Chryslein eturenngas?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Deltapete, 9.11.2012.

  1. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mulla oli jossain dassessa joskus pinnattu kesäkummi ja toisella puolella tavan kesäkummi. katsuri näki siitä talvipyörän runkoon tehdyssä kyljessä m s ja sano että samalla akselilla pitää olla samantyyppinen eli kesä tai ms.
     
  2. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    samalla akselilla siis samankaltaset. ja yleensähän kitka renkaat on Q luokkaa mitä ei kesä renkaina löydy, paitsi keski eurooppa kitkat mitä löytyy enempi eri luokilla. eli siis edessä saa olla vaikka T luokan kesät ja takana kitkat Q luokalla. Ei ole ensi kerta kun poliisi setä ei tiedä renkaista ja sen takia rengas ratsioissa pidetään erikseen siviilejä mukana mitkä yleensä on eri rengas liikkeistä.
     
  3. dart -66

    dart -66 Gearhead


    Ei tarvitse olla saman malliset, kunhan ovat saman tyyppiset. Ja Biltsun paikkaussatsi ei sovellu korjauskelvottoman (esim. purut sisällä) renkaan pysyvään korjaukseen.

    Paikkausvaahdot eivät muutenkaan ole kuin tilapäiskorjaus, jonka jälkeen rengas tulee tarkistaa ja korjata asianmukaisesti/vaihtaa ehjään rengasliikkeessä.
    Törkein paikkavaahtokorjaus, minkä olen nähnyt: ajettu tyhjänä, purut sisällä, runkovika, sisärengas ja paikkavaahdot... Nyrkkiä nenän varteen sille, joka moisen on tehnyt :mad:
     
  4. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Murua oli täynnä sisäpuoli, että näin!
     
  5. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    Johtui siitä että ajoit tyhjällä renkaalla.

    Se paikkaussatsi olisi auttanut ennen ajelua. Mutta jos oli kiire lääkäriin yleisestä turvallisuudesta viis, niin silloinhan se on myöhäistä.
     
  6. audiq

    audiq Gearhead

    Mietin tuossa myöhemmin, että taitaa se noin saada ollakin, vaikka aika vaarallinenkin rengastus vetää kesänakit eteen ja kitkat taakse, kun ihan erilaiset ominaisuudet renkaissa. Järki sanoo ettei tuollaisia, mutta laki ja järki on kaksi eri asiaa.
     
  7. Deltapete

    Deltapete 1st gear

    Matkaa on 1,5 kilometriä ja huomasin puolivälissä, että vetää vasemmalle ja ajelin 20km/h .
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    jaa jos jollain takavetopakulla hakee peräkärry perässä mettästä puita niin on se mud& snow rengastus takana parempi jos ei tykkää hakee lähitaloista rattoria. ja kummissakin pitää olla sit pintaa riittävästi ms minimi 3mm vaikka nyppiksenä kesäkelissä.

    kyllähän se ois turvallisinta vaihtaa kerran vuodessa kaikki renkaat uuteen vaikka ajais muutama tkm tääl mettäkulmilla. :odroll:
    varmaan oli silläkin ukkelilla hyvät renkaat alla joka meiänäijän auton oveen pakitti. :rotfl:
     
  9. audiq

    audiq Gearhead

    Metsässähän saa ajella millaisilla renkailla vain. Oletin, että kyseessä on liikennekäytössä oleva ajoneuvo. Silloin on hyvä käyttää ihan maalaisjärkeä rengastuksen valinnassa, määräysten noudattamisen lisäksi.

    Kerran vuoteen en renkaita uusi, mutta nyt on hyvin rengasasiat, kun hankin juuri molemmat rengassarjat. Michelinit kesäksi ja Nokian 7:t talveksi. Olisi ollut pintaa vanhoissakin, mutta oman ja muiden turvallisuuden takia ihan hyvä, että on tuoreempaa kumia alla. Koskaan ei tiedä, milloin sitä pitoa todella tarvitsee.
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Nyppiskumit ei yleensä ole niin "veteliä" kuin oikeat kitkat joten ei sillä ole niin merkitysta jos sellaiset takana on ja kesäset edessä.

    Porukoilla voyagerissa sellaiset yhdistelmä renkaat jotka kuluessaan muuttuvat kitkoista kesärenkaiksi olikohan 3mm kohdalla lamelleja ei enää näy.
    On muuten kiinnostavat renkaat ajaa talvella kun pintaa noin 4mm ja myyjä valehtelee alla olevan kitkat.
    Mutsi tuli etelästä autoa vaihtamasta sulilla teillä ja itse lähdin pari päivän päästä ensilumien tultua hakemaan autoa dollyllä. Mennessä muljautti parikertaa ja meinasin et on vaan erittäin liukasta ja jatkoin ajelua samaa vauhtia kunnes piti sentin lumessa pysähtyä. Pitkäksi meni onneksi oli tyhjä risteys, siitä pysäkille ja renkaita katsomaan harjan kanssa. Noh matka jatkui kesärenkaat mentaliteetillä.


    Kerran ajelin autolla missä oli todellinen sekarengastus:
    edessä rättirengas siis sellainen pyöreä selkäinen made in ussr
    ja sen kaverina wanha nypitty hakkapeliitta
    takana oli parituhatta ajettu kesärengas ja toisella puolella pohjoiseen tarkoitettu kitka.
    Suoraan mentiin vaan kylki edellä ja mutkiin ei tarvinnut kuin ratilla heilauttaa sopivaan "rengas murtoon" ja suoristaa toiseen suuntaan suorasta ratin asennosta heilauttamalla.
    Renkaat taisivat olla vielä hieman eri korkuisiakin.


    Eli samalle akselille samalla kuluneisuudella olevat ja käyttötarkoitukseen sopivat kumit.
     

Kerro tästä muillekin!