Chrysler 3.5l 93-97 kannentiivisteiden vaihtamisesta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Substitute, 3.12.2012.

  1. Substitute

    Substitute Gearhead

    Alkuun ketutuksen vähentämisavautuminen:
    Nyt siitä ihanasta New Yorkerista meni lopulta se kannentiiviste. Se v**un p**ka jenkkautokorjaaja joka viimeksi oli tehnyt tähän 3500€ koneremontin (kansitöineen) ja peitellyt turauksensa laittamalla vuodon paisarin korkkiin, on syypää. Maksoin autosta nimittäin täyden hinnan sen konerempan takia :argue: ***un idiootti.

    Mutta asiaa:

    Mitäs tuossa pitää huomioida kun kannentiivisteet vaihtaa? Pärjääkö uusilla kannentiivisteillä ja pulteilla? Pitääkö jakopäässä huomioida jotain erityistä?
    Onko näissä kansien halkeilemistaipumusta?
     
  2. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Samalla kantsii vaihtaa ainakin imusarjan tiiviste ja vesipumppu.
    Tarvikevesipumpuista (gates) on kuulunu vähän huonoa, joten moparin oma pumppu olisi paras valinta.

    En oo kuullu että kannet halkeaisi tai kieroutuisi kovin helposti, mutta ehkä ne kuitenkin kannattaa käyttää höylässä.

    Samalla jos yläkerta on auki ja ylimääräistä tilaa konehuoneessa niin suosittelisin myös tekemään kaikkea ylimääräistä kuten:

    -puhdista läppärungot
    -vaihda raidetangon kiinnityspuslat (raidetangon ja korin väliset)
    -suojaa se iso sähköliitin, joka on apukuskin puolella, kuralta.

    Varsinkin noi raidetangon kiinnityspuslat kannattaa uusia samalla, koska itseltäni ne juuri räjähti samanlaisesta vehkeestä ja mutkassa ratti kääntyi 90 astetta vinoon vaikuttamatta pyöriin. Silmällä ei näe niiden kuntoa. Mulla ne näytti aivan uusilta, mutta eivät enää jaksaneet pitää tankoa paikallaan.
     
  3. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Raidetangon puslat kannattaa ottaa sitten mallia Repair Kit,halkaitut puslat,Moparin yksiosainen orkkispusla ei minun mielestä mene kuin prässillä paikoilleen.
     
  4. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    Niin nuo on raidetangon sisäpuslat. Nekin voi vaihtaa kyllä, mutta minä tarkoitan niitä puslia jotka pitää sen koko raidetangon kiinni korissa.

    Kuvassa numero 8.

    [​IMG]
     
  5. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    En halua pilkkuja hässiä,mutta eikö tuo koko hässäkkä ole hammastanko tai ohjausvaihde,miksi sitä nyt halutaankin nimittää.Raidetangot sitten siitä kohti pyöriä.
     
  6. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kiitos, pitääkin irrottaa ja tarkastaa nuo hammastangon kiinnikkeet. On siellä jo senverran tilaa raivattuna. Näkyy olevan kuskinpuolen viimeisessä sylinterissä ongelma, tulppa kertoo karua kieltä. Oli se vika sitten sen aikaisemman kötöstelyfirman turailuja, vaihdoin nimittäin tulpat kun auton ostin, oli jo silloinkin oudon näköinen. Syylärinkorjausaine on sen pitänyt kurissa vuoden verran.
    Lisähaastetta kannen irrottamiseen se pökiö on tehnyt hitsaamalla ne pakosarjojen lämpökilvet yhtenäisiksi kun ruuvit on katkeilleet. Kiva vingutella ne hitsaukset auki että pääsee sitten pakosarjojen ruuveihin käsiksi.
     
  7. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    En mä tiedä mä olen vaan harrastelija :D
    Aina oon raidetangoksi sitä nimittäny ja sillä nimellä mä uspartista ne puslat omaani sain.
    Mutta oli mitä oli, vaihda ne ennenkö oot ojassa jorkkerilla kuten minä. ;)
     
  8. mopo-ukko

    mopo-ukko Gearhead

    Oli mikä oli,mutta paljon sulla oli ajettu kun puslat petti.Neljällä pultilla näkyy olevan kiinni,mutta monta puslaa siellä on,rokkiauto ja ebay tarjoaa kahden sarjoja.
     
  9. Shit-O-matic

    Shit-O-matic 1st gear

    249 000 kohdalla petti. Kaksi puslaa jos on tavallinen tehostin. Jos nopeuden mukaan säätyvä niin neljä. Ja jos auto '96 tai uudempi ne puslat on erilaiset ja paljon vaikeampi vaihtaa. Pitää prässätä.
     

Kerro tästä muillekin!