Chevyn V6 4.3 käynti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sutinen, 11.3.2018.

  1. sutinen

    sutinen Gearhead

    Molemmat väärin sun arvauksesta. Noi tehdään lämpimässä tallissa :cool:
     
  2. zuinula

    zuinula Gearhead

    Taisi siis olla polttoaineen niukkuutta tankissa?
     
    xarper tykkää tästä.
  3. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Siis onko nyt vuos mennyt että jerrykannu löyty?
     
    Gary Grand, atobee, xarper ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. zuinula

    zuinula Gearhead

    Tästä vaan aattelin
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  5. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ei kehtaa edes myöntää :D

    Ois vaan ihan hyvä noin niinku vastaisuuden varalle tietää että mikä tässä nyt kiukutteli. Niinku on aiemminkin täällä keskusteltu niin liian moni ketju jossa etsitään vikoja päättyy siihen että ratkaisu on löytyny mutta sitä ei vaan koskaan päivitetä ketjuun o_O

    Plus että lähinnä uteliaisuuttani kysyin sitä johdon tinausta koska ei sillä ole edelleenkäön vaikutusta käynnistyvyyteen vaikka se ois poikki...
     
  6. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Mulla ainakin s10 ja astrot ollut löpömittarin kans simmosia, et vikat 2 pykälää ollut niin ja näin... kerrankin 2 pykälää ku ajoin himaan, ni ei startannu enään. Ei varottanut yhtään.
     
    xarper tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Noh ei voi liikoja odottaa. Mies kyllä kyselee sivutolkulla neuvoja muttei kuuntele niitä, sitten rupeaa jankkaamaan ja lopuksi vielä rupeaa suu käymään :D
     
    Camino'79 ja xarper tykkäävät tästä.
  8. sutinen

    sutinen Gearhead

    No vikoja on monenlaisia. No kipinä palautui ja sit ihmettelin kun ei lupaillut. Bensa puutetta oli mut vielä on käynti ongelmaa. Mut nyt pyörii et saa talliin ja etsin sen ykkösen puristus kohdan kun kerkiin. Sit tinaan uuden johdon ja siihen metri piuhaa et saa irrotella ja liittää :)
    Sielunsa kyllyydestä. Sit mietin et sijotanko reilun parisataa ja ostanko uudet suuttimet. Sit tämän pitäs toimia et pääsis leimalle.
    Mut vähän kiirettä tällä viikolla mut katellaan.
    Mut hyviä Jouluja kaikille jos ei meikäläisestä kuulu.
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    No milläs se kipinä palautu? Se kai tässä kaikkia kutkuttaa
     
    Gary Grand, wilburi, Jussi289 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  10. sutinen

    sutinen Gearhead

    No sillä uudella virranjakajan kopalla ja pyörijällä. Tuohan jo monta kertaa sanottu et nämä uusittu.
    Sen jälkeen kun kipinä katos. Nyt on himo ostaja autolle jo 5 kertaa soitellut et miten toimii, joko tallissa et pääsit kattoo tarkemmin. Sanoin et paa jäitä pipoon niin soittelen viikonloppuna niin laskee toi auto kuume...
    Mut ei tullut meille Fordia. Vaimo sanoi ettei näy keulaa eikä rupee tälläisella ajaa et entinen on parempi jne. Etsintä jatkuu...senkin suhteen :D
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se on aina mukava, että vaimo valitsee auton :)
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  12. xarper

    xarper Gearhead

    :rotfl:
    Tässä tapauksessa tais olla se järjenääni ainaskin, harvemmin kyllä vissiin...

    Kohta sitä huomaa sit ku se on käskemässä myymään kaikki harrasteromut pois jne
     
  13. sutinen

    sutinen Gearhead

    Asiasta toiseen. Sehän hyvin toimii toi jenkeistä tuotu uusi jakaja kun vaihdoin siihen uuden kannen ja pyörijän.
    Nyt on sytkä säädetty 0 ja johto liitetty sen verran pitkäksi että on helpo säätää jatkossakin. 0 säädin piuha irti ja sen jälkeen kun lampulla katteli ja lisäsin astelukua et milloin tulee nolla kohtaan. Kampiakselin merkki tuli O niin olisko paljoo heittoo jos sanoisin että noin 15 -17 astetta muuttuu tyhjäkäynnilla ennakko. Karkeesti jos säätää siihen pellin reunaa 0 puolesta pois päin piuha kiiinni näkyy siellä pyörivän tuo ennakko merkki minkä se ecuko nyt säätää piuhan ollessa kiinni.
     
  14. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Kyllä, juuri näin.

    Kun ensin säädät sytkän nollaan EST-piuhan liitin auki (perusennakko) ja kun sitten kytket sen liitimen takaisin kiinni, niin se mitä siellä sitten näkyy lampulla katsoen on se todellinen sytytysennakko (kokonaisennakko), jolla se toimii ECM:n ohjaamana...näiden erotus on se ennakko mikä tulee ECM boxilta.

    Sen jälkeen jakajaan ei saa enää koskea, koska jos käännät jakajaa, niin ECM lähtee vain hakemaan takaisin sähköisesti sitä kohtaa jossa se jakaja oli...ECM myös voittaa aina tämän kamppailun, seurauksena on lopulta vain se ettei auto enää toimi...:odwink:
     
    sutinen tykkää tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mites se piuhan irroitus ei nyt polttanut koko jakajaa?
     
  16. sutinen

    sutinen Gearhead

    Miten se sun kaasari toimii.
    Tämä lähtee ens viikolla leimalle kun tulee pari pientä osaa ruiskuun :D
    Tänään imen entiset jarrunesteet pois paineilmalla, vaihtelen uudet samalla ja ilmaan. Sit ohjaustehostin samantie pöydälle, siinä kusee akselin tiiviste.
    Sitä pyörää kattelin purkautuuko miten vai halkiiko se muuten.
    Tehostin muuten toimii ihan hyvin mut merkkailee ja tiputtaa vähän öljyä hihnapyörän takaa. Mut nyt tällä voi jo pihassa ajaa. Seisonnassa ja suoraan konttorille sit isompi lenkki.
    Mut pikku vikoja helppo korjata.
    Pitäs vw pariin päästä tulossa osia aika paljon ja siinä ei ole ruiskus vain perinteiset tuplat 44 mm niin helpompi säätää ja sit perus käretön jakaja ilman alipainesäätöjä. Kokonais ennakko nyt maks 34 - 36 ja E 85 aineena eikä nakuta.
    Täällä näitä rakentelijoita niin sanokaas tuon alipaineservon tilalle joku sähkötoiminen tai paineella toimiva sylinteri tai tehokas solenoidi millä kytkinkäpälä liikkuis eli voima riittäs ja palauttas räväkästi. Tässä on se momentin muunnin lisänä. Kytkin levyyn sintteri pinnat tai vastaavat laitatan. Toi alipaine lisää kone huoneeseen liikaa letku määrää ja alipainetta ei vw ole virityksen tähden paljoo. Tai sit 12 voltin alipainepumppu, onkos semmoisia ettei tarvii imusarjoista vetää kuin nyt.
     
  17. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Paljonkohan tää solenoidi ym pitäs jaksaa liikuttaa?
     
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    5000km ongelmatonta kilometriä sillä kerkesin ajamaan ennenkuin myin. Mekaanisen ryyppyvivun nupin kun veti sopivaan asentoon ja pisti avaimesta käyntiin niin tadaa!

    Mut on tossa tosiaan vastaava tbi ollut nyt kaksi vuotta ajossa kun sulla
     
  19. sutinen

    sutinen Gearhead

    Eipä tuota kiloissa tiedä. Mitä riskimpi niin parempi. Saa siitä käpälästä heikoilla naruilla vetästä täysiä et liikkuu samalla tapaa kuin alipaineservon voimalla.
    https://www.amazon.com/gp/aw/d/B075W88V8X/ref=sspa_mw_detail_1?ie=UTF8&psc=1

    https://www.ebay.com/itm/LarryBs-Sy...685444?hash=item2eeee81f84:g:Y48AAOSwzgRWyMuZ

    https://www.orientexpress.com/p-147...ifter-universal-kit-engine-kill-required.aspx

    Tämmösia vastaavia katellut.
     
  20. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Ohjaustehostimen pumpun hihnapyörä irrotetaan ja asennetaan erikoistyökalulla, se maksaa jokusen kympin, riippuu ihan mistä tilaa.

    Poppakonsteilla ja lämmittelemällä se ei onnistu, siten saa vain pumpun/pyörän rikki.

    En käyttäisi pulttipyssyä, mutta toiminta periaate

    [​IMG]


    https://www.ebay.com/sch/i.html?_fr...eering+Pump+Puller+Pulley+Remover+GM&_sacat=0

    Summit

    https://www.summitracing.com/int/parts/wmr-w89708/overview/

    Kotimaasta - US Parts

    https://www.uspartsperformance.fi/performance-tool-w89708-ulosvedin
     
    Karpov tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!