Chevyn 4X4 stefa vaihto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Ss18ss, 3.7.2019.

  1. Ss18ss

    Ss18ss 2nd gear

    Kysytäänpä neuvoo kun auton alla pihamaalla kypsyttää... Stefa ei suostu lähtee irti edes ulos vetäjällä, pelti osat vain taipuu.. Minkäläinen projekti olisi ottaa irti jakajasta osa...(kuvassa osa jossa pultit merkattu)
    [​IMG]
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä tuon tuosta pitäs lähtee naputtelemalla ja kampeemalla. Vastaava kun 700 päädyn stefa
     
  3. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kyllä tuon hännän voi ottaa niistä ruuveista irti, niin pääsee pöydällä tappelemaan stefan kanssa.
    Todennäköisesti kuitenkin helpommalla saat sen stefan hännästä irti ympäriinsä kopistelemalla. Tiukassa ne osaa kyllä välillä olla.
     
  4. Ss18ss

    Ss18ss 2nd gear

    Jeps... Irti... Tiukassa oli...
     
  5. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Chevy k10 -86. Nivel ja laakeriremppa etuperässä alkamassa. Tietääkö kukaan minkä kokoiset noi spindle sakarahylsyt on mitä siinä tarvitaan? Kolmea kokoa vissii ainakin, kahteen mutteriin laakerilla ja yläpalloon yksi? Etuperä on 8.5 10bolt automaattilukoilla,jos sillä on jotain merkitystä?
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Yläpallon hylsyn voin mitata ku muistan tallissa. Laakereihin en oo avainta tehny, aina menny helpolla napauttamalla tuurnalla. Kireys ei siinä ole pointti, vaan peset ne niin hyvin, että tajuut rakenteen idean. (lukitustappi pitää osua reikään) Ja sen laakerivälyksen joutuu hakeen monta kertaa, kun vasta se lukkomutteri vetää ne viimeset väljät pois.

    Ainoot pallonivelet mitkä kesti oikeesti oli orkkismallia. Tarvikkeiden kanssa se jumppa toistu aika tiuhaan.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Yläpalloon. Tein ton oman vanhaan 17mm hylsyyn jatkoksi. Ulkohalkaisija 24,5mm tossa, putki on jotain vanhaa helan sisäholkkia, riittävän kovaa ainakin. Sakaroita on nuo 4 tasavälein ja noin 6mm leveys. Ja se asennusohje ei ole huvikseen vähän hankala tehtävä.
    [​IMG]
     
  8. paja1

    paja1 Double Gearhead

    Kiitoksia. Noita hylsyjä näköjään saa ostaa ihan us-partsista pari kymppiä kpl. Paitsi just tota pienintä,mutta täytyy väsäillä oma noilla mitoilla. Niveliksi meinasin Rokkiautosta "premium" osastosta moogit,ainakin ne on hintatason kalleimmasta päästä,kestävyydestä sitte tiiä :odroll:
    Paska hommahan tuo on,mutta eikai sitä joka päivä tarvi tehä. Nelivedossa on nelivedon haasteet. Maanantaina vaihoin lootan kun se alkoi vkonloppuna väsymään. 4h meni,kun takapotkussa olis menny tunti :D
     
    Muokattu: 30.10.2019
  9. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

Kerro tästä muillekin!