Chrysler 300C tuntijat, vinkkejä hankintaan?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja _Dexi, 19.8.2009.

  1. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Mitäs ja minkä verran euroja tulee myyntihinnan päälle(tulli, verot, yms?) , jos tuollasen magnumin uittaa Suomeen? Valot pitää tohon varmaan kans vaihtaa e-malleihin, onko muuta oleellista?
     
  2. pötkö

    pötkö Gearhead

    E hyväksytyt ikkunat turvavyöt yms......
     
  3. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Muuttuuko tilanne jos sen uittaa Ruotsista(swedu kilpisen)?
     
  4. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    No nyt on sit yksi hemi lisää Suomessa... :wink:
     
  5. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Laitapa tänne sit tietoo noista virallisista /pakollisista kustannuksista kun tiedät :-?
    Eli todistukset ym muut lappuset mitä tarvii....

    Vaikka yyveenä jos et julkisesti tohdi :wink:
     
  6. DeS

    DeS Gearhead


    Kai sentään SRT? Ei muuten mutta normi hemi tuntuu kuukauden jälkeen mopolta
     
  7. pötkö

    pötkö Gearhead

    Onneksi olkoon uudelle autolle :D
     
  8. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Joo, lyhyesti nyt alkuun.

    Varmasti ei tuu loppujen lopuksi paljoa halvemmaksi kuin ostaa kilvissä oleva peli Suomesta jos kelpaa kotimaan tarjonta.
    Omat kriteerit täyttävää laitetta en ole montaa bongannut, eli farkku, hemi, musta väri, awd ja kaikki herkut.

    Sellainen löyty 17€ pyynnillä euroopasta mobile.de:stä.
    koodailua myyjän kanssa ja kuvien lähettelyä ees taas, kyseessä peli missä oli noi kaikki kriteerit täytetty, täydellinen huoltokirja, maalipinnassa naarmuja etc pientä sanomista mut ei mua häiritsevää...

    Pankin kautta käteiset taskuun, kahden jätkän lennot 500€, myyjä tuli hakee kentältä ja auto oli pitkälti siinä kunnossa kun luvattiin. Jarrut vähän täristi ja ei moottoritiellä tehty kiihdytys mitenkään saanut "telttaa pystyyn", mut muuten peli liikkui kevyesti ja helvetin pehmeästi. Öljytikussa pinta oli kylmänä alarajassa, mikä vähän kuumotteli ja ihmetetty näinkin tuoreessa pelissä(70 000km/vm.2005)?
    Päätin kuitenkin tehdä kaupat, ehkä pienellä riskillä mutta kuitenkin.
    Rahat tiskiin ja peruspaperit, rekisteriotteet haltuun, öljyä koneeseen ja kotia kohti ajamalla.
    En tiedä oliko kyseessä vain tukossa ollut herrasmiesajoneuvo, mutta loppumatkasta panssarivaunu tuntui kulkevan ja vastaavan kaasuun huomattavasti hereämmin kuin koeajolla.
    Kotiin tulo reitti meni pokkana slobomaitten läpi ja Liettuassa jouduttiin vähän tukemaan käteisellä(100€) paikallisten viranomaisten "saunakassaa" liiallisen ylinopeuden johdosta.
    Hotellissa ei maltettu yöpyä kun ajatutti niin mukavasti ja olin varma et joku pöllii auton kuitenkin sillä välin. Näin säästettiin taas parikymppiä kuluissa.
    :wink:
    Aamulla osuttiin suoraan Tallinnan satamaan, josta 100€ pääsi auton kanssa suoraan Suomeen.
    Gasoa ja safkaa paloi matkalla n.500€ edestä.
    Awd Hemi ei muuten oman keskikulutuksen mukaan mene ihan helpolla alle kympin satkulla.

    Suomen päässä satamassa suoraan Tulliin jossa kirjattiin lappuset auton tuonnista Suomeen, ei maksanut vielä mitään Samalla ilmoitettiin, et 5 pv sisään pitää mennä vilhovuorenkadulle ja 10pv sisällä leimalle.

    Jatketaan stooria lisää vähän myöhemmin...
     
  9. DeS

    DeS Gearhead

    AWD taitaa olla perusluonteeltansa janoisempi mitä takavetoinen, mutta ei sen noin paljon kyllä luulisi olevan janoisempi, mutta kun mainitsit tukkoisuudesta niin jos se pikku löylyttelyllä tokenisi. Vertailuna oma takaveto hemi menee suht helpolla pikatiellä alle kympin ja pikku ekoilulla on saavutettu pienin kulutus 8,2 l/sataselle, keskikulutus pyörii 10,5-11 litran hujakoilla, talvella litran verran enemmän. Mutta onnittelut hyvästä valinnasta, tyrnee puukko tuollainen on ajaa.
     
  10. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Jeba jeba, seuraavaksi tönäsin auton tuonne www.kehanautokatsastus.fi
    leimalle. Hinta 180€ ja leimakaveri vain totes et onneksi on e-malli eikä mikään usa:sta uitettu malli. Pääsee sata kertaa helpommalla...
    No, käsijarru ei yllättäen pelittänyt ollenkaan ja etupalat oli täysin tasaraha niin ja runkonumeron perusteella ei löytynyt riittäviä tietoja, joten nyt joutuu erikseen tilaamaan hemiin vaatimuksenmukaisuustodistuksen. Saa ilmeisesti tuolta Tüv Nord Finland Oy:sta: www.tuv.fi/34722.asp hintaan: 95 EUR + alv 22 %.

    Eli leima hylätty mut jarrurempan ja vaatimuksenmukaisuustodistuksen saannin jälkeen takas leimakonttoriin...


    Niin ja alustavasti selvitettynä tollasen hempan verotus on ihan saatanan paljon enemmän kuin esim. diisseli 300:sen.

    Tuolta tullin sivuilta kun ynnää niin vero saattaa pyöriä jossain 11-12000€ korvilla?
    Ihanan kallista :argue: :

    Käytetty ajoneuvo:
    Ajoneuvotunniste 2100089001 Veropäivä 22.06.2010
    Ajoneuvoluokka M1 Henkilöauto
    Merkki CHRYSLER
    Mallivuosi 2005
    Malli 300C
    Mallisukupolvi -
    Mallin tarkennin 5.7 5D STW AUT 250KW
    Varustetaso
    Korityyppi Farmari Teho(kW) 250
    Ovien lkm 5 Iskutilavuus(cm3) 5650
    Vaihteisto Automaattinen Käyttövoima Bensiini
    Vaihteiden lkm Omamassa(kg)
    Vetotapa Takaveto Kokonaismassa(kg)
    CO2


    Käyttöönottopäivä 02.02.2005 Yleinen pyyntihinta(€) 28318
    Ajokilometrit(km) 70000 Yleinen myyntihinta(€) 26152
    Mallikohtainen veroprosentti (%) Voimassaolo 15.06.2010 -

    Hinta perustuu tulostuspäivän tietoihin, eikä ole valtiota sitova.


    Jatketaan myöhemmin...
     
  11. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Niin kiitos vain. :wink:

    btw. Onko kellään tietoa minkä verran ja mitä öljyä tohon Hemiin kannattais laittaa/vaihtaa?
     
  12. VR 37

    VR 37 1st gear

    Moro! Tuo Hemi vaatii oman Mopar MaxPro 5w-20 öljyn, sitä menee 6,6 litraa. Omaa autoani huollettaessa tietokone herjasi väärää viskositeettia. Ei ollut merkkihuollossakaan vaadittavaa öljyä hyllytavarana, vaan se piti tilata erikseen ennen huoltoa. Taitaa tuo sylinterien lepuutussysteemi vaatia aikas notkeat voiteluaineet. :eek:
     
  13. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    :eek:
    Ok, hyvä tietää...
    Thanks.




    Tällä välin auton kanssa on tapahtunut seuraavaa:
    Tullista tuli selvityspyyntöpaperi, jossa kaivattiin kauppakirjaa ja rekisteröintikatsastustodistusta...
    Edestä ja takaa uusittu jarruosia n.500€ ja TUV nordilta tuli tarvittava vaatimustenmukaisuustodistuspaperi sovittuun hintaan(115,90€).
    Uusinta leima meni sit läpi ja kustansi 20€ jälkitarkastuksen osalta. Tämän lisäksi "siirtokilvet" maksoi 17€, joilla saa vedellä veropäätökseen saakka tai enintään tuonne elokuun loppuun.
     
  14. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    No niin, nyt tuli veropäätös.
    Aika tarkalleen 12000€ ja karvat päälle.., huoh halpaa ku saippua. :odroll:

    Hienoo ostaa eu-maasta ajoneuvo ja maksaa täällä Soomessa melkein autonhinta lisää veroa. Toivottavasti menee veroeurot hyvään käyttöön. :-?
     
  15. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

  16. DeS

    DeS Gearhead

    Joo, takavetoinen ei tee muuta kuin vilkuttaa luistoneston valoa näillä keleillä, ja kun luistonesto on otettu mersusta niin sitä ei saa kokonaan pois, joka taas aiheuttaa sen että jos meinaa hollata autoa sladilla puree luistonesto tasan väärässä kohtaa kiinni eli lopputulema: nopeasti edetä missään vaiheessa :mad:
     
  17. Kumipää

    Kumipää 3rd gear

    Kyl uuemmista mekkereistä saapi luistoneston kokonaan pois, mutta sitte lähtee absit ja ajonvakautuskin pois, mittariston kautta kikkailemalla onnistuu, ns. dynomode.

    Eikös monissa muissakin automerkeissä onnistu tuommoset temput, liekkö ryslerissä samat metodit.
     
  18. olssi81

    olssi81 Gearhead

    Paljonkohan tollasessa 3.0 dieselissä on käyttömaksu/diesel vero?
     
  19. pötkö

    pötkö Gearhead

    noin 700 ekua vuodessa.
     
  20. starcraft

    starcraft Gearhead

    Tuli myös ostettua talvella 300c hemi awd. Lähistöllä sijaitsevassa autoliikkeessä oli myynnissä ja tiputtivat hintaa ilmoituksessa tasaiseen tahtiin. Lopuksi oli pakko mennä koeajamaan ja sitten se oli menoa. Mukava peli. Varsinki neliveto tekee talviajosta mukavaa. Uskomaton pito liukkaallakin kelillä vaikka renkaat on kitkat eikä pintaa ole enää häävisti.

    Vähän ihmetytti kun vaihdelaatikossa ei ole tikkua ollenkaan vaikka tikun putki löytyy kyllä. No ebay auttoi tähänkin ongelmaan. Samaten tehtaan korjausopas löytyi ebaystä kohtuu hintaan.

    Onkohan nämä niitä tulevaisuuden harrasteautoja joita toisessa topicissa kyseltiin?
     

Kerro tästä muillekin!