chevy van kattokorotus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja poppis_, 26.11.2018.

  1. poppis_

    poppis_ 1st gear

    ostin tollasen -87 vanin vanha ambulanssi. mites toi kattokorotus lähteekö se irti? muutaku rälläkäl :)
    ku näyttäs olevan peltiä ja itellää ei oo tullu vastaan ku lasikuitusia. ja nehän on pulteil?
    pikku probleema ku ei mahu talliin :)
    sit siin on ylöspäin aukeava iso takaluukku ja liuku ovi.. onks ihan mahdon vaihtaa pari ovia??
    eikä se lähe käyntiikään :) 6.2D en oo päässy viel tutkii ku saan vast vuoden vaihtees tallin..
    ruma ja rapee..
     
  2. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Korotuksesta en tiedä,varsinkaan peltisestä,mutta pariovenvaihto on ihan toteutettavissa. Ovien lisäksi tarvit sen etummaisen saranatolpan jostain hylsystä sekä lukkojen vastakappaleet. Jostain purkuautosta perkaa kaikki osat ja loput on käsitöitä.
     
  3. Jopas_jotakin

    Jopas_jotakin 3rd gear

    Minäpä olen tehnyt yhteen lemmenlaivaan eli ford econoline 7.jotain autoon tuommoisen kuituisen kattokorotuksen, tai oikeastaan puolet siitä, kun autoa oli kolaroitu ja se piti sepittää kuntoon.
     
  4. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

    no jos se on peltiä niin eikun kaivurin kauhalla painaa littiin:D
    lasikuidussa se huono puoli että halkee.
    ja painaa vaan sen verran että talliin mahtuu.
     
    Norri ja poppis_ tykkäävät tästä.
  5. Loosecannon

    Loosecannon 1st gear

    Otin vuoden 76 Chevy Vanista lasikuituisen korotuksen irti ja pistin tilalle toisesta vanista leikkaamani peltikaton. Tässä mun vanissa oli jätetty reunoille kapea soiro alkuperäistä kattoa, johon korotus oli ruuvattu kiinni. Vanin kattopelti irtoaa poraamalla tippakourun pohjalta noin 300 pistehitsiä auki. Voisin kuvitella, että samalla tavalla irtoaa myös sun vanin metallinen korotus. Muutama terä meni poratessa ja jonkun verran aikaa. Hankalinta hommassa oli nähdä pistehitsien paikat, tässä mun vanhemmassa autossa ne näkyi hyvin, mutta vähän uudemmassa katossa (jonka laitoin tilalle) näkyi huonosti. Irti porattu vanin kattopelti on yllättävän ”lötkö” vaikka siinä ne jäykistävät pokkaukset onkin. Tein puurimoista kehikon, johon ruuvasin kattopellin, sen avulla sain katon nostettua ehjänä paikoilleen. Varaosa-autosta otin myös ne katon alle tulevat poikkiruodot, jotka oli korotuksen yhteydessä poistettu.
     
    Norri tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!