Chevyn V6 4.3 käynti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sutinen, 11.3.2018.

  1. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    caprice305 tykkää tästä.
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  3. sutinen

    sutinen Gearhead

    Mun tbi eu tuollaista paineensäädintä löydy. Yks osa minkä vois purkaa aukii ristipää ruuveilla on pyöree ja sen lähellä joku söhköliitin. Tuon sun paineen säätimen paikalla joku alipaineventtiili ja siinä ainakin letku kiinni.
    Nyt kun sais paineen jostain mitattua mut bensa varmaan kiertää ruiskulla kun virta päällä niin rauta letku tuntui et kylmeni. Tankkin puoli onkin sit isompi savotta joutuu koko tankin tiputtaa. Auto kävi 30 sekuntia tyhjäkäyntii huonosti ja sammui.
     
  4. sutinen

    sutinen Gearhead

    Toimisko tämä
    Ei kestä yhtään kaasuttaa ja sammuu kun hetken käy
     
  5. sutinen

    sutinen Gearhead

    Tässä ruiskusta kuvaa. Sit pärinä kuuluu taustalla naapurin avantista ei chevystä! Mikä lie tuo osa missä noi ruuvit ja mun nakkisormi
     
  6. sutinen

    sutinen Gearhead

    Miten näissä onko anturoita joka tunnistelee kaasun asentoo..Voisko semmoimen vaikuttaa mitenkään.
    Nyky ruiskussa niitä on mut näin museossa 1993 mitään ?
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kyllä löytyy tps-anturi ja ei ole mitenkään harvinaista että vioittuu. Mutta jotenkin tuo kuulosti videolla ja puhelimelta kuunneltuna enempi sytkäpuolen ongelmalta?

    Antaako vikakoodia?:)
     
  8. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Step by step vaan kaikki rauhallisesti läpi, anturit ja muut mitaten.
     
  9. sutinen

    sutinen Gearhead

    Vika koodeja pirusti jos oikein luin. 12 , 33 , 35 , 45 Pitää vielä vähän aikaa välkettä seurata ja kirjata ylös.
    Kuuluuko 12 välkyttää kolme kertaa perä kanaa eli sekin onko vika koodi ? Välisssä sen välkää kun koodit vaihtuu vai luenko oikein.
     
    Muokattu: 10.5.2018
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kaikki koodit tulee kolmesti. 12 tulee aina alussa ja lopussa. Jos tulee pelkkä 12 ei ole koodeja.

    Eli sulla 33 35 45 koodeja ny.
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  12. sutinen

    sutinen Gearhead

    33 koodi liikaa ilmaa ?
    Putsari poissa.
    35 jos oli niin tyhjäkäyntiin
    45 rikas seos ?
    Vai onko koodi selvitykset lähellekään oikein.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Putsarin irtiotto ei kyllä varmaan mappia sekoita. Mapille on testi vaan nyt en muista miten meni ja mihin piti ilma tulla. Joku viisaampi kertoo.
     
  14. atobee

    atobee Gearhead

    Nollaa tietsikka ekaks (akku irti hetkeksi), noi koodit voi olla vaikka kuinka vanhoja.
     
  15. sutinen

    sutinen Gearhead

    Koodi 33 MAP tuntopää Tarkista alipaineputket MAP tunnistimelta. Tarkasta ECM:n liitokset. MAP sensorin irtikytkentä sallii ECM:n asettaa tallennetun arvon MAP sensorille, joten jos "rikas seos tilanne" poistuu ko. toimenpiteellä niin vaihda MAP sensori.


    Koodi 45 O2/Rikas pakokaasu Tarkasta ettei huohotushiilisäiliössä tai sen putkistossa ole polttoainetta. Vuotava ruiskun suutin tai liian korkea polttoaineen paine.ECM voi kompensoida osan paineesta mutta jos liikaa -tulee koodi 45.Jos ei edelliset niin vaihda happitunto

    Missä tuo map sensor ja miten se mitataan..

    Sit vuotava suutin tai korkee bensan paine niin bensa pumppun kai voi sulkee ja se oli edellisen toimesta vaihdettu 5 - 6 vuotta sitten. Vika lie nyt kone huoneen puolella.
     
  16. sutinen

    sutinen Gearhead

    Onko näissä lambda anturia koko vehkeissä. Ei ole sattunut silmään.
     
  17. sutinen

    sutinen Gearhead

    Bensa pumppu ennen katkaisi kun paineen teki niin ääni puolella pieneni. Nyt ei virrat päällä muutoksia tapahdu. Jumisko joku paineen säätö ja tosiaan paineet vaikka liian isot / pienet
     
  18. sutinen

    sutinen Gearhead

    Onhan siellä lambda putkessa ja musta valkee johdotus. Minnekä liitin tulee konee huoneessa siitä ei olis voinut mitata antaako mitään vastus arvoo
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Map on muistaakseni apukuskin puolella lähellä tbi yksikköä imusarjan päällä päällä. Muovinen tikkuaskin kokoinen laatikko mihin tulee pari letkua. Varo , muovia ne letkulähdöt helposti katkee kun irrottaa letkuja.
     
    sutinen tykkää tästä.
  20. sutinen

    sutinen Gearhead

    Nyt herjaa koodi 33 ja muut poistu kun pidin autoo virrattomana vähän aikaa.
    Koodi 33 MAP tuntopää Tarkista alipaineputket MAP tunnistimelta. Tarkasta ECM:n liitokset. MAP sensorin irtikytkentä sallii ECM:n asettaa tallennetun arvon MAP sensorille, joten jos "rikas seos tilanne" poistuu ko. toimenpiteellä niin vaihda MAP sensori.

    Mistä map sensori löytyy ja miten sen kunto todeta.
     

Kerro tästä muillekin!