chevyn sytkä ihme hommeli(semmoisille, jotka tästä käsittää)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja juhe72, 2.6.2006.

  1. juhe72

    juhe72 1st gear

    mikäs kumma on, tämä jenkkien käyttämä perin juurin oudoksuttava chevyn sytytys järjestyksen muutos hommeli, koitin etsiä netistä, ja löysinkin samoja numeroita, mutta meitsin lontoolla ei saanu suomennettua muuta, kuin sen, että naisia ei saisi ronkkia ihan kaikkina kuukauden päivinä, niin tämä outo sytkä järjestys, mihinkähän se perustuu ja mihin nokkiin se on tarkoitettu, oikeahan on 1,8,4,3,6,5,7,2 ja tämä ns väärä 1,6,4,3,8,7,5,2 ja millä tulpilla tämä oudompi järjestys on tarkoitus pelittää, rpm:illä ei ainakaan champpioni toimi, delcolla pelaa, vaan mitähän särkee ja oiskohan pitkä ikänen, löylyä kummiskin tuntuis tulevan, nimimerkillä saako naapurin tontille rakentaa, perustukset on jo?
     
  2. mä_vaan

    mä_vaan 1st gear

    Re: chevyn sytkä ihme hommeli(semmoisille, jotka tästä käsit

    siis nokallahan se muutos tehdää! :eek: eli nokka vaihtoon jos tommosia suunnittelet
    ja kunhan on oikealla lämpö arvolla olevat tulpat niin merkillä ei mulle ainakaan ole merkitystä
    ja siis koneen kokoonpanosta riippuen "viri velhot" voi suositella eri tulppia!
     
  3. SG 448

    SG 448 Gearhead

    En varma käsitinkö oikein vai onko tullut jotain ihan uutta,mutta jos tarkoitat 4/7 swap nokka-akselia,jossa on nelosen ja seiskan sytkäjärjestys muutettu vakiosta?mulla NGK 7 tulppa pelaa ainakin.
     
  4. napa

    napa 3rd gear

    minä ainakin lopetin etsimisen siihen kun tuli tälläinen sytkäjärjestys vastaan 1-8-7-2-6-5-4-3 (kyseessä taitaa olla "tasokampi" kone)

    hieman tätä ennen olin törmännyt sivuun jossa 427 luokiteltiin pikkulohkoksi :odroll:

    edit: ei se kai ollutkaan mikään tasokampi kone...
     
  5. Lintta cruiser

    Lintta cruiser Gearhead

    Mm Dartilta saa motown lohkoon perustuvaa 427 pikkulohkoa. Jossain ledhessä tehtiin tosta lohkosta 454.
     
  6. 383

    383 Gearhead

  7. juhe72

    juhe72 1st gear

    kun minun käsittääkseni tässä ihme järjestyksessä olisi vaihtanu paikkaansa 6,8,5,7 ja sehän tässä oudoksuttaa, että mihin tämä tämmöinen perustuu, harmi kun ei ole aukinaista motoria, mitä pyöritellä, kaikki alkoi siitä, kun eräs kaiffari roudasi jenkkilästä auton ja se ei oikein vörkkiny, sitä sitten aloin tutkailemaan, tukin kaikki ilmavuodot, panin sytkät kohilleen,( oli jose pannu aika miehevät ennakot, kokonais jutska pyöri 42 asteessa)ja sanoisinko että jonnii verran nakutteli, nämä pikku hifistelyt tehtyäni kampe alko pelittää, siinä oli josen toimesta pantu delcon lyhvet tulpat, ja tuumiskelin kaverille että hommailee champpionit(kannet oli rpm:ät) ja tämän toimen piteen jälkeen oli alkanu semmoinen ilotulitus, ettei ole ennen nähty, lieskaa oli tullu joka vitun reijästä, olin aikas lailla varma että johot oli menny tulppa swapissa sekasin, mutta kaveri oli sata varma siitä ettei sekottanu niitä, kun oli vaihtanu ykksitellen, otin järjestyksen paperille ylös, ja aloin mulkkaamaan johtoja, oikealla sytkäjärjestyksellä pelaa kuin singeri, meinasin kokeilla omaan ritsaani, mutta ei ollut onneksi delcon tulppia maisemissa ja toivottavasti tähän tulisi joku järki ennen kuin löydän ne tulpat. ändi räjäyttää lian pois ja meikäläinen voisi sanoa ihan samaa itestä, jos noin niinkuin auton osista puhutaan.
     
  8. juhe72

    juhe72 1st gear

    niin ja sillä vekottimella on ajettu kuulemma ihan jokapäiväistä ajoa, ettei voitane mistään yli tiukasta kisa vekottimesta puhua, nos:sit siinä oli kans paikoillaan, mutta meinasi itku tulla, kun putelia ei löytyny mistään, minusta on ainaskii kiva särkeä vekottimia, olletikkin kun ne ei ole omia :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :poff:
     
  9. hansa

    hansa 1st gear

    Venemoottorissa vos olla sytkäjärjestyys hassu. Kahdella moottorilla varustetussa veneessä toinen moottori pyörii toisin päin. Nokka-aseli sinänsä märää sytkäjärjestyksen
     
  10. juhe72

    juhe72 1st gear

    vidu miten se voi pelata kummallakin järjestyksellä, kyllä minäkin tajuan sen , että nokasta se johtuu jos järjestystä pitää muuttaa, mutta se, että kummallakin, ei oikein jummarra. :(
     
  11. VooDoo_

    VooDoo_ 1st gear

    ettei se menis aika lähelle oikeeta räjähdyshetkeä kummallakin? kone käy ja kukkuu, mutta pientä eroa pitäs kyllä olla
     
  12. Sherlock

    Sherlock 1st gear

    OT, mutta eikös se uusi Z06 vettekin ole 427 pikkulohko.
     
  13. juhe72

    juhe72 1st gear

    joo se oudompi tuntui vähän ärjymmältä, voisi dynossa olla mielenkiintoinen kokeiltava kun tuo perse penkki on näyttäny ennenkin mitä sattuu.
     
  14. lassii

    lassii Gearhead

    Re: chevyn sytkä ihme hommeli(semmoisille, jotka tästä käsit

    Mistäs noita pyttyjä pitää alkaa laskeen? Olis vähän helpompi lähtee tuonne pellin alle tosissaan kurkkiin kun tietäs mikä on mikä ja mones on mones :oops:

    :poff:
     
  15. Anssi

    Anssi Gearhead

    Re: chevyn sytkä ihme hommeli(semmoisille, jotka tästä käsit

    Vasemmalla on parittomat ja oikealla parilliset. Ykkönen on vasemmalla etummainen ja kasi on oikealla takimmainen. Siksakkia siis mennään edestä taaksepäin :)
     
  16. lassii

    lassii Gearhead

    Riippuu mistä katsoo :D

    Jenkkisivuilta löysin että kun katsoo edestä päin autoa niin oikealle kädelle jää 1.pytty.

    Siis emme istu kuskin paikalla tehdessämme konehuoneessa hommia :rotfl:
     
  17. Anssi

    Anssi Gearhead

    Nojoo.. Olisi varmaan pitänyt tarkentaa, että suunnat on ilmoitettu käyttäen yleistä käsitystä auton vasemmasta ja oikeasta puolesta. Arvelin kuitenkin että siihen ei varmaan tarvitse lähteä. :poff:
     
  18. Ili

    Ili 1st gear

    Terve,
    eihän tuo ole mahdollista oikeesti....siis aikuisten oikeesti :D
    Oli niin mielenkiintoinen aihe, että oli pakko ruveta kampitähtiä piirteleen.

    Siis ,veekulma 90 astetta ,samoin sytytysten välinen kulma ja kammella mutkia neljään suuntaan (perinteinen vanha kampitähti). Siten että 1,2 suunta ylös, siitä 90 astetta tulee 3,4 kampi , sitten 7,8 kampi ja sitten 5,6 kampi (ei tarvi kysyä kummasta suunnasta katottuna :soosoo: )

    Tämä mahdollistaa nätisti tuon perinteisen sytytysjärjestyksen kuten myös 4/7 swapin kuten myös napan mainitseman järjestyksen 1-8-7-2-6-5-4-3, tietysti mikäli soppeli nokka-akseli löytyy. Enpä osaa tässä ottaa kantaa mitä tuollaiset kaikki vaihtoehdot tekee vääntövärähtelyalttiudella tai minimi öljyfilmipaksuuksille.

    Samoin tsekkasin muutaman toiseen suuntaan pyörivän "venemoottorin" ja tietty nekin onnistuu tuolla kampitähdellä.

    Mutta tämä 1-6-4-3-8-7-5-2 on mahdoton ! "Normaali" kampitähdellä 1 ja 6 ovat molemmat yhtäaikaa YKK:ssa. Tällöin 6 ei voi sytyttää heti 1 jälkeen. Ja mahdottomalta näyttää nuo muutkin eroavaisuudet.

    Kaippa se on mahdollista saada käymään, mutta mahtaako toimia hienosti.

    Osaako joku selvittää ??
     
  19. lassii

    lassii Gearhead

    No helvata :D

    En jaksa alkaa miettiin mutta mulla toimii hienosti, juur sain uuden jakajan paikalleen ja vaan 2. ja 4. pytyn johdot oli menny sekasin. Sitten kävi niin helvatan hienosti :D

    Mikäs muuten pitäs olla ennakko suunnillee? Laitoin vähän alle kympin kun kerran ihan vakio kone kyseessä. Kai 350 4 kurkkusella on vielä normaali...
     
  20. juhe72

    juhe72 1st gear

    eikös tunnukkin aika metkalta, ja kapine vielä kävi aikas nätisti kummallakin systeemillä
     

Kerro tästä muillekin!