Chevy Van painot?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Antti P, 19.10.2007.

  1. Antti P

    Antti P 3rd gear

    Morjens.
    Olis tarkoitus tuosta vanhasta palokunnan ambulanssi vanista tehdä retkeily-auto. Auto korotettu sekä eristetty. Onkohan millaisia kokonaispainoja teidän Vaneissa, ovitarrassa tai otteessa? Autoni G20 -86 6.2
    Auto ei tällä hetkellä rekisterissä ja tarkoitus ens kesään mennessä rekisteröidä ja katsastaa mahdollisimman monelle henkilölle.

    Kiitos jo etukäteen.

    Antti P
     
  2. aspeha

    aspeha 1st gear

    se taitaa olla toi matkailu/ retkeily auto ollakki nykyää ainoo keino saada edullisia istuin paikkoja jos ei tee n2 luokkasta........
     
  3. Antti P

    Antti P 3rd gear

    Joo täyden autoveronalaisesta voi tehdä pienelle dieselverolle menevän "asuntoauton". 10kg/lattianeliö vai olikohan se koko auton pinta-ala, no enivei tuo siis vähennetään ensiks kantavuudesta ja sit 75kg kuskinpaino ja 68kg per matkustaja jaetaan niitä paikkoja. Nyt tarkoitus "laihduttaa" tuota autoa ennen katsastusta. Vararenkaan ja tunkin voi poistaa sekä meinasin yhdellä optiman akulla pärjätä katsastus reissun. Tuon auton hyvät puolet haittana nyt kun hyvin eristetty sekä tuplalasit.
    Joten iso kokonaispaino pitäis saada kun tuosta ei paljon putoa tuo omapaino.
     
  4. Antti P

    Antti P 3rd gear

    No niin nyt yks ote livenä nähty. 3320kg kokonaismassa, eli noin viiskymmentä kiloa enemmän kuin tuon oman tiedoissa.
     
  5. pl

    pl 1st gear

    Just vilkaisin oman otteesta 2600/3220kg.

    Vm.-85 peltikorotuksella ja yhtenäisellä takaluukulla oleva EX-ambulanssi.
     
  6. Antti P

    Antti P 3rd gear

    Joo 3220 mullakin kun nyt tuo ote käsillä ja 2870 se omapaino.. :( Ja kokonaispainon korotus ei onnistukkaan ilman maahantuojan tai valmistajan hyväksyntää, joten ei taida onnistua millään. Eikun armoton laihdutus, tuplalaseista sisemmät pois ja silleen.
     
  7. Antti P

    Antti P 3rd gear

    Onko retkeily auto ja jos on niin monelle rekisteröity?

    Tuossa kuva omasta, on ollu valtion ajokkina niin saa tehtyä täyden autoveron alaisen "retkuilu" auton ja sillä pienellä diesel verolla.
    http://public.fotki.com/Antti-P/projekt ... uvani.html
     
  8. pl

    pl 1st gear

    Tuo minun värkki on alunperin ambulanssi ja sitten muutettu täyden autoveron autona henkilöautoksi, jonka jälkeen itse muutoskatsastin sen 2+2 pakettiautoksi. Sitten suuret päättäjät kaikessa viisaudessaan muuttivatkin nuo -98 jälkeen pakettiautoksi rekisteröidyt vekottimet kaksikäyttöautoiksi ja lykkäsivät niihin järjettömän käyttömaksun, joten siitä itseeniottaneena muutoskatsastin sen 1+1 pakuksi.

    Saisihan tuosta matkailuauton suhteellisen helpolla, mutta en enää jaksa ja vehje onkin myytävänä.
     
  9. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi
    Eipäs ole tässä nyt mitään kättäpitempää,
    mutta tuli vaan mieleen, että voisikos
    tuo 2870 kg olla lanssi varustuksineen punnittuna...
    Että olisko kevyempi pelkkä koppa.../ kevytrakenteiset penkit.
    Mika
     
  10. Antti P

    Antti P 3rd gear

    Eilen kateltiin yhden vanin otetta ja omapaino vain 2020kg. Liene ollu täydessä varustuksessa tuon mun auton paino kun on niin isoks laitettu.
     
  11. poitsu3

    poitsu3 3rd gear

    katoinpa minäkin omastani painot ja 2500/3330kg ,ollut 9h taksi ja nykyisin 2+3 pa.
    toivottavasti projekti tulee joskus valmiiksi ja sit ois matkailuauto.
    auto on 6.2d g20 ja puolikorkea lasikuitukorotuksella
     

Kerro tästä muillekin!