Chevyn 4L80E ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 4dFunClub, 8.8.2002.

  1. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    -94 Capricesta pitäisi löytyä ko. loota. Vaiko sittenkin 4L60E? Mitä eroa, missä maineessa ko. lootat on? Sehän on jotenkin sähköohjattu, mitä tarkoittaa käytänössä?
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Joo se on 4L60E eli "sähköistetty" TH-700. Loota on ihan hyvä ja sähkö tarkoittaa sitä, että vaihtohetket määräytyvät auton kompjuutterin keräämien tietojen perusteella. Kaasun asento ,sisään ja ulostuloakseleiden nopeus ja koneen rasitus eli map anturikin siihen vaikuttaa. Siinä ei ole mitään säätöjä itessään vaan ECU:n prommissa on kaikki tieto.
     
  3. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Ajattelin öljyt vaihtaa ko. lootaan ja sanottiin, ettei lootassa ole mitään säädettävää tai putsattavaa. Uusi suodatin ja öljyt vaan ja kovaa ajoa. Onko tosi? Kilometrejä takana sentään 160000.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    UGH!
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niinpä niin, joo onhan lootat tosi huoltovapaita varsinkin kun ne on automaatteja ?
    Automaatti loota = onko huoltokin muka automaattista ?
    En usko, kytkin levyt ja pannat kuluvat ja tiivisteet rapistuvat...
     
  6. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    No sitähän minäkin meinasin, mutta kai ne GM:n insinöörit on sitten laskeneet sille jonkun käyttöiän ja sen jälkeen se vaihdetaan kokonaan. Nykyäänhän on tosi kätevää, kun mitään ei tarvitse huoltaa tai korjata, vaan osa vaihdetaan uuteen sitten kun se menee rikki. Tai jos valuuttaa riittää, niin osan voi vaihdattaa jo etukäteen. Esim TM:a ja Tuulilasia lueskellessa, olen huomannut, että uusissa kiinanpommeissa ja euroritsoissa vetoakselin kesto on n. 30tkm, ei paha! Niin se tekniikka vaan kehittyy.
     
  7. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se UGH tarkoitti ettei siinä ole säädettävää. Eikä kilometrit lootaa riko vaan aika sen pääasiassa "tappaa" pikkuhiljaa. Siinä on sentään vaihdettavissa oleva filtteri mutta kiinanpommit esim. 850 volvo on siitä hyvä ettei filtteriä voi vaihtaa muuten kuin ottamalla loota pois ja "halkaisemalla" se!!
     

Kerro tästä muillekin!