Chevy Van virtalukko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja No Fear, 14.3.2004.

  1. No Fear

    No Fear 1st gear

    Olisko vinkkejä, kun katsastus edessä ja vanista lähtee avaimet irti virtalukosta joka asennossa..

    Ei korjaantunut uudella avaimella, eli virtalukko väljä?

    Onko suuri projekti vaihtaa? Hinnaltaan ei näytä olevan patruuna kallis.
     
  2. Jasse

    Jasse 1st gear

    Ootkos ikinä testannu aseöljyy? Ja uuskin avain saattas toimii.
     
  3. No Fear

    No Fear 1st gear

    Teetin uuden avaimen jo..

    Tarvii testata vielä jotain öljyä/mini cleaneriä.

    Mut tietäskö joku jos menee uuden patruunan ostoks, miten vaihdetaan???

    Ps. tää saattaa olla väärällä aihealueella, kun tuolla sähköpuolella oli kans juttua virtalukosta, mut ei vinkkejä.Sorry..
     
  4. Jarde1

    Jarde1 Gearhead

    Mulla on samanlainen homma edessä eli vilkupalautusjousien vaihto, vilkunkatkaisian vaihto ja virtalukon vaihto. Löysin vanhan keskustelun missä on selostettu hyvin tuo rattiputken purkaminen.
    Linkki
     
  5. Jasse

    Jasse 1st gear

  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hei onko noi kaikki ohjeet käypäset myös -87 Trans Amin rattiputken purkamiseen? Miten eroo vanista?
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    joskus on tungettu puutikkuja avaimen väliin, niin ettei lähde pois ollenkaan.

    itellä on amerikkalaisissa käynyt vaikka lähteekin pois, kun jää ne "lärpäkkeet" mistää auton saa sammutettua.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    mä oon kans siinä uskossa, että jenkkivehkeissä toi avain lähtee uutenakin pois??? eli ei vikaa.
     
  9. No Fear

    No Fear 1st gear

    Sen verran sain tänään tietoa asiantuntijoilta, että ei kuulu lähteä irti käydessä.Mutta ei pitäs vaikuttaa katsastukseen kun ei mahdollisuutta mennä rattilukkoon kun park asennossa..

    Eli siirrän lukon vaihtoa kesemmälle

    Kiitos kommenteista, näillä ohjeilla vaihto luultavasti onnistuu.
     
  10. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    "Sen verran sain tänään tietoa asiantuntijoilta, että ei kuulu lähteä irti käydessä"

    Joo käydessä ei saa irrota, mutta asennossa "aux" ainakin GM:issä avain irtoaa ,kun lukkopatruuna tyrkkää sisäänpäin.

    Siis toi aux on se asento just toiseen äärisuuntaan starttaamisesta, jossa tuulilasinpyyhkimet ja radio toimivat :wink:
     
  11. No Fear

    No Fear 1st gear

    "ei kuulu lähteä irti käydessä"

    Ilmeisesti ei kone käy AUX/radio asennossa ??? :smile:

    No ainakin meni tänään ilman huomautuksia läpi katsastuksesta.Eli tilanne ohi toistaseks.
     
  12. Tommi

    Tommi Gearhead

    Ei ainakaan minulla aiemmin katsastuksessa tuohon puututtu.. Nykyään on uus virtalukko, kun narkit kävi särkemässä entisen.
     
  13. astroman

    astroman 1st gear

    Riippuu katsastusmiehestä kahtena vuotena ei minulla katsastaja tarrannut virtalukon avaimeen mutta kolmantena vuonna tarrasi ja tietenkin avain irtosi lukosta ja katsastus keskeytettiin ja uusintakatsastus kun joutui vaihtaa lukon.

    Ei riitänyt korjausmerkintä vaan uusintakatsastus kun katsastajan mielestä avaimen irtoaminen virtalukosta ajonaikana on liikenneturvallisuutta vaarantava kun silloin katsastajan mukaan saattaa mennä rattilukko päälle.
     
  14. mikkoP

    mikkoP 1st gear

    Kellään kokemusta jumittuneesta virtalukosta chevy van vm.2000.
    Ennen pelannut virtalukko ok,nyt kun pukkas avaimen virtalukkoon niin ei avain käänny mihinkää.
     
  15. okkim78

    okkim78 2nd gear

    no mullakin lähtee avaimet pois virtalukosta 90 vanissa..ei oo koskaan pompannu katastuksessa tuon takia ykskään auto.carinasta saatto tippua omia aikojaan kesken ajon avaimet lattialle,siinä oli kyllä katsastus avaimet erikseen,eli teetin uudenavaimen ja se pysy paikoillaan.mulla on vanissa vielä semmonen ominaisuus että jos erehtyy rattilukon laittaa päälle niin ei meinaa saada sitä perkelettä pois päältä millään :mad: laitoin nyt aseöljyä virtalukkoon katotaan auttaako.. :odroll:
     
  16. Caideman

    Caideman 1st gear

    Tyyppivika. Runkkaa sitä lukkoa edestakaisin, samalla painaen sisään ja vetäen hieman ulos, niin alkaa jossain kohtaa liikkumaan.
    Ja tässä kohtaa kannattaa hommata/vaihtaa uusi lukkopesä siihen. Tosin uusia, esim. Standardin lukkopesiä joutuu hieman viilaamaan, jotta ne toimivat jouheasti vanhassa rattiakselissa.
     
  17. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Vähän ot, mut miks irtoava avain on riski? Koska eihän se virtalukko käänny vaikka avain tippuis? Ja virratkin saa katkaistua...
     
  18. mikkoP

    mikkoP 1st gear

    Alkuperäinen avain oli muuten vuosien saatossa kulunut 2-3 mm lyhyemmäksi (ja muutoinkin kulunut) entä käyttämätön vara-avain, jolla lukko taas pelaa.
     
  19. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei GM:ssä olekkaan riskiä, mutta asetus sanoo, ettei saa irrota, kun niissä autoissa, joissa ei ole noita norsunkorvia, se on turvallisuuskysymys!! Ja asetukset ei erottele onko norsunkorvia vai ei, sama asetus koskee kaikkia...
     
  20. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    ok. selvis sekin.
     

Kerro tästä muillekin!