1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Chevyn V6 4.3 käynti ongelma

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sutinen, 11.3.2018.

  1. Karpov

    Karpov Gearhead

    Lämpöanturistahan voi sitten mitata vastuksen. Netissä taulukot mitä pitäs millonkin näyttää.


    Ite testasin laiskasti irrottamalla ja sytkärillä lämmitin. Pakkasessakin voi kokeilla jos haluaa. Äkkiä se kyllä tulee ilmi reagoiko kuten pitää.


    Tuon testaa sillä aikaa kun miettii mistä mappi tai vaihtaa anturin uuteen jos vastus vituillaan.
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Eihän siitä muuten, mutta ne ei tosiaan eroa ulkonäöltään mitenkään. Ns. b-varastoa penkoessa esim. itsellä on pakko tarkistaa, voi muuten tulla kämmi.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  3. caprice305

    caprice305 Gearhead

    Termarikopan vieressä koneen edessä.
     
  4. caprice305

    caprice305 Gearhead

    En tiedä miksi mutta olen nähnyt 5.7 tbi joka kävi mutta vei ihan vitusti kun anturi hajos, ja taas 5.7 joka käynnisty, mutta ei jaksanut käydä kun anturi meni. Olen myös nähnyt 4.3 missä ei käynnissä mitn vaikutusta, vaikka lämpimästä koneesta ottaa irti käydessä, ja sit taas semmosen joka stumppaa heti kun irroittaa käydessä.
     
  5. sutinen

    sutinen 3rd gear

    Toi lämpö anruri pitää tutkia.
     
  6. sutinen

    sutinen 3rd gear

    Tähän nyt ei ole kerennyt panostaa mut kaveri tekee mulle sen piuhan kun ei itellä ole noita vanhoja tietokone porttiin käypiä osia. Ei mitään nykyaikaisempaa ohjetta ole usb porttii ja vanhan chevy yhdistämiseksi. Yhdessä vanhassa koneessa xp eli siihen käypä softa pitää etsiä. Eihän missää ohjetta piuhan tekoo joka kävisi tuohon kannettavan lisälaitteeseen joka kytketään auton ob pistokkeeseen. Ajattelin lähinnä et älyiskö uudemmat softat paremmin vikoja...Onko mitä ohjelmia mitä ladata vai se yks ohjelma ainoastaan joka oli tässä viestiketjussa jo mainittu. Sit onko kellään tietoo 1988 1.3s kadetin sytkäennakosta ? Pitäs kone remontin jäljiltä sytkä kattoo mut onko vain että kampiakselin merkki siihen terävän tapin kohalle kun muita ajotus merkkejä ei ole. Sais tänään tuon opelin viimesteltyä niin pääsis chevyn pariin...
     
  7. Karpov

    Karpov Gearhead

    Winald riittänee tbille hyvin.

    Ihan sen vanhan ohjeen mukaan kaapeli ja usb sarjaporttiadapteri väliin. Helpoin näin, adapterin vaatii joka tapauksessa.

    Lämpöanturin mittaus voi vielä pelastaa kiireeltä kaapelin teon suhteen.
     
  8. sutinen

    sutinen 3rd gear

    Kaapeli on hyvä olla ja sitä tarvii jatkossakin...
     
  9. Karpov

    Karpov Gearhead

    On juu. Tarkoitin ettö anturin mittaamalla saat nopean diagnoosin yhdestä mahd vikakohteesta
     
    sutinen tykkää tästä.
  10. sutinen

    sutinen 3rd gear

    Lämpöanturin piuhan irrottaa niin ei lähe auto edes käyntii. Vastus arvo oli 3.55 .
    Mitä lie pitäs olla.
     
  11. Karpov

    Karpov Gearhead

    [​IMG]

    Ton mukaan oman mittasin
     
  12. Karpov

    Karpov Gearhead

    Jos 3,5 ois 3500 niin sitten se ois ihan tolkuissaan. Sytkärillä lämmittämällä tai pakastimessa voi simuloida lämpöjä.
     
  13. sutinen

    sutinen 3rd gear

    Tuo vähän riippuu millä alueella mittari.
    Mut ei taida nuin isoon arvoon päästä millään alueella.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kai siitä sun mittarista nyt kOhm alue löytyy? :eek:
     
  15. Karpov

    Karpov Gearhead

    Eikös se ole sama näyttääkö mittari 3,5 jos se tarkoittaa 3500?

    Laita pariks tunniks pakkaseen anturi ja kato mitä näyttää.
     

Kerro tästä muillekin!