Chrysler 300C tuntijat, vinkkejä hankintaan?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja _Dexi, 19.8.2009.

  1. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Jos kilometrejä ei vuodessa tule kovinkaan paljon niin silloin ilman muuta hemi-moottorinen jo järkisyistä. V6-on hivenen "puolimoottori"" tuollaiseen koriin, hivenen samoin kuin V6 on Camarossa, Mustang:ssa jne.

    CRD moottori-vaihteisto yhdistelmässä on huomattavasti enemmän kalliita riskialtiita komponentteja. Hemi ja V6 varmaa "perustekniikkaa". Esimerkinä CRD:n imusarjan läppäakselit/servomoottorit joita mennyt vaihtoon. Pelkän servomoottorin vaihto noin päivän työ, mikäli imusarjat menevät vaihtoon niin aika tuplaantuu.

    Raskaammassa ajossa etujarrulevyt menevät kieroksi melko helposti. Sorvaamalla tietysti siitä selviää jos uusia ei vaihda. Alustassa kuluu niveliä, tukivarsia tms kutenkin muissakin autoissa. Eikä auton suuri paino ainakaan helpota asiaa.
     
  2. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Nostetaampa topikkia takas ylös, kysymällä et onko lähes 200 000km ajettu 300C jo "kaatis"kamaa vai nou?
    Toinen kysymys on tuollaisesta awd hemistä joita muutamia on ollut kaupan, eli millaista keskikulutusta tuollaisilla yhdistelmillä?
     
  3. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Mul on nyt 108tkm ajettu HEMPPA ollu hetipuolin 2v.Kulutus on muuten ajotavasta kiinni,mun mielestä kokoonnähden alhainen.Kesälomareissut 2000tkm pääsin 8.6 keskikulutukseen ja talvellakin 9.2....
    pelkkä kaupunkipyörittely 800km oli 13.4....siis ei kaahausta tuolloin :rotfl:
    Mukavat vedättelyt ja rengaskerrat teki jo 17 litroa sadalle.
    Sanon että yks makeimmista ja cooleimmista 4d peleistä on.
    Ja kulkee tuon +250.
    Mistä muuten koiranluut kannattaa ostaa?koputusta alkaa kuulua?
     
  4. ilu100

    ilu100 Gearhead

     
  5. sikaprice

    sikaprice 3rd gear

    300C kannattaa ostaa hemillä tai sillä dieselillä, ne bensakutoset on aika laiskoja. ja melkeen voisin sanoa että hemi vie saman verran kun ne pienemmät :odroll: ja kaiken lisäksi pitäähän ameriikan autossa olla kasi 8)
     
  6. Fastfwd

    Fastfwd 3rd gear

    Reilu puoli vuotta Hemin ( sedan ) puikoissa ja joka kertaa kun pihalta kurvaa niin hymy herkässä. 22-tuumaset toimii hyvin kesällä, tietty pientä xtra rengas meteliä, mutta hei, 300 hemiä ei muutenkaan osteta järkiperusteilla!??. Nyt talvella nastat ( 17'' ) ja suht hyvin päästy etenemään, muutaman kerran joutunut vähän ottaan vauhtia lumiseen ylämäkeen muuten lämmin auto ja kun oppii flektin salat niin hyvä tulee ( RFM= read the f****ng manual ).
    Autolla ajettu alle 30 tuh. ( olen toinen omistaja ) ja tähän mennessä vaihdettu jarrulevyt eteen ja joku pienempi stefa laatikon etureunasta. Levyt toimii nyt vaikka muutama voimakas jarrutus tullut eteen. Muuten tehty vain tavalliset huollot. Joka jannulla on tietty omat mielipiteet mutta tämä auto edustaa sitä mitä amerikan autoilu on parhaimillaan= tyyliä, mukavuutta ja kyllä sitä potkuakin on sopivasti. Speedshopeista voi myös kysellä Predator 'ohjelmointia' ja siihen sopiva KN suodatinta ja taas homma pelaa ainakin vähäksi aikaa eteenpäin :).
    Ja lopuksi parasta tässä hommassa on se että tämän kaiken saa vaikka ei välttämättä olisi voittanut pääpottia elämän arpapelissä. Eli jos 300C hemiä haikailet niin osta ihmeessä, ja vielä lopuksi, tämä ei ollut myyntipuhe..... :soosoo:
     
  7. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Tähän topikkiin vois linkittää joitain asiallisia vannekuvia/malleja maailmalta tuohon 300C:hen.
    Muitakin vois myös kiinnostaa millaisilla et:llä vanteet tarttee valita ja kuinka korkeet kumit mahtuu esim. 22" vanteilla koteloissa kääntymään/pyörimään?
     
  8. Hai

    Hai Double Gearhead

    Xenonit alkoi välkkymään.
    Onkos joku tyyppivika?
    Nyt 117tkm ajettu 2006 mallinen CRD. Välkkyminen alkoi tossa 110tkm kohdalla ja ilmenee pakkasilla valojen sytytyksen jälkeen ja loppuu muutaman minuutin jälkeen. (lämpeneminen?)
    Onko polttimo/mot menossa vai joku ohjaus boxi?
    Ominaisuutena vielä, että kun laittaa valot päälle ne saattaa palaa esim 5sek. sitten sammuvat. Seuraavaksi väännän valot pois asentoon, niin ne syttyy taas hetkeksi. Siinä sitten niitä vilkutellaan edes takaisin ja välillä toimivat vaikka katkaisija 0-asennossa.
     
  9. Holley

    Holley Gearhead

    Sinä olet siis ajanut 30tuhatta? Paljonko tuolla yhteensä on ajettu? Stefa voi olla pieni laatikon etureunassa, mutta sen vaihto ei äkkiseltään kuulosta pieneltä hommalta. Ei kai nyt 30 tuhatta yhteensä ajetussa autossa sentäs jarrulevyt ja laatikon stefoja mene??
     
  10. pötkö

    pötkö Gearhead

    Jarrulevyt kyllä. Mulla vaihdettu etulevytkun 37tkm oli mittarissa.
     
  11. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Tuo "stefa" on johtosarjan läpiviennin tiivistys. Melko nopea vaihtaa, aikaa menee enemmän vaihteiston öljymäärän oikeaksi saattamiseen kun pitää testerillä katsoa öljyn lämmöt ja sitä vastaava öljypinnan korkeus.
     
  12. Samooja

    Samooja 1st gear

    Xenonit 300C vm 2006

    Taitaa olla tyyppivika: mulla alkoi välkkyä xenonit molemmilta puolilta, kun mittarissa n. 30tkm. Ja sama juttu, kun ajettu reilu 60tkm. Polttimon vaihdolla korjaantuu. Huom, polttimossa on se elektroniikkaosa mukana, joten se vaihtuu samalla. Hinnat noissa onneksi on jo tippuneet, maksaa tarvikkeena luokkaa 60 €/kpl
     
  13. Hai

    Hai Double Gearhead

    Re: Xenonit 300C vm 2006

    Kitos tiedosta.
    Olisko vielä vinkkejä ostopaikoista (edullisista) ja tuote/tyyppi koodeista. Sais yhdellä purkamisella kuntoon.
     
  14. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Kyllä mullakin jarrulevyt oli vaihtokunnossa jo 30 000km. Yritin takuuseen venkuloida uusia mutta eivät suostuneet, oli kuulemma aika ja km-määrä molemmat ylittyneet!- ja nimenomaan autossa oli vielä takuuaikaa jäljellä melkein puoli vuotta!! Päätin silloin että toisia samanlaisia jarruhiluja ei laiteta ja tilasin EBC:ltä levyt ja palat eteen katsotaan nyt kuinka nuo kestää. Hinta oli hiukka halvempi kun olis nuo orig. hilut maksanu. Palat on Red stuff ja levyt noi turbo Groovet. - tossa linkki

    http://www.ebcbrakes.fi/

    Auto on 300C Hemillä ja ajettu nyt 42 000 km
     
  15. GTX71

    GTX71 1st gear

    Meilläkin meni CRD:stä etujarrulevyt vaihtoon kierouden takia. Tyyppivika? Mut takuun raja noissa levyissä on 30tkm, meillä meni takuuseen, kun sattumalta tiedettiin toi km-raja. En kyllä muista mistä se tietoon tuli... Nyt autolla ajettu kohta 70tkm eikä vika oo uusiutunu (kop-kop) eli oisko alkuperäisissä joku valmitusvika?
    Muutama muukin murhe ton kanssa on ollu, apparin peili lopetti toimintansa, meni takuuseen; partikkelisuodatin tukkeutu ja possahti, meni takuuseen; sitten on pari huollon töpeksintää...
    Jospa siitä nyt ois noi pahimmat jo korjattu, vielä on takuuta jäljellä :rotfl:
     
  16. Slow66

    Slow66 1st gear

    Laitoin juuri myyntipalstalle tarjolle 22" vanteet renkaineen 300C Chrysleriin. Tämä vinkkinä jos ette myyntipalstaa aktiivisesti seuraa.
     
  17. puu

    puu Gearhead

    Onhan se niin, että jos 300C on jollain muulla kuin hemi-koneella, niin omistajalla ei ole ollut tarpeeksi rahaa.
     
  18. PauliP

    PauliP 1st gear

    Juu, noi pikkumoottoriset on köyhien autoja, minäkin ajelin 2,7:lla lähes kolme vuotta ja 150 000km maksamatta siitä mtn... :odroll:
     
  19. mikähelvetinkat

    mikähelvetinkat 1st gear

    .

    ^kyllä sinä siitä maksoit usko pois. selkänahkaasi jäis siitäkin autosta pari ruoskaniskua :rotfl: ilmaisia lounaitakaan ei ole :soosoo:
     
  20. hot1930

    hot1930 Gearhead

    Omistanut 300c Hemin noin 1,5 vuotta, ja nyt on mittarissa n. 24 tkm.
    10 tkm:n kohdalla alkoi tiputtaa laatikko öljyä (stefa), ja 15 tkm:n huollossa vaihtoivat molemmat raidetangon päät. Nämä viat menivät tehdastakuun piikkiin.
    Mitään muuta vikoja ei ole ilmaantunut, ja on hyvä ajaa sekä pelannut muutenkin hienosti = tyytyväinen.
    Ihmettelen vaan hieman, että ei ole oltu tässä topicissa Hemin suorituskykyyn tyytyväisiä ???
    Kuitenkin lähes paritonnia painava auto menee 1/4 maililla 14 sek./160 km/h. ja huippunopeus on rajoitettu 250 km/h, niin kuinkahan kovaa sen pitäisi kulkea ?
    Tietysti saahan näihinkin viripalikkaa aika edullisesti, mutta eihän se mikään ralliauto ole :eek:
     

Kerro tästä muillekin!