Chevyn 305 tai 350 ampuu kaasariin missä vika??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja tarum, 11.6.2011.

  1. tarum

    tarum 1st gear

    Elikkä koneena autossani on 305 tai 350 V8 imusarja on edelbrokin ja kaasutin samaten 4 luukkunen kärjetön jakaja.. Oireet tuli tänään kuin salama kirkkaalta taivaalta ajettu tänäkeväänä n. 4000km ja oireita ei ole aiemmin ollut. Siis tänään matkalla powerparkiin aloin kuulostella sellasta sitkutusta et mistähän mahtaa kuulua ja ehdinkin jo ääneen todeta että todennäköisesti pakosarjan tiiviste meni että falskaa sieltä tai sitten pakoputken laippa alko vuotaa siitä missä yhtyy pakosarjaan.. no sitten alko melki samantien hillitön nykiminen vähänkin enemmän kaasua painettaessa sellasta 70-80 km/h pysty ajamaan mikäli tosissaan yritti hiukankin enemmän kaasua ja koko vauhti alko hidastumaan johtuen siitä paukkeesta ja nykimisestä.. pysähdyin ja otin ilmanputsarin pois ja vivustosta kaasuttelin niin siinä huomasin että ei perhana tule pakoputkista vaan ampuu kaasariin elikkä kun kaasua painaa paukautaa kaasarista sellanen tuhaus että korvat soi.. perille ajettiin ja vielä takaskin n. 350km mutta sitkeetä oli meno.. ja ihan pintakaasulla ajettava silloinkin sellanen lievä pauke kokoajan enemmän kun painaa kaasua niin ampuu ihan helvetisti ja meinaa sammua eikä jaksa vetää kunnolla.. käynnistyy normaalisti ja käy tyhjäkäyntiä moitteettomasti ei millääntavalla "ontuen" muttas kaasua kun painaa niin alkaa ampumaan kaasariin samantien..

    ELIKKÄ NEUVOJA KAIVATAAN MISTÄ VIKAA LÄHTEÄ ETSIMÄÄN.. VOIKO OLLA JOKU ILMAVUOTO JA MISSÄ? TAI JOKU MUU?? ITSELLÄNI EI NYT HAJUAKAAN KUN EN MIKÄÄN EKSPERTTI OLE NOISSA MOOTTORIHOMMISSA..
     
  2. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Mun mielestä viittaa sytkäpuolen vikaan... Eli jotenkin nyt on liian aikaisella jos ampuu kaasariin. Eihän virran jakaja ole löystynyt ja päässsyt esim itsestään pyörähtämään?
     
  3. tarum

    tarum 1st gear

    Virranjakajaa koitin korvakuulolla käännellä ja mitään muutosta ei tapahtunut paitsi tietysti että toiseensuuntaan kääntäessäni kävi lujempaa ja toiseen hiljempaa mutta ampui silti kaasariin joka kerta kun koitin kaasuttaa. ja pultti oli lujasti kiinni eli ei ollut pyörähtänyt jakaja itsestään. jakaja nyt aikalailla samassa asennossa kuin oli alunperinkin raaputtelin pienet merkit ennenkuin kääntelin sitä mihinkään. voiko siitä jakajasta vaikka kärjetön onkin hajota jotain että tekis tuollatavalla?
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    kaasarikin voi paukuttaa. Mulla teki paukkua ajossa ja tyhjäkäynnillä kun aikanaan neulaventtiiliä ja toisioläppiä sääsin. Toisioläpät tais kuormitettaessa vaan aukeilla.
     
  5. tarum

    tarum 1st gear

    Tarviipa keskittyä siihen kaasarin alueeseen ja virranjakajaan.. sen muuten huomasin äsken kun tossa tallilla olin että kaasari ei ollut hyvin kiinni otin tukea siitä kun virranjakajaa vielä koitin säädellä niin liikahti taakseppäin ja koitin uudestaan niin löysällähän se oli ja liikku joka suuntaan.. Kiristin tottakai mutta ei ollu vaikutusta.. voisko joku kaasarin ja imusarjanvälinen tiiviste mennä tms.. kun oli sillai puolihuolimattomasti kiinni.. aiheuttaako tollasia oireita?
     
  6. kotr

    kotr 3rd gear

    ettei ois menny nenä sileeksi tai venttiili??
     
  7. pajapiru

    pajapiru 3rd gear

    kyllä se tiiviste kannattaa kattoa,on hyvin todennäköistä että se on ottanut siipeensä ja toinen että onko kaikki letkut kiinni ja ehjiä kun tuo yskiminen voi kyllä niillekkin jotain tehdä.
    kaasarikin kannattaa samalla putsata kun tuota tiivistettä kattelet. oma veikkaus olis että vetää ilmaa jostain ja sitten menee seokset laihalle ja sitten alkaa se yskiminen
     
  8. Mörkö-74

    Mörkö-74 Gearhead

    jos ei noista mitään apua löydy niin voi vilkaista myös olisiko vaikka jonkun pakoventtiilin työntötanko mennyt särki.
    ittellä 307:ssa teki parikin kertaa, miksi se on eri juttu, oireet juuri kuvailemasi...
     
  9. tarum

    tarum 1st gear

    Kiitos tähänastisista vinkeistä kaikille! Alotan siitä kaasarista/tiivisteestä tiistaina kun ennen sitä ei ehdi perehtyä koko asiaan enempää.. ja kirjottelen sitten jos ja kun vika joskus löytyy.. :(
     
  10. jiipee60

    jiipee60 3rd gear

    Vaikuttaa nokka-akseli/ nostaja/ työntötanko/ venttiilivialta, niin kuin kotr tuossa jo arvelikin. Mutta vanha hyvä ohje on: check the easy things first.
     
  11. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    mulla oli tos hei-hei jakajassa molemmat keskipakolimput katkennu ja oireilut oli lähestulkoon täysin samanlaiset , ne kun näytti olleen jotain ihme valu-paskaa , ja sit sain uudet limput Kivinummelta , niin ne kun on täysin eri laatua ( teräspalikkaa ) , niin on kestäny ne +7000 r/min rykäsytkin ihan hyvin
     
  12. tarum

    tarum 1st gear

    Elikkä kaasutin ja virranjakaja tutkailut ekaksi..
     
  13. tarum

    tarum 1st gear

    No niin nyt on laitettu kaasarin ja imusarjanväliin uusi tiiviste. samalla vaihdoin tulpat ja tulpanjohdot sekä uuden virranjakajankannen kun sattui hyllyssä olemaan valmiina ei mitään vaikutusta näillä toimenpiteillä ampuu niin pirusti kaasariin.. kaverilla tuliterä paketissa oleva myöskin HEI jakaja sen vielä sinne aion heittää jos sielä omassa jakajassa olis jossain mötikässä jotain häikkää.. mutta sitten alkaa omat kyvyt loppumaan jos vika jossain venttiilissä nokassa tms. mitä tossa ylempänä veikkailtu. CHEVY HESSU oli kirjottanut että oli omassa jakajassaan keskipakolimput katkenneet ja oireet suurinpiirtein samanlaiset.. missä/mitkä nuo kyseiset limput jakajankannen alla ovat kun ei ole sillai tota teknistä tietämystä sen enempää..
     
  14. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Jospa se ei saa bensaa, Suodatin? (95E10) Pumppu? Neulaventtiili? Paskaa kaasarissa?

    Kerran pienillä kierroksilla käy OK.
     
  15. tarum

    tarum 1st gear

    Tänään otin venttilikopan pois ja auto käymään ykkös sylinterin keinuvipu ei avannut venttiiliä juuri lainkaan eli nokka akseli kai sitten silee? Työntötanko oli ok. nostajasta en tiedä.. No kuitenkin senverran vielä autto kun siinä auton käydessä kiristin sitä keinuvivussa olevaa mutteria et alkoi venttiilli aueta pikkasen enemmän,mutta ei kuitenkaan liiku samanlailla kuin muut jokatapauksessa ei ammu enää kaasariin yhtään ja toimii ihan normaalisti ja vetää hyvin tiedä sitten kuinka kauvan kestää tämä ilo jos se syö sitä nokkaa kokoajan enemmän?? mutta tämänpäivän nyt toimi kuten ennenekin ja käy hienosti ja ottaa hanaa vaikka se venttiilli ei täysin aukeakkaan..

    Ja sitten taas yksi tyhmä kysymys lisää kun en näissä ole mikään guru onko mahdollista saada pidempiä työntötankoja? jos työntötanko olisi hiukan pidempi niin silloinhan se avaisi venttiiliä väkisinkin enemmän.. poppakonstihan se on mutta jos silläkonstilla saisi tämänkesän ajelut hoidettua ja tekis talvenaikana sitten rempan sinne yläpäähän.. vai hitsaanko keinuvipuun tavaraa kuitenkin pitäen huolen että öljyreikä pysyy auki.. MAHDOLLISTA??
     
  16. Tohtori M.

    Tohtori M. 2nd gear

    Moro

    Ei kai se nokka sen enempaa nosta vaikka tonari oliskin pidempi. Suuremmalla vipusuhteella oleva keinu vois auttaa... mutta kuulostaa jo melkoiselta viritykselta...

    Ehka paras vaan marssia nenakauppaan ja vaihtaa kepakko suosiolla. Tokihan sita voi antaa menna tolla niin kauan kun se pelittaa.

    JM
     
  17. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    joo , ei onnistu tollaset viritykset , nokassahan on tietty profiili , jotta se pitää venttiilin kiinni ja auki OIKEAAN aikaan , ja se tosiaan syö nyt tolla säädön lisäkiristämisellä vielä nopeemmin sitä nokan profiilia pois ja kaikki se metalli.muju menee öljypohjaan ja saattaa tuketa öljynkierron ja sit rupee menee jo laakerit ym. pilalle
     

Kerro tästä muillekin!