Chevyn LS koneen sytkäennakot

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja peltsi, 9.4.2013.

  1. peltsi

    peltsi Gearhead

    Olen värkkäämässä autoon "ohjelmoitavaa" sytkää. Tähän asti ajeltu kiinteällä 29 asteen ennakoilla mutta voimansiirtoon tulevien muutosten takia pitää saada säätöä peliin.
    Kone on LS2 kaasarilla, mitattu ruttu 220psi ja nokka about 235*@0.05"
    Varmaan toi 29 astetta on hyvä maksimiennakko ilman alipainesäätöä.

    Mitä tuollaisella compolla pitäis olla ennakot tyhjänkäynnillä?
    Entä paljonko tuohon 29 asteeseen uskaltais antaa alipainesäätimen antaa lisäennakkoa?
    Nyt tulee 2800rpm turbiini, joko niillä kierroksilla uskaltais antaa tuon täyden 29 asteen ennakon?

    Koittanu netistä löytää käppyröitä LS sarjan koneille mutta huonolla menestyksellä.
     
  2. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

  3. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Kappas, omia wanhoja kirjoituksiani näköjään linkitetään tänne. No ei se mitään.

    Moottoriteknologia on astunut pitkän askelen siitä, kun ennakkoa piti olla 38 astetta (tai jotain). Nykyaikaisella palotilalla varustettu korkeapuristeinen LS-moottori tulee toimeen parhaimmillaan täyskaasulla vähän yli 20 asteen ennakolla. Wanhemmissa LS-moottoreissa on toki vakiona enemmän high octane -taulussa, mutta kun dynossa kokeilet suomibensalla, niin veikkaan että maksimiennakoksi riittää selvästi vähempi kuin kaavailemasi 29 astetta. Mutta kokeile toki, en niin hyvin tunne vapareita kun säädän lähinnä ahdettuja LS-moottoreita.
     
  4. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tässä on vielä vakion 2005 LS2:n sytkätaulu. Kuten näkyy, maksimiennakko on aika maltillinen verrattuna aiemman linkin LS1:een. Jollain alipainesäätimellä pitäisin perusennakon tuolla 20 asteessa ja sit lisää allaolevan kuvan mukaisesti.

    [​IMG]
     
  5. peltsi

    peltsi Gearhead

    Juu thanks, kesti vähän aikaa päästä kartalle.
    LS koneeseen kun laittaa kaasarin niin sytkää pitää aikaistaa 4-5 astetta verrattuna ruiskuun mutta tuon kartan perusteella ollaan silti viellä kaukana 29 asteesta.
    Tosin tuo 29 astetta on haettu penkissä.

    Ilmeisesti ennakkoa lisätessä LS koneen tehot putoo selkeesti ennen ku kone rupee nakuttamaan

    Vakiona näemmä aika paljon on ennakkoa pienillä kierroksilla ja kevyellä kuormalla.

    Mulla on map anturi kaasarin kyljessä joten sekin helpottaa säätämistä.
    Tuon Kartan perusteella pitäis pystyä säätämään ennakkoa about 20 astetta kun alipaineet on ihan tapissa....

    Kyllähän tää vaatii hiukan erillaisia arvoja kuin nuo lähes vakiot 350:set
     

Kerro tästä muillekin!