat

    evaat 3rd gear

    Ei kellään sattuis olemaan vanin käsijarrun kiinnityspisteiden välistä mittaa. Eli tarkoitan tätä poikittaispalkinpään läpi ja akun takana olevan runkokiinnikkeen välistä mittaa. Tein kuskin puolelle noin 2,3m uutta runkoa ja nyt käsijarrun vaijeria asentaessa vaijeri on noin 5cm liian lyhyt. Ongelma on varsin mystinen kun akun takana olevaan kiinnikeeseen en ole koskenut ja poikittaispalkin uusi pää on entisen kohdalla.
     
  2. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    teit sitten liian pitkän palkin:D
     
  3. Gerball

    Gerball Gearhead

    Koitappa vetää sitä edestä tuleva vaijeria oikeen perkuleesti.
    Omassa, uudempi koppasessa se etupään vaijeri vetäytyi sisään kun sen irroitti. Kovasti vetämällä sitä sieltä tuli taas lisää.
     
  4. evaat

    evaat 3rd gear

    Onkos tässä seisontajarrun polkimessa jonkinlainen vapautin mikä helpottaa esim vaijerin vaihtoa? Muistelisin että jossain toisessa autossa olisi ollut sellainen. Sitten muutaman kerran polkaisemalla vaijeri olisi kiristynyt.
     
  5. evaat

    evaat 3rd gear

    Sieltähän ne tarvittavat sentit löyty etummaisesta vaijerista kun veti ohuen liinan avustuksella.
     

Kerro tästä muillekin!