Chevy van g30 6.5td käyntihäiriö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sbc-camaro, 1.7.2018.

  1. sbc-camaro

    sbc-camaro 3rd gear

    Kaivattais apuja 99vm vanin kanssa, auto siis ollu vähäisellä ajolla talven ja nyt siihen vaihdettiin uudet akut sillä startti ei enää pyörittänyt avaimesta, mutta todelliseksi viaksi osoittautui täysin mykkä starttimoottori, tosin akkujenkin ollessa huonot. Nyt kun auto taas käy ja kukkuu niin käyntipuolella tullut sellainen häiriö että käynti on muuten kutakuinkin samanlaista kuin ennen, mutta ilmanputsarikotelosta kuuluu melko voimakas plotkottava ääni varsinkin tyhjäkäynnillä ja auto antaa vikakoodin p1643 joka viittaisi wait to start lightiin googletuksen mukaan, hehkuvalo tosin ei toimi nykyään vaikka toimi ennen operaatiota moitteettomasti. Myös käynnistyksen jälkeen sinistä savua tulee pakoputkesta enemmän kuin normaalisti. Selviäisikö tämmösestä jonkun anturin vaihdolla tai onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Suutin?
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Venttiili, venan jousi tai nokka/nostajavika...? Pelkkä vuotokin venassa riittää.
     
    leksa ja palontie tykkäävät tästä.
  4. leksa

    leksa Gearhead

    On hyvinkin mahdollista että imuventtiili hieman vuotaa. Jos on seisonut kauan aikaa, voi imuventtiili hieman hapettua.
    Voi toki olla halkeama imuseetissä kuten mullakin oli. ( Se isompi venttiilinen -83 ) kone oli kova syömään imuseetejä.

    Joskus pidempiaikainen moottorin käyttämättömyys "kuolettaa" venttiilin jousen. ( en tiedä miten yleistä vanin dieselissä) Mutta on kokemusta sellaisestakin.
     

Kerro tästä muillekin!