Chevy van g20 1994 alapallot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Swinger, 28.7.2024.

  1. Swinger

    Swinger Gearhead

    Moi,

    Onko minkälaisia kokemuksia erimerkkisistä alapallo nivelistä? Vaihdoin toissa vuonna -89 g20 diesel baroniin moog alapallot niin niissä oli sellainen ongelma ettei suojakumit painunut ns pallonivelen rungon päälle. Samaa ongelmaa näyttää olevan ainakin mevotecheissä.

    Pitäs vähän rempata toisesssa maassa olevaa vania ni ei jaksais alkaa projektoimaan vuokra tiloissa.

    Vaihdan samalla etujouset ja yläpallot niin tarviko alatukivarsien puslien mutterit löysyttää ?
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Ei oo tarvinnu löysäillä tukivarsia. Ja saman huomion tehny noista kumeista. Ovat aika niukkoja nykyään monissa,just että vähän peittää.
     
    Swinger tykkää tästä.
  3. Swinger

    Swinger Gearhead

    Baronissakin meni muutaman millin vaan päälle. Laitoin silikonin siihen vähän pitämään kiinni ja estämään paskan menon pallolle.

    jousipuristimiahan noihin ei mahdu käyttää niin varmaan ainut vaihtoehto on painaa alatukivarrella uusijousi paikoilleen. On vähän vittumainen homma ku jousi on aika kenossa ennen kuin alapallo on läpi olka akselista
     
  4. Peter Ashington

    Peter Ashington 1st gear

    Eikös g20 ole prässättävä nilviäinen alatukivarressa? Itsellä ainakin on. Millä te niitä puristelette tukivarsi paikallaan? Itsellä vain pöytä prässi.

    Eilen juuri yhden pallon jumppasin, ni reilu 4tonnia joutu puristaan ennen ku pallo irtos tukivarresta. Pallon kartio rupeaa näppärästi liikkumaan, ku löystää kruunua pari milliä, pyörä paikoilleen ja pari rundia korttelin ympäri. Kuulee kyllä, kun rupeaa liikkumaan

    Jousi ei kyl isompi ongelma ollu, ku tunkilla nosti tukivartta ja kädellä napaa alaspäin, ni saa mutterin kierteelle
     
  5. Swinger

    Swinger Gearhead

    kyllä niissä on prässättävät alapallonivelet. Mulla on ainakin sellainen ulovedin millä pallonivel saadaan irti ja samalla työkalulla paikoilleen. Oikean kokoiset holkit ni ampuu vaan pulttipyssyllä ni lähtee veke.

    Samalla työkalulla vaihdoin appiukon f-350 duallyyn viimme vkolla ylä ja alapallot.

    eli tälläinen: https://www.rockauto.com/en/tools/suspension,tool,ball+joint+press,10591
     
    Isamu tykkää tästä.
  6. Peter Ashington

    Peter Ashington 1st gear

    Tuohan on näppärän näkönen kalu
     
  7. Isamu

    Isamu Gearhead

    Muutamat mersun pallonivelet tuollaisella vaihtanu ja tosi kätevä työkalu, iso suositus.
     
  8. Swinger

    Swinger Gearhead

    on kyllä ihan kätevä, vähän hankala joskus käyttää itsekseen jos tarvii molemmilla puolilla käyttää jotain holkkeja.

    Ton fordin duallyn ala / yläpallon kanssa toi meinasi jäädä liian pieneksi eli ton leuan olisi tarvinnut olla isompi. Näyttää rockautoasa olevan sellaistakin tarjolla.

    joku päivitetty kokonaan erinlainen versiokin tosta on tullut markkinoille, mutta enhän mä nyt muista kenen valmistama se on
     
  9. paja1

    paja1 Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!