Chevyn V6 4.3 käynti ongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sutinen, 11.3.2018.

  1. sutinen

    sutinen Gearhead

    Toinen muju pyöree ja luki filtteri ja toinen suorakaiteen muotoinen.
    Molempiin tulee letkuja ja letkut vaikuttas kiinni olevan. Noitako pitäs uusia ? Vai miten vika saadaan pois.
     
  2. sutinen

    sutinen Gearhead

    Liikaa työntää bensaa.. Käyntiin sai nyt kaasupohjassa et sai ilmaa ja kierti lähes 1000 rmp kaasu pohjassa. Raaka bensa haisee ja putkessa poksaa..
    Sen mitä yhdellä aikaa kerkesin suuttimia vilkasta niin kyllä tyhjäkäynnillä menee evästä aika paljon.
     
  3. sutinen

    sutinen Gearhead

    Liekkö toi map kallis tai onko kellään nurkissa ehjää jäänyt. Mistä tuon suomesta sais hankittua. Josko sillä vika korjaantuisi.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

  5. sutinen

    sutinen Gearhead

    Kaikki lontoon kielellä ja se ei oikein taitu.
    Hiekka kenttä pakoputken pään kohalla aivan piti musta.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Keskimmäinen johto, autossa virrat päällä käynnissä.

    Kato voltit yleismittarilla. Imemällä mapin letkusta pitäis muuttua. Ohjeen isot muutokset ei suulla imemällä onnistu, alipainepumpulla kyllä.

    Hyvällä imulla 4-5 voltin tasolle pitäs laskea voltit.


    Ekaan johtoon 5v pitäs tulla virrat päällä. Kolmannen pitäis olla maissa. Kolmanteen johtoon ei missään nimessä virtaa saa laittaa.

    Ja nää johdot siinä järjestyksessä kun linkin kuvassa.


    Plussan ja maan voi testata töpseli irti mutta keskimmäinen imutesti pitää tehdä töpseli kiinni mapissa.
     
    sutinen tykkää tästä.
  7. sutinen

    sutinen Gearhead

    Kiitos tosta ^ mut entä jos ei pysy käynnissä et kerkii imu testiä tehdä.
     
  8. sutinen

    sutinen Gearhead

    Virrat ja maat tulee ja map anturin letkusta imemällä saan voltit 2.2 voltiin.
    Sit sit vähemmällä imulla oli 3 voltii ja 2.8.
    Mut ei pysy auto käynnissä kuin vähän aikaa ja senkin pyörii todella huonosti.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ei pitänyt laittaa autoa käyntiin! Paljonko voltteja oli ilman imua?

    Testit virrat päällä mutta ei niin että moottori käy.
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    En oo ite kokeillu mutta onkos ton ikäsissä se ominaisuus kun mapilta ottaa pistokkeen irti ni menee limp modeen ja jos sillä lähtis toimimaan ni mappi viallinen? o_O
     
  11. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Onhan siinä bensaregu eli paineensäädin tismalleen samassa kohtaa kun laittamassani kuvassa, se vilahtaa videolla 4 sek kohdallaa bensalinjojen yläpuolella ja 19 sek kohdalla kosketat itse MAP-anturia.

    Se alhaalla ruiskun takana näkyvä pyöreä on EGR ja oikealla takanurkassa oleva, johon tulee 4 johtoa on IAC eli tyhjäkäyntisolkku.

    Tuolta löydät kaikki TBI:n anturit kuvien kanssa ja ihan suomeksi.

    http://www.handen.us/caprice/first.html

    Ilaminen WinALDl ohjelma on hyvä työkalu katsella mitä siellä tapahtuu...ei se kaikkea suoraan kerro, mutta se on hyvä työkalu pelkästään vikakoodien lukuun ja näkee kaiken mitä anturit kertovat.

    http://www.handen.us/caprice/comppics.html

    http://winaldl.joby.se/

    Vikakoodit kannattaa nollata irrottamalla joko ECM sulake tai akku kaapeli vähintään 30 sek...mutta voi sitä pitempäänkin pitää.

    Jos koodit tulevat uudelleen, niin silloin akuutti vika.

    Muutenkin ECM lähtee silloin puhtaalta pöydältä opettelemaan, jos olet vaikka svahingossa attunut irrottamaan jonkin anturin pistokkeen koneen käydessä tai virrat päällä.
     
    sutinen tykkää tästä.
  12. sutinen

    sutinen Gearhead

    Tuo pitää mitata uusiksi.
    Perus virta oli 5 volttia.
    Mut eikös se imusarjaan mene ja sehän imee käynnissä samalla tapaa kuin itse imee. Mut muuttuuko tilanne ettei kone käy. Testaan huomenna.
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    1.) 0 in. Hg ...... 4.7 Volts.

    2.) 5 in. Hg ...... 3.9 Volts.

    3.) 10 in. Hg .... 3.0 Volts.

    4.) 20 in. Hg .... 1.1 Volts


    Tyhjäkäynnillä tollanen 20hg ei mun mielestä ole ihme temppu vakio 4.3:sen saavuttaa. 5-10hg on jo kireenokkasen kisapadan lukuja.

    Mutta kokeile vielä imeä auto sammuksissa, sillon et kyllä tuon ohjeenkan mukaan kovin alhaista lukemaa saa kun et jaksa niin paljon imeä kuin kone.


    Lambda kannattaa kans varoiks mitata.


    Sport trukin aldl ja winald neuvo hyvä kunhan ensin on kaapeli. Toki sen tekeminen nyt ei ihmeitä vaadi mutta vaatii elektroniikkaliikkeen ym.
     
    sutinen tykkää tästä.
  14. sutinen

    sutinen Gearhead

    Näytti niin erinlaiselta. Pitää se kattoo. Siellä joku jousiko ? Mut kiitos tiedosta
     
  15. sutinen

    sutinen Gearhead

    Akku irroteltu ja nyt koodi 33 taistellaan.
    Muut koodit poistui ja hyvä niin.
     
  16. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Jep, jousi joka painaa kalvoa vasten kupissa, kuppi on 4 ruuvilla kiinni...bensa taistelee kalvoa ja jousta vastaan...täten muodostuu haluttu bensanpaine.

    Kuvassa kalvo on tuo vaalean punainen tuolla välissä, nuoli osoittaa kuppia jonka sisällä se jousi on.
    [​IMG]

    Regu näkyy kuvassa suoraan polttoainelinjojen välissä ylhäällä.
    [​IMG]

    Tuossa osat, kuvassa oleva muutettu säädettäväksi jäykemmällä jousella, mutta älä välitä siitä.
    [​IMG]
     
    sutinen tykkää tästä.
  17. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Lämpötila anturi myös puskee liikaa löpöä jos rikki, sen voi sillata testiksi, eli yhdistää sen piuhat vaikka rautalangalla... en muista tuliko tää jo?
     
  18. sutinen

    sutinen Gearhead

    Onko tämä joku ruiskun oma lämpötila anturi.
    Yhtään hajua mistä tämän löytys koneesta.
     
  19. sutinen

    sutinen Gearhead

    Eikö toi oma engine testi löydä vikoja jos esim lambda tai muu osa on rikki. Läppärilläkö viat löytys parhaiten. Obd pistokkeeseen on lukulaite mut chevystä puuttuu vain pistoke :D
     
  20. sutinen

    sutinen Gearhead

    Onko kytkentää obd pistokkooesta tohon alsl mikä nyt olikin niin olemassa vai toimii vain sarjaportin oliko toi vanha din liitin läppäreissä.
    Kai joku piuha väsättävä jos pc softa lukee tietoo paremmin.
     

Kerro tästä muillekin!