CHEVY VAN -89 Bensapumppu onglmia..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja poskisolisti, 9.7.2007.

  1. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :-? Miten pääsen käsiksi -89 bensa Chevy Vanin bensapumppuun?Se lie tankin sisällä?Pitääkö tankki pudottaa??

    Ja sitten missäpäin ko.vehkeessä on bensapumpun rele?

    Täällä nääs hyytyi iloisen retkueen reissu auto kesken kesälomareissun ja lupailin jeesata huomenna kun päivä taas valkenee-mulla on enepi kokemusta noista 6.2d chevyistä...mutta pitäähän tässä koittaa jelppiä kanssa autoilijoita.

    Auto sammui kuulemma kesken ajosta ja kipinää tulee-bensapumpun ääntä ei kuulu..mutta kun otan ilmanputsarin veke ja roiskasen sinne korkillisen gasoa niin heti hörähtää ja polttaa sen bensa tilkan pois...
     
  2. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :p Näin paljon "muka" jenkki harrastajia ja kukaan ei tiedä missä on bensapumpun rele ja kuinka bensapumppu irroitetaan -89 bensa vanista!USKOMATONTA!!!! Aika kämmäreitä koko popula:rotfl:
     
  3. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Pumppu mennyt :(

    Sillä bensapumpun releellä ei ole oikeastaan niin oleellista merkitystä...tärkeämpi on se pumpun ö-painekatkasija virranjakajan vieressä,siinä lohkon takareunassa.

    Se ohjaa bensapumpulle virrat ajossa !

    Auto toimii ihan hyvin vaikka rele olisi rikkikin,kuten ne usein muuten onkin (Hecho in Mexico or China = :wc: ),mutta ilman ö-painekatkasijaa ei ole elämää.

    Ohittamalla tämän painekatkasijan hyppyjohdolla tai syöttämällä virtaa esim sulakkeen pitimen kautta voi kokeilla lähteekö pumppu pyörimään ja jos,niin vika saattaa olla siinä painekatkasijassa.
    Releen rikkoutumista ei välttämättä edes huomaa käytännössä muuten kun aavistuksen pitemmissä strattauksissa,koska pumppu ei lähde pyörimään heti kun virrat käännetään päälle.

    Pumpun kuuluu surahtaa aina se 2 - 3 sek. kun virrat käännetään päälle,sillä tavoin se nostaa ruiskulle esipaineet eli primeroi.

    Pumppu siitä on silti varmaan mennyt ja se löytyy kuten jo neuvottiin...

    Pumppu menee yleensä siten että auto toimii normaalisti kunnes sammutat sen jossakin...sitten se ei enään käynnistykään.
    Saattaa tosin lähteä vielä muutaman kerran kolistemalla tai potkasemalla tankin pohjaan,mutta ei sillä pitkälle pääse.

    Varaudu ostamaan myös tankkilaite,sillä se saattaa hajota irrottaessa ja on aikas kallis...

    Tuolla myyntipalstalla on muuten sellanen koko roska pumppuineen myynnissä...tosin käytetty -> http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=114359
     
  5. poskisolisti

    poskisolisti 1st gear

    :p Kiitos teille topiciin vastaajat informaatiosta! Onhan sitä näköjään vielä jenkkiharrastajissa tietäväisiäkin tyyppejä-ettei pelkkiä suunpieksäjiä jotka osaa kaikkea mutta ei tiedä mitään.. :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!